Telecom News - גוגל הכריזה על תחרות ליזמים XPRIZE עם פרס 11 מיליון $ לאפליקציה הזוכה

גוגל הכריזה על תחרות ליזמים XPRIZE עם פרס 11 מיליון $ לאפליקציה הזוכה

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> גוגל הכריזה על תחרות ליזמים XPRIZE עם פרס 11 מיליון $ לאפליקציה הזוכה
גוגל הכריזה על תחרות ליזמים XPRIZE עם פרס 11 מיליון $ לאפליקציה הזוכה
מאת: חיים חביב, 23.9.14, 12:31ברק גודלשטיין

גוגל מציעה לכם: תחשבו גדול, תרוויחו בגדול! הפרס יינתן למי שייפתח אפליקציית אנדרואיד להגדיל את הסיכוי של מיליוני ילדים לעתיד טוב יותר. קרןTERRA  והיזם ינקי מרגלית ילוו את המתמודדים הישראלים בתחרות.
  

תחרות בינלאומית חדשה של XPRIZE - מנוע יזמות בחסות גוגל - יצאה היום לדרכה וצפויה למקד אליה תשומת לב רבה של יזמים מן העולם ומישראל. למנצחים בתחרות יוענק פרס בסך כולל של 15 מיליון דולרים (11 מיליון דולרים לאפליקציה הזוכה). התחרות תתמקד בפיתוח אפליקציות אנדרואיד ללימוד קריאה, כתיבה ומתמטיקה המיועדות לילדים במדינות מתפתחות במטרה לצמצם פערים בחינוך.

היזמים הישראלים, שייגשו לתחרות, ילוו ע"י אנשי קרן הון הסיכון TERRA Venture Partners והיזם הסדרתי ינקי מרגלית. ד"ר רועי צזנה, עתידן וחוקר בסדנת יובל נאמן באוניברסיטת תל אביב, ישמש כשגריר XPRIZE בארץ. תחרות ה-XPRIZE המוכרת ביותר עד כה היא התחרות להנחתת חללית על הירח, בה נוטלת חלק הקבוצה הישראלית Space IL

XPRIZE הוא מנוע יזמי בחסות גוגל (Innovation Engine) המקיים תחרויות בינלאומיות נושאות פרסים יוקרתיים. על המשתתפים בתחרות לחשוב מחוץ לקופסא ולנסות לפרוץ את גבולות המדע המוכרים לנו במטרה לשנות את העולם לטובה. השנה הוחלט, כי הפרס יינתן לקבוצה, שתפתח אפליקציית אנדרואיד שבאמצעותה יוכלו ילדים במדינות מתפתחות ללמוד קרוא וכתוב וגם מתמטיקה, מה שצפוי לצמצם את הפערים החינוכיים ולהגדיל את הסיכוי של מיליוני ילדים לעתיד טוב יותר. התחרות קצובה בזמן ובמהלכה יבחרו 5 קבוצות פינליסטיות, שיקבלו כל אחת מיליון דולרים כדי לערוך פיילוט. הפיילוט יערך בכפרים מרוחקים במדינות עולם שלישי ובמסגרתו יבחנו האפליקציות הלימודיות, שתפותחנה ע"י הקבוצות הנבחרות.

ברק גולדשטיין, (בתמונה), שותף בקרן Terra Venture Partners: "מדובר באחת התחרויות המרתקות והיוקרתיות ביותר בעולם ותעשיית הסטארטאפים הישראלים כבר הוכיחה, שיש לה מקום בצמרת. אנו מאמינים, שיש מקום לעודד את היזמים להשתמש ביכולות יוצאות הדופן של התעשייה המקומית לטובת מיזמים, שיש להם פוטנציאל לשנות את העולם. כקרן המובילה את תחום השקעות האימפקט בישראל, אנו גאים ושמחים ללוות את היזמים הישראלים באתגר חינוכי משמעותי, שיכול לשנות את פני הלמידה של מיליוני ילדים".

ד"ר רועי צזנה, עתידן וחוקר באוניברסיטת תל אביב: "במצב האופטימלי אנו רוצים לראות אפליקציות צעירות, תוססות ומעניינות, בדומה לתוכנות המושכות כל כך את קהילת הגיימרים הענקית ברחבי העולם. אם נצליח להפנות את החריצות של הגיימרים לכיוון החינוכי אני מאמין, שנראה שינוי כלל עולמי בשיטות הלימוד. כיום, כל ילד ההולך לבית ספר ויושב מול הלוח בין קירות אפורים עושה למעשה מסע אל העבר. את זה חייבים לשנות".

תחרויות ה-XPRIZE מתמקדות בבעיות קשות, שעד כה האמינו, שאין להן פתרון. המוטו של XPRIZE  הוא "תחשוב גדול. תרוויח בגדול" והשאלה המנחה את המנוע היזמי היא: "האם יש לך את הנדרש כדי לשנות את העולם"?"

תנאים ההשתתפות בתחרות XPRIZE החדשה פורסמו היום באתר: ההרשמה לתחרות בנושא לימוד גלובלי תימשך 6 חודשים. לקבוצות הנרשמות יהיו 18 חודשים לפיתוח הפתרון שלהן. בשלב זה יערך חצי הגמר וחודש לאחר מכן יבחרו 5 קבוצות פינליסטיות, שכל אחת מהן תזכה במיליון דולרים לביצוע פיילוט באזור כפרי במדינה מתפתחת בה השפה הרווחת היא אנגלית, כאשר בכל פיילוט ישתתפו 3,000 ילדים בין הגילאים 5-12. הקבוצה, שהאפליקציה שלה תוכיח, שהובילה למיומנות הגבוהה ביותר בלימודי קריאה, כתיבה ומתמטיקה תזכה בפרס של 10 מיליון דולרים ותתאפשר להורדה בחינם בעולם כולו.

פרס ענק



 
 
Bookmark and Share