Telecom News - איך מקדמים סטארטאפים מדרום קוריאה להצליח בעולם דרך ישראל?

איך מקדמים סטארטאפים מדרום קוריאה להצליח בעולם דרך ישראל?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> איך מקדמים סטארטאפים מדרום קוריאה להצליח בעולם דרך ישראל?
איך מקדמים סטארטאפים מדרום קוריאה להצליח בעולם דרך ישראל?
מאת: אבי וייס, 20.9.14, 18:28Seri Sheen
 
אקסלרטור דרום-קוריאני בשם Venture Port החליט לקדם את הסטרטאפים המוצלחים הקיימים בדרום קוריאה דרך הכשרתם ופיתוחם בישראל.
 
"חשבתי, שיש לי את היכולת לתת סיוע לסטארטאפים חדשים לאור הניסיון, שצברתי בקריירה היזמית שלי", מתארת סרי שין (Seri Sheen), מנכ"לית Venture Port. "ראיתי, שישראל היא .Startup Nation יש כאן המון מקום להתנסות, לקבל משובים, לפגוש אנשים יצירתיים ולהתפתח. יש לישראלים ולדרום קוריאנים הרבה מן המשותף גם במנטליות היזמית".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם סרי שין (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של שילוב סטארטאפים מדרום קוריאה עם סטארטאפים ישראליים ואיך מבצעים "חילופי משלחות" של סטארטאפים מ-2 המדינות זו אצל זו.

סרין שין הגיעה לישראל עם צוות מהחברה שלה בתוספת 2 סטארטאפים מבטיחים, שנבחרו  מדרום קוריאה: More Comic ו-Way, אותם חשפנו בהרחבה כאן וכאן. 2 חברות ההזנק הללו מדרום קוריאה נבחרו בתחרות סטארטאפים, שהתקיימה בסיאול (בירת דרום קוריאה) בהשתתפות ראשי חברת Startup East הישראלית, שהקימו ויזמו אקסלרטור המקדם חברות הזנק ישראליות לאסיה.
 
שאלה: איך הגעת לשת"פ עם ישראלים להקים אקסלרטור משותף ישראלי – דרום קוריאני?
סרי שין: "הייתי ונשארתי יזמית עוד הרבה לפני שהקמתי את האקסלרטור. כבר לפני כ-20 שנה יזמתי והקמתי חברה בתחום הטיפול בכוח אדם ובהמשך יזמתי והקמתי חברת סטארטאפ, שעסקה בתחום קורות חיים ויזואליים. זה שירות רשתי, למעשה פלטפורמה מקוונת, שמאוד חזקה היום בדרום קוריאה ומשמשת חברות רבות לאיתור מועמדים לתפקידים פנויים בחברות. ניתן להעלות קורות חיים ויזואליים לפלטפורמה הזו ולשתף קורות חיים כאלה באופן מקוון.
 
הסטארטאפ שלי היה מאוד מוצלח, קיבלתי פרסים לא מעטים והשקעות לא מעטות לקידום היוזמה שלי, שכיום היא מחזיקה את עצמה ומתפתחת יפה.
 
מהמיזם המוצלח הזה החלטתי להתפתח הלאה לנסות ולפתור את הבעיה, שזיהיתי בסטארטאפים רבים בדרום קוריאה: הם אינם יודעים איך מגייסים כסף, איך מכינים מצגות, איך מכינים תכנית עסקית, איך יוצרים קשר עם לקוחות, איך מפתחים מוצרים ושירותים וכך הלאה.
 
לכן, החלטתי להקים אקסלרטור לסטארטאפים בדרום קוריאה עם מיקוד על סיאול, שם נמצאים המשרדים שלנו".
 
שאלה: מה הגודל של האקסלרטור שהקמת?
תשובה: "אנו ממש בתחילת הדרך וכרגע אנו מונים 5 אנשים. המיקוד שלנו הוא בחברות הזנק הנמצאות ממש בתחילת הדרך, אפילו עוד לפני גיוס כלשהו, אבל בעלות רעיון מבוסס, שיש לו פוטנציאל. המיקוד שלנו הוא בפיתוח עסקי, הכשרה והדרכה, בעיקר מנטורינג ליזמים בתחילת הדרך, מה שהם מאוד זקוקים לו.
 
תהליך האקסלרטור שלנו בנוי על תכנית ההתפתחות הבאה:
 פיתוח יזמים באקסלרטור בדרום קוריאה
 
המטרה שלנו לקדם את המיזם, שלב אחרי שלב, עד ההשקעה ובהמשך להתפתח עד לאקזיט".  
 
