Telecom News - אניה אלדן מונתה לראש מנהלת תכנית חממות טכנולוגיות במשרד הכלכלה

אניה אלדן מונתה לראש מנהלת תכנית חממות טכנולוגיות במשרד הכלכלה

דף הבית >> מינויים >> אניה אלדן מונתה לראש מנהלת תכנית חממות טכנולוגיות במשרד הכלכלה
אניה אלדן מונתה לראש מנהלת תכנית חממות טכנולוגיות בלשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה
מאת: מערכת Telecom News, 22.9.14, 14:23אני האלדן

אלדן תחליף את יוסי סמולר שמסיים את תפקידו בימים אלה ובמסגרת תפקידה תופקד גם על נושא תכנית "חברות מתחילות".

אניה אלדן מונתה לתפקיד מנהלת תכנית החממות הטכנולוגיות בלשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה. במסגרת תפקידה תהיה אלדן מופקדת גם על נושא תכנית "חברות מתחילות".
 
אלדן, שנבחרה לתפקיד במסגרת מכרז פומבי, היא בעלת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב מאוניברסיטת תל אביב ו-MBA מאוניברסיטת ניו יורק ואוניברסיטת תל אביב.
 
אניה אלדן היא בעלת ניסיון של מעל 25 שנים כמנהלת בתעשיית ההייטק, מתוכן 10 שנות ניסיון בתחום ההון סיכון. היא עסקה במהלך הקריירה שלה בכל ההיבטים של ניהול חברות בתחומי גיוסי הון, פיתוח עסקי, מכירות ושיווק והסכמים עם חברות בינלאומיות. היא ניהלה והובילה חברות בתחומי טכנולוגיה שונים כגון תוכנה, תקשורת ורפואה. בנוסף, היא עסקה בתהליכי העברת טכנולוגיות מגופים ביטחוניים ומאוניברסיטאות וניהלה קרן הון סיכון וחברת השקעות. 
 
החל משנת 2012 עוסקת אלדן ביזמות, אסטרטגיה וגיוס כספים בתחום טכנולוגיות המוח ומארגנת את כנס המוח הבינלאומי BrainTech. לפני כן כיהנה בשורה של תפקידים ביניהם: נשיאה ומנכ"לית WideMed המפתחת פתרונות אבחון וניטור קליניים חדשניים בזמן שינה, הייתה שותפה מנהלת של קרן ההון סיכון Platinum Venture Capital SFK Technologies Group ועוד שורה של תפקידים בתחום ההייטק.
 
אבי חסון, המדען הראשי: "אניה מביאה איתה לתפקיד החדש הרבה שנות ניסיון של מעורבות פעילה וישירה במחקר ופיתוח טכנולוגי במגוון רחב של תחומים וכן ניסיון רב בהקמה וניהול של חברות הייטק ישראליות ועבודה מול חברות זרות".
 
חסון הודה למנהל תוכנית החממות היוצא, יוסי סמולר: "תכנית החממות היא תכנית מרכזית בשלב ה-Early stage ובתוכניות המדען בכלל. חלק גדול מהסוד של הצלחת התכנית נעוץ באנשים - בזכיינים, בחברות וכמובן במנהליה. תחת הנהגתו של יוסי סמולר הבאנו את התכנית למקום יותר רלוונטי ויותר אטרקטיבי. היכולת המרכזית של יוסי היא הפקת לקחים ושינוי בצד מתן תחושת וודאות ויציבות ליזמים ולחממות. אני מאחל לו הצלחה בהמשך דרכו ויודע כי זאת אכן תבוא".
 
אניה אלדן: "בכוונתי לנצל את הידע והניסיון הרב, שצברתי במשך השנים בהן הייתי מעורבת בתעשיית ההייטק הישראלית והעולמית כדי לקדם את תכנית החממות הטכנולוגיות ואת החברות הצעירות בהייטק הישראלי להישגים נוספים".
 
יוסי סמולר, מי שניהל במשך5  השנים האחרונות את תכנית החממות הטכנולוגיות: "אני מסיים את תפקידי עם הרגשת סיפוק גדולה לאחר שעלה בידי במהלך תקופת כהונתי לבצע רפורמות מהותיות בתכנית החממות, שגרמו לה לשנות את פניה ואת תדמיתה ללא הכר והפכו אותה לאטרקטיבית יותר ליזמים איכותיים ולזכיינים בעלי ערך מוסף גדול יותר (כמו: תאגידים בינלאומיים, חברות ישראליות גדולות, גופי הון סיכון, ואחרים), שהתחרו ביניהם  בשנתיים האחרונות במסגרת ההליכים התחרותיים שהפעלנו, על קבלת זיכיון להקמה והפעלה של חממות טכנולוגיות. לתכנית החממות הטכנולוגית תרומה משמעותית ביותר לפיתוח תעשיית ההייטק בארץ והיא הפכה לשם דבר בעולם כולו. אני משאיר את התכנית בידיים טובות וראויות ומאמין, שתחת הנהגתה של אניה תמשיך התכנית לשגשג ולהתפתח".

צילום תמונה עליונה: נעה זני

פרחים וברכות
צילום: ש. וייס



 
 
Bookmark and Share