Telecom News - נחשפו ניסיונות פריצה למפעלי פטרוכימיה במזרח התיכון

נחשפו ניסיונות פריצה למפעלי פטרוכימיה במזרח התיכון

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> נחשפו ניסיונות פריצה למפעלי פטרוכימיה במזרח התיכון
נחשפו ניסיונות פריצה למפעלי פטרוכימיה במזרח התיכון
מאת: חיים חביב, 16.9.14, 15:38ירון דיציאן

מומחי אבטחה בקבוצת טראסטיר של יבמ חשפו ניסיונות התקפה ופריצה למערכות מחשוב של חברות מובילות בתעשייה הפטרוכימית במזרח התיכון. קבוצת טראסטיר, שעיקר פעילותה מתנהל בישראל, הוקמה ביבמ על בסיס רכישתה אשתקד של חברת האבטחה הישראלית טראסטיר.

חוקרים מחטיבת האבטחה Trusteer, שנרכשה אשתקד ע"י יבמ, דווחו, שהפורצים השתמשו בווריאציה של הקוד הזדוני Citadel, שהתגלה לראשונה ב-2012, ושימש בזמנו לתקיפת מערכות בנקאיות. החוקרים מסרו הודעה לקרבנות ההתקפה. הם מנתחים את הקוד הזדוני ואת מבנה השליטה והבקרה הפנימי שלו כדי לאתר את זהות התוקפים. האפשרויות רבות: ייתכן ומדובר ברמה לאומית,  בניסיון לגניבת סודות מסחריים ע"י מתחרה, בפעולה של פושעי סייבר, או בגורם אחר. לפי שעה נמנעים ב-IBM מקביעה נחרצת בנושא.

ירון דיציאן, (בתמונה), סמנכ"ל בכיר למוצרים, שיווק ושירות לקוחות בטארסטיר, יבמ: "חשיפת הקוד הזדוני המתמקד בחברות פטרו-כימיה חשובה במיוחד בשל הסכנה הביטחונית והסביבתית של כל חדירה למפעלים בתחומים אלה. באמצעות כניסה אל הרשת הפנימית של מפעלים פטרוכימיים יכולים התוקפים לגשת אל ליבת תהליכי הייצור, להשפיע על מוצרים או לגנוב מידע רגיש".

Citadel נכתב במקורו לגניבת זהויות משתמשים במערכות בנקאיות באמצעות לכידת רצף הקשות מקלדת וצילום בלתי מורשה מרחוק של תמונת מסכי המשתמש. עם הזמן, הרחיבו כותבי התוכנה את הקוד הזדוני הזה והוסיפו לו יכולות נוספות המאפשרות השתלטות על מחשב הקורבן וגישה דרכו אל הרשת הפנים-ארגונית. שינויים אחרים, שנעשו ב-,malware מאפשרים לו לעקוף מוצרי אנטי-וירוס ומערכות הגנה מסורתיות. מנגנוני ההסתרה של תוכנות זדוניות כגון Citadel יעילים עד כדי כך, שרמת ההדבקה של מחשבים מגיעה לכאחד מ-500 מחשבים בעולם הנגועים ב-malware בעל יכולות כאלו.

ביבמ נמנעו מלחשוף את שמות החברות והמפעלים, שהיוו מטרה למתקפות אלה. בהתאם למדיניות החברה נמסרת הודעה פרטית לכל קרבן התקפה מבלי לחשוף את זהותו לציבור הרחב.

דיציאן: "בין היעדים להתקפה הייתה אחת החברות הגדולות ביותר המוכרת מוצרים פטרו-כימיים במזרח התיכון וספק אזורי של חומרי גלם פטרו-כימיים".
פריצה



 
 
Bookmark and Share