Telecom News - מדפסות ה-3D נחתו: לראשונה מוצעות בארץ מדפסות תלת מימד לשימוש ביתי

מדפסות ה-3D נחתו: לראשונה מוצעות בארץ מדפסות תלת מימד לשימוש ביתי

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> מדפסות ה-3D נחתו: לראשונה מוצעות בארץ מדפסות תלת מימד לשימוש ביתי
מדפסות ה-3D נחתו: לראשונה מוצעות בישראל מדפסות תלת מימד לשימוש ביתי
מאת: חיים חביב, 15.9.14, 14:58אריק שפט

סיסטמטיקס בשת"פ עם MarkerBot תפיץ את המדפסות, שכבר צברו מוניטין ומשמשות כיום גופי תעשייה רבים ברחבי העולם ובהם מהנדסים, אדריכלים, מעצבים ואנשי חינוך.
 
עדיין רחוק מאד היום בו תוכלו להדפיס לעצמכם כליה או לב חלופי, אך בהחלט תוכלו לממש מאווים נסתרים שלכם, אולי גם חלומות ילדות מודחקים לצעצועים שהיו ואינם עוד ולהימנות על קהילה הולכת וגדלה של חובבי הדפסות תלת מימד וגם - לא פחות חשוב - לקדם את מיומנותכם המקצועית בתחום ההולך וצובר תאוצה בתעשייה.

MakerBot האמריקאית, חברת בת של ענקית מדפסות התלת מימד המקצועיות Stratasys, מכוונת את מוצריה לפלח השוק הביתי והמשרדי. יצרנית מדפסות ה-3D השולחניות, סימנה את השוק הישראלי כיעד, ובחרה לה כשותף מקומי את חברת סיסטמטיקס, ספקית פתרונות מחשוב ייעודיים לשוק הישראלי, נציגת חברות התיב"ם וניהול המידע ההנדסי SolidWorks ו-Dassault Systemes.

מהי הדפסת תלת ממד ואת מי היא משרתת?
אריק שפט, (בתמונה למעלה), מנהל תחום מדפסות תלת מימד בסיסטמטיקס מסביר: "הדפסת תלת מימד היא שיטת ייצור בה אובייקט תלתמימדי (גוף בעל נפח) נוצר ע"י הנחת שכבות רצופות של חומר, כל אחת בעובי של מיקרונים בודדים, אחת על גבי השניה, עד ליצירה מלאה של האובייקט.

בעבר, השימוש בשיטת ייצור זו היה בעיקר נחלתן של חברות גדולות, אך עם יציאתן לשוק של מדפסות קטנות וזולות יותר, הפכה הדפסה תלת מימדית לנגישה וזמינה גם עבור העסקים הקטנים ואף לצרכן הפרטי. שוק המדפסות הביתיות והשולחניות כבר תופס תאוצה רבה בשנים האחרונות וכיום כל אחד יכול להפוך את רעיונותיו מאובייקטים מופשטים או וירטואליים לעצמים מוחשיים. אנו מעריכים, שהשוק הישראלי, שהוא בין הראשונים המאמצים טכנולוגיות חדשות כיום, בשל לפתרונות שלנו. לא צריך להיות מומחה בתכנון או משתמש במערכות תכנון מקצועיות כדי להיות מסוגל לתכנן מודלים באופן עצמאי. אני מאמין, שמדפסות תלת מימד תימצאנה בשנה הקרובה על הרבה מאוד שולחנות, בבתים, בעסקים ובמשרדים של די הרבה אנשי מקצוע רלבנטיים".


MakerBot מציעה לשוק הישראלי סדרת מדפסות תלת מימד שולחניות אמינות (ר' בהמשך), במחירים החל מ-9,000 ₪. לדברי היצרן, המדפסות כבר צברו מוניטין ומשמשות כיום גופי תעשייה רבים ברחבי העולם ובהם מהנדסים, אדריכלים, מעצבים ואנשי חינוך.  בשנה האחרונה כבשה החברה את ראש רשימות הדירוג של "מוצר השנה", "ההמצאות הטובות ביותר", "10 החברות החדשניות ביותר בתחום מוצרי צריכה אלקטרוניים" ורשימות יוקרתיות אחרות של מגזינים טכנולוגיים נחשבים בעולם.

