Telecom News - בלוף: מש' התקשורת מסדיר את שירותי הפרמיום ושר התקשורת דואג לצרכנים

בלוף: מש' התקשורת מסדיר את שירותי הפרמיום ושר התקשורת דואג לצרכנים

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> בלוף: מש' התקשורת מסדיר את שירותי הפרמיום ושר התקשורת דואג לצרכנים
הודעה נוספת המסתמכת על האמנזיה של הציבור פורסמה ע"י שר התקשורת, כאילו הוא הסדיר את "שירותי הפרמיום" בחבילות "הכל כלול". הבעיה: מדובר בדמיון מפותח הקיים רק אצל מי שעולמו מתחיל ונגמר בפייסבוק (או ב"גוגל גלאס"). 
מאת: אבי וייס, 21.9.14, 09:00גלעד ארדן

ביום 16.9.14 פרסם שר התקשורת גלעד ארדן הודעה לציבור (מצויה כאן), על "הסדרת שירותי הפרמיום". הפעם, מעט כלי תקשורת פרסמו את ההודעה הזו, משום שהיא באה בסמיכות רבה מדי להודעות הדומות להפליא, שפורסמו בדיוק באותו נושא, ע"י אותו שר, לפחות 4 פעמים בשנה האחרונה. הפרסום האחרון של השר בדיוק באותו נושא, עם אותן כותרות ותוכן פורסם כאן ב- 23.7.14. 

למה זה פורסם כעת? כנראה כדי לטשטש את הפרסומים שלנו (ושל כלי תקשורת אחרים) אודות "הפרשה הסודית", שהשר עומד לטבוע בה, עקב החלטותיו השגויות לתת גיבוי וחיפוי לעבריינים (כעולה מפסק הדין החסוי). 

דהיינו: לא רק שלא הייתה כל הסדרה של הנושא, כטענת השר בהודעתו לציבור, אפילו שימוע חדש לא פורסם בנושא. אבל זה לא הפריע לשר לציין בסוף הודעתו ש: "החברות התבקשו להעביר התייחסותן עד לתאריך 26 באוקטובר 2014". כלומר, לא רק שאין שימוע ואין כלום חדש, יש גם תאריך אחרון להגשת התייחסות לכלום הזה...

יתרה מכך. בגלל שהשר כנראה בטוח, שהציבור מטומטם, הוא יכול להעלים את העובדה, שבנושא, שהוא מפרסם כעת, כבר היו כמה שימועים, והאחרון המפורט והספציפי ביותר לנושא זה היה בפברואר 2013 (כאן), מה שהוביל להחלטות, שפורסמו ע"י השר (כאן). את הסיפור הקודם בדיוק באותו נושא ניתחתי כבר בהרחבה וציינתי, שמדובר בלא יותר מ"עבודה בעיניים", "שערורייה צרכנית" וייקור תעריפים לציבור ולחברות התקשורת במסווה של "סיסמאות הגנה הצרכנית, שנבנו בדף הפייסבוק של השר". 

בינתיים, ההפקרות בתחום "שיחות הפרמיום" מממשיכה בלא הפרעה כפי שחשפתי כאן, בתעריפים של עד 100 ש"ח לדקת שיחה. יתרה מכך. המשרד ממשיך לתת גיבוי לעבריינים ולא עונה על השאלה, שהפניתי אליו בנושא כדלהלן:
"תחום שירותי הפרמיום בישראל מסופק כיום בסך הכל ע"י 2 ספקים: A ו-B (השמות שמורים במערכת וידועים כמובן למשרד התקשורת), כל ספקי התקשורת (כל חברות התקשורת הקווית והסלולרית בישראל) מפנים את כל מי שרוצה להפעיל שירותי פרמיום אל השתיים הללו. הגדולה מבניהן היא חברת B. שאלותיי:
האם יש לחברה זו איזה רישיון תקשורת ממשרד התקשורת?
אם לאו, האם נעשה דבר בהקשר שלה ע"י המשרד?"

תשובה לא קיבלתי, די ברור למה.

כך עולה, שאותו קו של גיבוי וחיפוי על עבריינים קיים לא רק ב"פרשה הסודית", אלא גם בתחום "שירותי הפרמיום". לא פלא, זה אותו שר העוסק במקביל ב-2 סוגיות מטרידות אלו. 


וכך כתב לנו אחד מוותיקי ובכירי שוק התקשורת, בעקבות פרסום הודעת השר האחרונה (ציטוט): "נראה כי במשרד התקשורת סבורים, שהודעות הדוברות מחליפות את המהותהודעת דוברות בעניין שבנדון שהופצה, כל אתרי החדשות מדווחים על "ההחלטה" אך דבר אחד נעלם מעיניהם - מדובר בשימוע, ולמעשה בשימוע שטרם פורסםטוב יעשה המשרד אם קודם יפרסם שימוע ורק אחר כך ירוץ לספר לחבר'ה. כך לפחות תיווצר מראית העין, שמדובר בהחלטה המתקבלת "בלב פתוח ובנפש חפצה" כפי שמחייבת התנהלות תקינה טרום החלטה מנהלית".

כל מילה בסלע. 

שירותי טלפוניה



 
 
Bookmark and Share