Telecom News - פרס לחברת החשמל על יישום מערכת מידע לניהול הרשת

פרס לחברת החשמל על יישום מערכת מידע לניהול הרשת

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> פרס לחברת החשמל על יישום מערכת מידע לניהול הרשת
פרס לחברת החשמל על יישום מערכת מידע לניהול הרשת
מאת: מערכת Telecom News, 28.9.14, 17:48זכיה

פרס Special Achievement in GIS 2014-Inplementation of Organizational NIS הוענק לאגף מערכות מידע ותקשוב בחברת החשמל על הישג ביישום פרויקט מערכת מידע לניהול רשת החשמל.

אגף מערכות מידע ותקשוב של חח"י זכה בפרס היוקרתי: Special Achievement in GIS 2014- Inplementation of Organizational NIS על יישום פרויקט מערכת מידע לניהול רשת החשמל, שנוהל ע"י ד"ר גיל גרינשטיין מנהל פרויקט המחשוב NIS בחברת החשמל.

חברת החשמל התמודדה מול חברות מתחום החשמל והאנרגיה, שהציגו פרויקטים מעשרות מדינות, וזכתה בפרס במסגרת הכנס השנתי של חברת Esri (יצרן תוכנת GIS המוביל בעולם), שהתקיים בארה"ב. ב-2013 זכתה חברת החשמל במסגרת כנס משתמשי  Esriבישראל בפרס לציון הקמת מערכת GIS חדשנית כלל ארגונית.

הפרויקט החל בשנת 2007 וכלל הסבה של רקע גיאוגרפי (פני שטח, מבנים, רחובות וכבישים) ורשת החשמל (הולכה וחלוקה). מנוע ההסבה הוא מנוע בינה עסקית המאחד מעל 10 מקורות מידע למקור מידע אינטגרטיבי אחד, תוך החלת כללי בינה עסקית לצורך חילול רשת החשמל. מדובר בהסבה מאד מורכבת הכוללת מאות מתחמי רשת חשמל. השלב הראשון של פרויקט התוכנה הסתיים במהלך שנת 2011, כאשר החלה ההסבה. מאז בוצע שדרוג של מספר גרסאות תוכנה. כמו כן, שולבו כלים ניהוליים ותפעוליים דוגמת אתר ה-WEB, שמהווה תשתית גיאוגרפית למערכות החברה.

חברת החשמל זכתה בפרס המקצועי לאור מורכבות המערכת והעמידה באתגר הטכנולוגי המורכב, תוך מיצוי היכולות הטכנולוגיות והיישומיות ובניית תשתית מתקדמת מסוגה לניהול המידע הגיאוגרפי כמשאב ארגוני.

פרויקט NIS הוא פרויקט לניהול, תכנון ועריכת רשתות חשמל בכל סוגי המתחים וכן לתפעול רשת במתח נמוך. לפרויקט יש מעל ל-1,500 משתמשים בחטיבת הלקוחות של חברת החשמל, על גבי תשתית GIS אינטגרטיבית לניהול רשתות חשמל. התשתית מבוססת על מוצרי GIS של חברת Esri ועל תשתית ניהול רשתות החשמל ותפעולן של חברת Schneider- Electric. מוצרי GIS הן מערכות מידע גיאוגרפיות לניהול תשתיות ומידע על גבי מיפוי ממוחשב, שמאפשרות להוסיף למידע הארגוני את מימד המיקום.

הפרויקט בוצע בשיתוף חברת סיסטמטיקס טכנולוגיות והחליף עשרות מערכות ממוחשבות המדברות בשפות שונות, באמצעות מערכת מידע אינטגרטיבית אחודה. המאמץ העיקרי בא לידי ביטוי בהסבת מידע אלפא-נומרי וגרפי. דהיינו, הפיכת מידע המאוחסן בטבלאות ובשרטוטים גרפיים למידע גיאוגרפי משולב, שמייצג את רכיבי רשת החשמל על גבי מפה, כולל תיאור מפורט של תכולת מצאי הרשת והטופולוגיה החשמלי, בין היתר, באמצעות שילוב אלגוריתמים חדשניים מבוססי בינה עסקית. מדובר למעשה ב-7 פרויקטים של הסבה: הסבת התשתית הגיאוגרפית, הסבת רשת ההולכה וכן הסבת רשת החלוקה בכל אחד מחמשת המחוזות. כאשר, מדובר במקורות מידע הטרוגניים לכל מחוז.

הפרויקט משדרג את תהליכי תכנון הרשת ותפעול רשת מתח נמוך ומאפשר ניהול אינטגרטיבי של מערכות ההולכה והחלוקה, תוך יכולת חקר עומסים וניטור מתמיד של הרשת החשמלית.



 
 
Bookmark and Share