בנוסף, מציעה MakerBot ללקוחותיה ליהנות מפלטפורמה אינטרנטית חברתית לשיתוף מודלים תלת מימדיים להדפסה - Thingiverse. קהילת ה-Thingiverse היא הגדולה בעולם למודלים להדפסה וכוללת כיום למעלה מ-100,000 מודלים הניתנים להורדה ושימוש ללא תמורה למעט מתן קרדיט ליוצר.

מה נמצא על המדף?
ברמה הביתית ב'הישג יד', מציעה החברה את ה- MakerBot Replicator Mini – מדפסת תלת מימד קלאסית לבית, למשרד ולבית הספר. מדובר במדפסת הדור חמישי, שכבר זכתה בשלל תארי כבוד ופרסים. ב-MakerBot מאמינים, שהיא תחולל את המהפכה, שחוללו המחשבים לפני 30 שנה כאשר עברו מהמשרדים לבתים. המדפסת היחסית לא יקרה (8,815 ₪) מיועדת לשימוש ביתי לילדים ובני נוער, ומכינה אותם לעידן חדש.

מאתר Thingiverse.com ניתן להוריד חינם למעלה מ-300 אלף דגמים ולהדפיסם בבית (חומרי הגלם, פולימרים מיוחדים אינם זולים – כ-250 ₪ במוצע לק"ג). ניתן גם לעצב בכלים פשוטים דוגמת האפליקציה החינמית לטאבלטים MakerBot PrintShop. למדפסת מצלמה מובנית המאפשרת מעקב מרחוק אחר התקדמות העבודה באמצעות אפליקציה ייעודית, שכן ההדפסה עלולה לארוך לעיתים מספר שעות  בהתאם למורכבות האובייקט.

למקצוענים ולבעלי יכולת (כספית) מוצעת ה- MakerBot Replicator 2 - מדפסת 3D שולחנית המדפיסה מודלים באיכות גבוהה וברזולוציית שכבות של 100 מיקרון - המאפשרת דיוק מרבי בפרטים.

המדפסת, שנמנית על משפחת הדור הרביעי, מותאמת במיוחד להדפסה בחומר מסוג PLA (חומר פולימרי ממוחזר, לא רעיל, שריד, מאפשר הדפסת פרטים חדים ויוצר מודלים חזקים). אזור ההדפסה הגדול (410 אינץ' רבוע), מאפשר להדפיס יותר חלקים למודל אחד, או חלקים גדולים יותר ב'הרצה' אחת. מחירה במבצע – 8,995 ₪  כולל תוכנה ייעודית - MakerWare.

מדפסת נוספת, ה-MakerBot Replicator 2X  (בתמונה משמאל), מצוידת ב-2 ראשי הדפסה, המאפשרים 'משחק' בצבע נוסף, או בחומר נוסף ובחירה גמישה ברזולוציות לחלקים שונים. המדפסת מותאמת לעבודה עם פלסטיק ABS, חומר חזק וגמיש.  מחיר המדפסת: 15,080 ₪. MarkerBot Replicator2X 

ל'מיטבי לכת' ובעלי כיס עמוק, מוצעים דגמים נוספים, מתקדמים יותר (עם מסך LCD צבעוני, חיבור  USB, חיבור לענן, מצלמה מובנית  למעקב אחר התקדמות ההדפסה ועוד). המחירים מטפסים מעלה בהתאם.

לבעלי יכולת המוכנים להשקיע ולהתמקצע מוצעת השלמה נחמדה: MakerBot Digitizer – התקן סורק D3 המאפשר ליצור בקלות ובמהירות דגמי תלת-מימד. הסורק לוקח אובייקטים מהחיים האמיתיים וסורק אותם תוך שימוש במצלמה וב-2 לייזרים - לקובץ תלת-מימד - ללא כל צורך בידע מוקדם בתכנון תלת-מימד. ניתן להפיק עמו יצירות אמנות, פסלים, דמויות ואף לתעד ולשמר חפצים עד להיקף וגובה של 20 ס"מ ומשקל של 3 ק"ג. המחיר: 5,735 ₪.

לסיכום, סיסטמטיקס מבטיחה לספק ללקוחותיה בישראל סביבת עבודה מלאה הכוללת מדפסת תלת-מימדית, אחריות וחוזה שירות, שירותי תיקונים, קורסים והדרכות.
 
 



 
 
Bookmark and Share