שאלה: איך הצלחת להקים לבד מיזם כזה של אקסלרטור ואינקובטור לסטארטאפים בדרום קוריאה?
תשובה: "הממשלה הקוריאנית ממלאת כאן תפקיד חשוב והיא עזרה לי להקים את המיזם ועוזרת לקדם את הסטארטאפים. העזרה הממשלתית מילאה תפקיד מאוד חשוב וממשיכה למלא תפקיד חשוב ביוזמה שלי.
 
אנו פועלים למעשה כמו אינקובטור ומספקים ליזמים מגוון שירותים ומלווים אותם אל המשקיעים, עוזרים להם לבנות מודלים עסקיים נכונים ולהתקדם ולהצליח עד לאקזיט".
 
שאלה: מי משקיע בסטארטאפים שבחרתם?
תשובה: "קודם כל יש לנו קרן השקעות משלנו, שאנו משקיעים במי שאנו מוצאים, שיש לנו עניין להשקיע בו. בנוסף, יצרנו סביבנו אקוסיסטם רחב של מנטורים, יועצים ומשקיעים. גדולי המשקיעים מדרום קוריאה וממדינות רבות בעולם שותפים למסע שלנו ומשקיעים בחברות, שאנו מביאים אליהם. יש לנו משקיעים מכל הסוגים, מקרנות ועד אנג'לים, משקיעים בכל התחומים של עולם ההייטק".  
 
שאלה: למה בחרתם להגיע לישראל ולהתחבר עם Startup East?
תשובה: "כשבחנתי מה אני יכולה לעשות עוד, כדי להכין את הסטארטאפים שלנו לפריצה לשוק העולמי, ראיתי, שישראל היא מקום טוב לעשות את זה. היו לי קשרים עם ישראל וישראלים עוד קודם לכן. כשניתחתי את השוק העולמי, ישראל הייתה עבורי במקום הראשון בו ניתן לחפש חדשנות ולהתנסות במנטורינג מהמעלה הראשונה.
 
ראיתי, שיש לנו יתרונות רבים אם נבחר את ישראל כמקום לבצע בו החלפת משלחות של סטארטאפים ושנוכל להביא סטארטאפים מדרום קוריאה להתנסות, ללמידה, להתפתחות וגם למפגש עם משקיעים, שלא הייתה לי נגישות אליהם מדרום קוריאה. ראיתי, שמודל של התנסות בישראל הוא טוב יותר עבורנו, מאשר נסיעה לארה"ב או למערב אירופה, בשלבים המאוד מוקדמים שבהם הסטארטאפים שלנו נמצאים.
 
זה מביא תועלת עצומה לסטארטאפים, שאני מלווה אותם. הם מתנסים במעבדה חווייתית ולימודית כאן בישראל ויוצאים מוכנים מכאן לפריצה לשווקים הגדולים של ארה"ב ואירופה. ישראל זה המקום הנכון לדעתי לקבל את הליטוש והפיתוח בעולם הסטארטאפים, בגלל הניסיון, שנצבר בישראל בתחומים הללו".
 
שאלה: בכמה סטארטאפים את מטפלת כרגע?
תשובה: "כעת אני מטפלת ב-11 סטארטאפים, מהם הבאתי 2 סטארטאפים לישראל. זו הנסיעה הראשונה שלנו לישראל במסגרת החדשה שלנו, מסגרת חילופי משלחות, שתלך ותתפתח עם הזמן".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
סרי שין: "יש לנו קשרים טובים בכל העולם, לא רק בישראל. אני מאוד אופטימית לגבי הצלחת האקסלרטור שיזמתי.
 
אנו נמצאים בשוק בקושי 5 חודשים וכבר יצרנו קשרים בכל העולם. יש לנו סטארטאפים המאמינים בנו ואנו עושים הכל כדי לקדם אותם.
 
אני מאמינה בקו שאנו מפתחים ושנוכל להצליח ולהציג הצלחות ואקזיטים יפים במה שאנו מקדמים אותו. אני מאמינה, שאנו נתפתח מהר בדרך בה בחרנו ללכת עם השותפים הרבים המאמינים בי ובחזון, שאני מציגה".
 
בתמונה: (מימין) סרי שין (Seri Sheen) וריני קים (Rinny Kim), ה- Chief Operations Officer at Startup East
המנהלות של המיזם הדרום קוריאני



 
 
Bookmark and Share