Telecom News - IoT - חשיפת ההצלחה וההמראה של התחום בישראל

IoT - חשיפת ההצלחה וההמראה של התחום בישראל

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> IoT - חשיפת ההצלחה וההמראה של התחום בישראל
קהילת עולם ה-IoT (ר"ת: Internet of Things) עברה משלב הדיבורים לשלב הפתרונות והמוצרים, עם אקסלרטור חדש ל-IoT ותחרויות ליזמים בתחום ה-IoT. בנוסף, חשיפת חברות חדשות דוגמת Oxitone וסניף המו"פ הישראלי של Gemalto. 
מאת: אבי וייס, 27.9.14, 18:15IoT

קהילת תחום ה-IoT בישראל מונה כבר מעל ל-860 חברים, והיא ניצבת בפני תהליכי התפתחות מואצים במקביל להתפתחות העולמית (דוגמת "מחשוב ערפל") ובכלל זה:
א. האקתון למפתחים בתחום ה-IoT שיתקיים ב-19-21.10.14 באפקה. 
ב. הקמת אקסלרטור ל-IoT, ההרשמה לאקסלרטור נפתחה.
ג. תחרות בינלאומית לפיתוחים בעולם ה-IoT כפי שחשפנו כאן). 
ד. התמקדות בתחום ה-IoT באקסלרטור של אמדוקס (כפי שחשפנו כאן). 

סאשה טבק, מייסד הסאשה טבקפורום (בתמונה משמאל), מומחה לרובוטיקה זעירה, יזם ומנכ"ל OptiBoticsהכריז במפגש האחרון של פורום IoT בבית גוגל ת"א על הקמת האקסלרטור ל-IoT: "אנו נמצאים כאן פחות משנה מאז שהקמתי את הקבוצה, וכבר גדלנו מאפס למעל ל-800 חברים, קבוצה, שגדלה במקביל לקבוצה אחרת אותה הקמתי, קבוצת הרובוטיקה, עם כ-450 חברים. אני מקים כעת Hub המיועד לרובוטיקה (הוכרז כאן), שיכלול גם את תחום ה-IoT. החלק של ה-IoT ייקרא IOTA-LABS - Israel, בקצרה IoT Hub. ההרשמה - כאן. אני מזמין כעת יזמים ישראליים לפנות אלי ולמשקיעים להצטרף כאן". 

ד"ר ליאון אייזן (בתמונה מליאון איזןשמאל), מייסד ומנכ"ל Oxitone: "ההתמחות שלי היא ביזמות בעולם ה-IoT, החל משלב הרעיון, שהוא בדרך כלל סנסור, ועד שיווקו בהצלחה בשוק העולמי. כיום אני מתרכז ב-IoT בעולם הרפואי, ובאופן ספציפי בתחום ה-CHF, שזה כשל בפעילות הלב, בגלל נפילה בערכי החמצן שיש בלב. זו תופעה המתרחשת מהר וקשה לאבחן אותה, במיוחד בלי מיכשור יקר הקיים רק בבתי חולים. בבתי החולים יש ציוד יקר המחובר לחולי לב מאושפזים, אבל בבית וברחוב אין כל מכשור המספק מידע על מצב החמצן המגיע ללב של האדם. 

לכן, המטרה שלי: להביא את כל המכשור והידע הרפואי לתוך צ'יפ אחד קטן, שיימצא עם האדם בבית ובכל מקום בו הוא נמצא. כל הפתרונות הקיימים עד כה בשוק הם יקרים ביותר, ידניים וגוזלים זמן גם מהאדם עצמו וגם ממערכת הרפואה. לדעתי, העתיד של עולם הרפואה חייב לכלול מעקב אחרי חולים וגם אנשים בסיכון בכל מקום, מעקב אוטומטי, משולב במכשיר אחד, יחסית קל לתפעול ונוח ללבישה.

