Telecom News - כנס הגיקים הגדול צוחק על התנהלות האו"ם במבצע "צוק איתן"

כנס הגיקים הגדול צוחק על התנהלות האו"ם במבצע "צוק איתן"

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> כנס הגיקים הגדול צוחק על התנהלות האו"ם במבצע "צוק איתן"

כנס הגיקים הגדול צוחק על התנהלות האו"ם במבצע "צוק איתן"
מאת: אבי וייס, 20.9.14, 21:30
גיקון 2014

הגמר של אירועי Geekcon 2014, שהתקיים היום (20.9.14) בשדות ים, היה סיום מתאים ומרשים לשבוע אירועי הגיקים בישראל (אירועי DLD).

אחרי האקתון, שנמשך 3 ימים רצופים בנוכחות מעל לאלפיים אורחים, הציגו 200 משתתפי Geekcon 2014 את הפיתוחים עליהם עמלו והקימו מאפס ב-52 שעות עבודה רצופה. המטרה העיקרית: ליזום ולבנות פרויקטים חסרי כל שימוש, אך המבוססים על הטכנולוגיות הכי חדשניות שיש, עם קרוב לאפס תקציב, ללא כל מודל עסקי, הקמה מאפס ועד אב-טיפוס עובד. 

השנה, Geekcon חגג עשור לקיומו, ול
גילי צגלהדברי גילי צגלה (בתמונה משמאל), מצוות היזמים והמארגנים (כולם עושים זאת בהתנדבות), השנה לא רק שהיו יותר משתתפים, יותר יוזמות ופרויקטים, הפיתוחים היו השנה ברמה אחת יותר גבוהה משנים שעברו.

הסיבה לשיפור השנה, כך לדבריו, נעוצה ב-2 גורמים מרכזיים:
1. גם בגלל שחלק מהמשתתפים צברו ניסיון מאירועים קודמים ולכן הפגינו שיפור בביצועים שלהם השנה (יש עקומת למידה מצטברת בפיתוחים של פרויקטים מאפס עד מוצר, שניתן להציג אותו ברבים).
2. וגם בגלל שהשנה, לראשונה ב-Geekcon, הם העמידו לרשות היזמים 2 מדפסות תלת מימד (תרומת TechFactoryPlus), חרט עם מחרטת לייזר, נגר ומעצבת גרפית, שעזרו לכל מי שביקש עזרה, בצד הטכני והפיזי של בניית המוצרים. 

צוות ההפקה כלל מספר רב של מתנדבים ביניהם נצפה אדן שוחט (בתמונה משמ
אדן שוחטאל), היזם והמשקיע הסדרתי, שותף מייסד של Aleph VC, שציין, שהשנה ניתן ביטוי בולט למיזמים,שקיבלו השראה ממבצע "צוק איתן". דוגמה בולטת היא עגלת הילדים הממוחשבת (בתמונה למטה) הממותגת תחת סמלי האו"ם (ואונר"א) עם מערכת לשיגור קסאמים וגראדים, שמורכבים מבקבוקי משקה שנורים בלחץ תוך התזת סודה על המטרות.

מנגד, נבנו מערכות הגנה מפני טילים, ונבנו מערכות טילים חדשות המבצעות מטלות שונות ומשונות, הכל בהשראת מבצע "צוק איתן". 

מה שעורר עניין רב בקרב הקהל הייתה בובה (בתצלום למטה משמאל), שיש עליה חיישנים וניתן להכות בה ללא רחם באופן פיזי, והמכות מופיעות על המסך כחלק ממשחק תלת-מימד, שבו נערך קרב של מכות בין הבובה לבין התוקף אותה, או שחקן נוסף שתוקף בובה נוספת המקושרת למערכת המשחק. 

ניכר, שפתרונות 3D תפסו מקום חשוב בפתרונות, שפותחו במסגרת ה-Geekcon השנה, לרבות מדפסת תלת מימד,שהדפיסה חומוס, להשביע את הרעב של אנשי הצוות... עניין רב נוסף תפסה מדפסת תלת-מימד המופעלת ידנית (בתמונה למטה משמאל), בניגוד לכל הגיון (כי מדפסות תלת מימד הן ממוחשבות ואוטומטיות לחלוטין), מה שמספק חווית הדפסה תלת-מימדית לצעירים, שחשים בהפעלה הידנית כיצד עובדת מדפסת תלת-מימד.

בין הפרויקטים שזכו לתעודות מסוגים שונים:
בובה ממוחשבת
1. פרויקט לאיתור אנשים לפי מיקום הטלפון הסלולרי שלהם, לפי איתור רכיב ה-WiFi שנמצא במכשיר הסמארטפון.
2. פרוייקט עגלת אונר"א עם טילים, פרויקט שהוזכר לעיל.
3. פרוייקט פאקמן אנושי.
4. משחק מכות ב-3D לבובה ממוחשבת, פרויקט שהוזכר לעיל (בתמונה משמאל).
5. גלגלי אורות. 


את רשימת הפרויקטים הכמעט המלאה תוכלו למצוא בלינק כאן.

GeekCon היא פעילות ציבורית התנדבותית, שמוקדשת לקידום יצירתיות וחדשנות "מחוץ לקופסה" בדגש של עשייה. ההתכנסות השנתית, שמכונה לעתים קרובות "קייטנה לגיקים", מושכת מסה קריטית של יזמים, גיקים וטכנולוגים מהמובילים בארץ. GeekCon מופעלת ע"י צוות מתנדבים, מרביתם יזמים סדרתיים, הכוללים את אילן גרייצר, אדן שוחט, גילי צגלה, נמרוד להבי, רועי מן, שחר זריהין, ליאון פדוטוב, ספי אטיאס, מתן שרףענבר רז, איל הרשקו, יורם אבידן ואחרים. נותנות החסות של GeekconX 2014 כוללות מספר חברות עולמיות מובילות, בהן: מיקרוסופט, יאהו!, אוטודסק, גוגל, יאנדקס, וויקס והפאונדרי של AT&T. נותנות החסות שולחות משתתפים/ות, שנוטלים חלק ב-GeekCon וכן ציוד לפרויקטים שונים. 

עגלת אונר"א עם טילים
מדפסת 3D ידנית



 
 
Bookmark and Share