Telecom News - הזינוק באחוזי הסירוב מראה שהאזרחים מבינים שהמאגר הביומטרי מסוכן

הזינוק באחוזי הסירוב מראה שהאזרחים מבינים שהמאגר הביומטרי מסוכן

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> הזינוק באחוזי הסירוב מראה שהאזרחים מבינים שהמאגר הביומטרי מסוכן
 הזינוק באחוזי הסירוב מראה שהאזרחים מבינים שהמאגר הביומטרי מסוכן ומיותר. עדכון: גדעון סער, השר שאחראי לקידום המאגר הביומטרי ולכל השערוריות הרבות סביבו - התפטר הערב!
 מאת: מערכת Telecom News, 17.9.14, 17:01יהונתן קלינגר

התנועה לזכויות דיגיטליות הגיבה לפרסום דו"ח הרשות הביומטרית. חשוב, שאזרחי ישראל ידעו, שכל מי שמצטרף למאגר הביומטרי חושף את עצמו לסיכון מיותר וכי החוק קובע, שאין שום חובה להצטרף לניסוי המסוכן הזה.

במחצית הראשונה של 2014 הונפקו 829,287 תעודות זהות ודרכונים. מתוכן, הונפקו 250 אלף תעודות זהות רגילות ו-309 אלף דרכונים רגילים, ו-140 אלף תעודות זהות ביומטריות ו-130 אלף דרכונים ביומטריים. כלומר, חלק מכריע מהאזרחים, שפנו להנפיק או לחדש תעודה, סירב להצטרף למאגר: רק 36% מתעודות הזהות ו-30% מהדרכונים שהונפקו היו ביומטריים. במהלך המחצית הראשונה של 2014 הצטרפו למאגר הביומטרי 212,720 אזרחים, ומספר האזרחים,שנתוניהם שמורים במאגר נכון לסוף יוני 2014, עומד על 395,574 איש.

בתגובה לדו"ח הרשות הביומטרית מסר היועמ"ש לתנועה לזכויות דיגיטליות עו"ד יהונתן קלינגר:

"מנתוני הדו"ח ניתן לראות, שהרשות מקימה מאגר ביומטרי לא נחוץ. הרשות הצליחה למנוע 17 נסיונות זיוף באמצעים העומדים לרשותה לעומת ניסיון זיוף ביומטרי אחד שנמנע. שנה עברה מתחילת הניסוי הביומטרי ו-2 תנאים מהותיות של ביצוע סקר סיכונים למאגר הביומטרי ובדיקה של שיטת התשאול, שעשויה ליתר את האגירה המיותרת של הפרטים הביומטריים, לא בוצעו. האם זה הגיוני, שרשות, שמחזיקה את המידע הביומטרי, לא ביצעה סקר סיכונים מיום הקמתה? יתרה מזאת, כעת אנו מתבשרים, שהרשות מבקשת גישה גדולה אף יותר למידע אישי ורגיש אודותינו, נשאלת השאלה, מה יהיה הסוף? האם כלל הנתונים האישיים שלנו צריכים להיות חשופים לפקידים וזאת על מנת לתחזק מאגר לא נחוץ?
 
הדו"ח מראה, שאזרחי ישראל מכירים את המאגר הביומטרי ובוחרים ביודעין שלא להצטרף לניסוי המסוכן הזה. העלייה המשמעותית באחוזי הסירוב למאגר, מ-50% ל-70% היא ההוכחה הניצחת, שהציבור מבין, שהמאגר מסוכן ומיותר. כמו כן, האם אי ביצוע בדיקת האבטחה הבסיסית של סקר הסיכונים נובעת מהחשש של הרשות, שסקר זה יראה כי סביר להניח כי המאגר ידלוף?
 
המאגר הביומטרי אינו נחוץ. ראינו לאחרונה את סדרת הדליפות הבלתי נגמרת משורה של מאגרים, שנחשבו מאובטחים ביותר. חשוב, שאזרחי ישראל ידעו, שכל מי שמצטרף למאגר הביומטרי חושף את עצמו לסיכון מיותר וכי החוק קובע, שאין שום חובה להצטרף לניסוי המסוכן הזה. אנו קוראים לממשלת ישראל ולשר הפנים להשתמש בסמכותם ולעצור מיד את ניסוי המאגר הביומטרי. ישראל צריכה תעודה חכמה ולא מאגר ביומטרי מסוכן".

עדכון 17.9.14, 20:00: הודעת שר הפנים גדעון סער הערב על התפטרותו מהתפקיד, היא אולי "אות מבשר טובות" למתנגדי המאגר הביומטרי, מאגר אותו קידם גדעון סער, במשך כל כהונתו
המאגר הביומטרי



 
 
Bookmark and Share