Telecom News - הבלוף הוכפל: בוטלה הרפורמה הקודמת לשירותי הפרימיום

הבלוף הוכפל: בוטלה הרפורמה הקודמת לשירותי הפרימיום

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הבלוף הוכפל: בוטלה הרפורמה הקודמת לשירותי הפרימיום
בלעדי: במקביל לפרסום שר התקשורת על "הסדרת שירותי הפרימיום בחיוג" ביום 16.9.14, ביטל מנכ"ל משרדו (אבי ברגר) בהיחבא וללא כל פרסום את עיקרי הרפורמה הקודמת בדיוק באותו נושא, רפורמה, שפורסמה ב- 23.6.14 ברעש גדול. ממשיכים לעבוד על כולנו ולפגוע בצרכנים.
מאת: אבי וייס, 23.9.14, 08:45אבי ברגר

בשבוע שעבר, ביום 16.9.14, פרסם שר התקשורת גלעד ארדן הודעה לציבור (כאן) על רפורמה והסדרת "שירותי הפרמיום" (בחיוג למספרי 1-900, 1-901, 1-902). ניתחתי כאן את ההחלטה הזו וחשפתי את הבלוף העומד ביסוד הכרזת רפורמה מדומה זו.

עוד לא יבשה הדיו מעל לחשיפה הזו, והתברר לי, שמאחורי הקלעים נעשה עוד צעד חשוב ע"י מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר (בתמונה) (כנראה בתיאום עם השר), שלפיו הוא סירס וביטל למעשה את הרפורמה הקודמת של השר בדיוק באותו נושא מיוני 2014.

המסמך של המנכ"ל אבי ברגר נמצא כאן, התאריך עליו הוא 18.9.14 (דהיינו: יומיים לאחר הכרזת השר על רפורמה...) והמסמך עלה לאתר משרד התקשורת רק אמש (22.9.14) בלי כל הודעה לציבור או בכלל.

מה החליט כעת אבי ברגר (החלטות הנוגעות לרפורמה, שפורסמה ביוני 2014, והמסמך העיקרי שבה בחתימתו מצוי כאן מ- 23.6, הודעת השר בעניין זה מצויה כאן מ- 23.6, ונותחה על ידי כאן)?

אבי ברגר החליט ופרסם כעת 3 החלטות:

1. מועד יישום הרפורמה הקודמת נדחה מ- 24.10.14 ל- 15.12.14 (די ברור למה. בקרוב יהיה שר\ה חדש במשרד התקשורת וניתן יהיה לדחות זאת לקץ הימים...).

2. החלק הכי מרכזי ברפורמת "מספרי הפרמיום": אישור הזמנת שירותי פרמיום ע"י הצרכן על ידי חיוג הספרה "3" מבוטל, בנימוקים הזויים ואנטי צרכניים מובהקים ("קשיי יישום וגבייה"... כך בדיוק כתב מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר. למי שלא מאמין, שיקרא שוב את המסמך בחתימתו כאן).

דהיינו: משרד התקשרות - המנכ"ל אבי ברגר, התחיל לעבוד בשביל ספקי שירותי הפרמיום והאינטרסים שלהם, ומתחשב בקשיי הגבייה שלהם. הציבור מעניין אותו "כקליפת השום". לכן, הוא מבטל באחת את כל הלקחים, שנלמדו בשנים האחרונות, של חיוב צרכנים בהמוניהם על שירותי פרמיום, בשיטות מפוקפקות על גבול הפלילי (שנחשפו בפרשיות דוגמת "איקיוטק","פופיק" ועוד), וקובע שלא יהיה אישור הזמנת שירותי פרמיום ע"י לחיצה על מקש הספרה "3", פעולה פשוטה המוכיחה חד-משמעתית את עצם הזמנת השירות ע"י הצרכן. בכך, הוא מחזיר אותנו לשיטות הקודמות של אישורים, בצורות שונות ומשונות לרבות ע"י מסרונים, ומצידו שהצרכנים יתמודדו בעצמם בבתי המשפט להוכיח שזה לא הם ושהם בכלל לא הזמינו שירותי פרמיום ולא השתמשו בהם. 

3. אם לא די בכך, המנכ"ל אבי ברגר מבטל עוד סעיף חשוב ברפורמה: הצרכן לא ידע לאן הכסף של שירותי הפרמיום הולך. הרפורמה קבעה, שבחשבון לצרכן יופיע שם ספק השירות של שירותי הפרמיום. כעת אבי ברגר, ב"פליק פלאק" רגולטורי, מבטל את השקיפות בשירותים וקובע, שבחשבון לצרכן יופיע רק שם "בעל הרישיון המארח", דהיינו: שם חברת התקשורת שלה הלקוח משלם את החשבון החודשי שלו. מי סיפק את שירותי הפרמיום לצרכן ולאן הולך הכסף? את זה הלקוח לא אמור לדעת, בדיוק כמו שזה היה עד היום...

פי תפיסת עולמו של המנכ"ל, אם לצרכן יש בעיה, שילך לבית משפט, או שיצטרף לתביעה ייצוגית, או שיתלונן במשטרה שהונו אותו... זו בעיה שלו. משרד התקשורת לא יגן עליו. הפוך בדיוק ממה שעושים הרגולטורים במדינות אחרות, למשל כאן בארה"ב (שהיטלו קנס של 105 מיליון דולרים על AT&T בגלל אספקת שירותי פרמיום ללקוחות שלא ביקשו זאת). 

דהיינו: הצרכן הישראלי היה ונשאר מופקר. הרפורמה פשוט בוטלה, במכתב נסתר אחד של המנכ"ל אבי ברגר

למה זה קורה כעת?
את התשובה לכך כבר נתתי בכתבה הקודמת, ואחזור על זה כאן בקצרה, למי שלא הספיק לקרוא: "...כך עולה, שאותו קו של גיבוי וחיפוי על עבריינים קיים לא רק ב"פרשה הסודית" החמורה והמזעזעת, אלא גם בתחום "שירותי הפרמיום". לא פלא, זה אותו שר (ומנכ"ל) העוסק במקביל ב-2 סוגיות מטרידות אלו". 

כך, במקום לאכוף "ביד ברזל" את החוק והכללים על "העבריינים", שעקפו ועוקפים את התקנות של "מספרי הפרמיום", משרד התקשורת מיזמז את הזמן לאורך השנים וערך 3 שימועים, זה אחר זה, והתוצאה הסופית של התהליך: כניעה מוחלטת לעבריינים, לטייקונים ולספקי התכנים וייקור תעריפים מדהים לציבור.
שירותי טלפוניה



 
 
Bookmark and Share