Telecom News - תחרות הסטארטאפים הגדולה לעולם החינוך הסתיימה בהפתעה במט"ח

תחרות הסטארטאפים הגדולה לעולם החינוך הסתיימה בהפתעה במט"ח

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> תחרות הסטארטאפים הגדולה לעולם החינוך הסתיימה בהפתעה במט"ח
תחרות הסטארטאפים הגדולה לעולם החינוך הסתיימה בהפתעה במט"ח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית בת"א)
מאת: מערכת Telecom News, 18.9.14, 08:30לוגו מט"ח
 
BrightBytes מארה"ב היא החברה המבטיחה ביותר בתחום הטכנולוגיה בחינוך לשנת 2014 – כך הוכרז בגמר התחרות הבינלאומית לחברות סטארטאפ, שהתקיימה במתחם מט"ח בתל-אביב ובשידור משולב באמצעות הרשת מול מוקדים נוספים בעולם, בגמר שנערך ב- 15.9.14.

BrightBytes פיתחה את Clarity, מוצר תוכנה המשלב מתודולוגיות של מומחי חינוך ונתונים מתוך מאגרי מידע של מוסדות חינוך, במטרה לאפשר לאותם מוסדות לקבל משוב אודות יעילותם של תהליכי הלימוד הקיימים ולייצר תהליכי לימוד טובים יותר. החברות SpongeLab מקנדה ו-EdPuzzle מארה"ב זכו במקומות השני והשלישי בהתאמה. Lingua.ly הישראלית זכתה במקום הרביעי, ובפרס "חביבת הקהל" זכתה Nittio Learn מהודו.

ל-3 החברות, שזכו במקומות הראשון, השני והשלישי, יוענקו 4 חודשי שהות ב-5 החממות/מאיצים השותפים בתחרות, שם תוכל כל חברה ליהנות ממשרדים ומשאבים הדרושים לה, גישה לבכירים בתעשיית ההייטק והחינוך, ומנטורים בתחומים שונים.

תחרות ה-G.E.S.Awards היא יוזמה של MindCET, מרכז לחדשנות ולפיתוח טכנולוגיות בחינוך, מיסודו של המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח). מטרת התחרות היא לאתר ולציין את מיזמי הטכנולוגיה בחינוך (EdTech) המבטיחים, שמציגים פוטנציאל לשינוי מהותי בעולם פתרונות הלמידה.

מלבד MindCET שותפים בתחרות חממות נוספות הפועלות בתחום החינוך: EdTech Incubator מלונדון, Socratic Labs מניו יורק, P.A.U Education מברצלונה, Inncubated מבוגוטה וה-Open Education Challenge של האיחוד האירופי. התחרות נערכת בחסות מטח וענק ההוצאה לאור Pearson.

חבר השופטים כלל את פרופ' דניאל זייפמן, נשיא מכון וייצמן, גילה בן-הר,  מנכ"לית מט"ח, מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, יוון ואפריקה, דיוויד וויינברגר, מנהל-שותף של פעילות ספריית החדשנות של אוניברסיטת הארוורד, רנה הובס, דירקטורית בביה"ס לתקשורת של הרינגטון, בוב וויז, מושל של של וירג'יניה לשעבר ויו"ר Alliance for Excellent Education כיום, רייצ'ל ברויס, דירקטורית ב-Pearson, אנה-קרלה פרירה, מנהלת יחידת החינוך והתרבות באיחוד האירופי, פרנק בונזל, יזם, מנטור ומשקיע EdTech ותיק ופול-רנה אלברטיני, יו"ר Sushi Venture Partners.

התחרות הוכרזה בחודש ינואר 2014, ומאז הגישו מועמדות 360 חברות מעשרות מדינות. במהלך החודשיים האחרונים בוצעו מספר מהלכי סינון בידי שותפי התחרות וגורמים נוספים, ובסופם נבחרו 10 החברות, שהשתתפו בגמר.

הנה 10 החברות, לפי סדר אלפביתי:

 BrightBytes (ארצות הברית) – הפלטפורמה של החברה, Clarity for Schools, מספקת למוסדות חינוך מידע ממוקד המאפשר להציג כיצד משפיעה טכנולוגיה חינוכית על הישגי התלמידים.

EdPuzzle (ארצות הברית) – ב-EdPuzzle מבקשים לאפשר לתלמידים ללמוד באמצעות יצירה. המשתמשים יכולים להיעזר בכלי החברה לאיתור, יצירת ועריכה של סרטוני וידאו הקשורים לחומר הלימוד.

Educatablet (ונצואלה) – החברה מספקת גישה לחומרי הלימוד האקדמאיים מכל מקום ועל גבי כל מכשיר.

Gibbon (הולנד) – בגיבון מאמינים, שכל המידע הרלוונטי מצוי כבר ברשת, ומציעים מעין מדריכים, שיובילו את המשתמש למידע הדרוש לו.
 
Infantium (ספרד) – באמצעות שימוש בהדמיית המוח ודרכי פעילותו, טכנולוגיות קוגנטיביות וביג דאטה, באינפנטיום מאמינים, שיצרו את המורה החכם בעולם עבור ילדים בגילאי 0 עד 7.

Lingua.ly (ישראל) – העוזר האישי של החברה מאפשר ללמוד שפות תוך גלישה לתכנים הנמצאים ברשת ומתאים עצמו לרמת הידע של המשתמש לאורך זמן.

Maker's Empire (אוסטרליה) – החברה מציעה פלטפורמה לעיצוב הדפסה תלת מימדית המותאמת לשימוש במכשירים ניידים.

Mejorando.la (קולומביה) – מערכי שיעורים ברשת המועברים בידי אנשי מקצוע ומטרתם לשפר את מוכנותם של סטודנטים ומבוגרים לדרישות עולם העסקים.

Nittio Learn (הודו) – אפליקציות הלימוד המשולבות של החברה אמורות להבטיח, שהלומדים ישארו מרותקים לחומר הלימוד.

SpongeLab (קנדה) – פלטפורמת STITCH של החברה נעזרת ב”משחקיות” על מנת להעביר תכנים מדעיים.
MindCET LOGO
לומדים



 
 
Bookmark and Share