הפתרון שלנו קרוי Oxitone Medical Oxiware או כפי שהמכשיר נקרא היום בקצרה: Oximeter. יצאנו עם הרעיון הזה ב-2009, אבל אז לא היו מוכנים בשוק לשמוע על זה. היום, 5 שנים אחרי העלאת הרעיון, הטרנד של 'מכשירים לבישים' נמצא בכל מקום וקל לשכנע.

יש כיום 13 שטחי פיתוח ב-4 נושאים מרכזיים, שבהם מפתחים 'מוצרים לבישים' בעולם לצרכים רבים בעיקר סביב עולם הבריאות, הספורט, האכילה הנכונה ועוד. נבנו קהילות רבות עם פורטלים מקצועיים. הכיוון של השוק: סנסורים המושתלים בתוך העור או שבולעים אותם, אך זה בתחילת הדרך.

למרות כל הפיתוחים אין מערכת המודדת בקלות את רמת החמצן בדם בבית או בכל מקום, כולל מדידת איכות האוויר, איכות הנשימה ועוד. זה מה שהמוצר שלנו עושה ובשנה הבאה נצא עם זה לשוק בצורה מסחרית. אנו נתמכים בהשקעה בין היתר ע"י GE, ויש לנו התקנות ראשוניות (בטא) בארה"ב".  



רוני כהן, מנהל אזורי, ישראל, תורכיה ויוון (בתמונה משמאל)רוני כהן, גמלטו (Gemalto): "אנו חברה, שבסיסה בהולנד עם מרכז פיתוח בארץ, שהחלה את דרכה בעולם בתחום ה-M2M שכיום הפך ל-IoT. הבעיה העיקרית של עולם ה-IoT כפי שאנו נתקלים אצל לקוחותינו היא בעיית האבטחה. בניית רשת IoT בטוחה אינה משימה פשוטה. 

אנו חברה ענקית של 2.4 מיליארד דולרים מכירות לשנה, עם מעל ל-12 אלף עובדים, עם סניפים ב-44 מדינות. כרגע יש כ-100 מיליון מכשירים מסוג M2M של גמלטו המופעלים ברחבי העולם, בשווקים רבים, החל משווקים צרכניים וכלה בעולמות הסלולר, הכספים, הרכב ועוד.

למעשה, כל אדם משתמש בגמלטו בלי שהוא יודע על זה, בין ב-SIM Card שיש לו במכשיר הסלולר ובין בצ'יפ שיש לו על כרטיס האשראי שלו. אנו מובילים את התחומים הללו בעולם. יש לנו מוצרים חדשים של סלולר LTE ברכבים, למשל ברכבי אאודי, מוצרי Connected Car והתפתחות מעניינת בכל תחום שיש בו ביקוש.

המגמות החדשות בעולם דורשות סטנדרטים. כרגע המצב הוא, שלשווקים רבים יש סטנדרטים משלהם בלי תאימות עם שווקים אחרים. מהניסיון שלנו: כל מה שניתן לגנוב ממנו, ייגנב. זה איום ממשי על עולם ה-IoT. תחשבו על מצב, שבו האקרים יוכלו להשתלט על מכונית מרחוק. לכן, אנו מאמינים, שצריך להכניס את תחום האבטחה לתוך כל מוצר ולכל מכשיר קצה, קטן ככל שיהיה, בכל שימוש אפשרי ומעל לכל רשת.

הפתרון שלנו מבוסס על מפתחות הגנה הנמצאים בכל שלב של מעבר המידע בשרשרת הערך של עולם ה-IoT. הגישה שלנו היא: On-Demand Connectivity.

אנו קוראים ליזמים ישראליים, שיש להם פתרונות מעניינים לפנות אלינו. בעבר, רכשנו חברת הזנק כאן בישראל וזה הבסיס לפיתוחים שלנו בישראל. יש לנו מודלים רבים של שת"פ, לרבות השקעות בחברות הזנק. בקרוב נשתתף בהאקתון של עולם ה-IoT שייערך באפקה".
GEMALTO LOGO



 
 
Bookmark and Share