Telecom News - בקרוב ניתן יהיה להשתמש במכשור אלקטרוני בחברות תעופה ישראליות

בקרוב ניתן יהיה להשתמש במכשור אלקטרוני בחברות תעופה ישראליות

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> בקרוב ניתן יהיה להשתמש במכשור אלקטרוני בחברות תעופה ישראליות
בקרוב ניתן יהיה להשתמש במכשור אלקטרוני בחברות תעופה ישראליות
מאת: מערכת Telecom News,  28.9.14, 19:36WiFi בטיסות
 
רשות התעופה האזרחית אישרה לחברות התעופה הישראליות להתקיןWiFi  במטוסים. לכן, קרוב לוודאי, יתאפשר שימוש במכשור אלקטרוני בטיסות. עם זאת, ייאסר קיום שיחות ומשלוח SMS.
 
ישראל צועדת בעקבות ארה"ב ואירופה: רשות התעופה האזרחית הודיעה לחברות התעופה הישראליות, שהן תוכלנה להחליט אם לאפשר לנוסעים להשתמש במכשירים אלקטרוניים כמו סמארטפונים וטאבלטים בזמן טיסה. ההחלטה התקבלה על בסיס החלטת סוכנות בטיחות התעופה האירופית ה-European Aviation Safety Agency - EASA מאתמול, שמכשירים אלה לא מהווים סכנה בטיחותית. משרד התחבורה הודיע, שרשות התעופה האזרחית בדקה את הנושא והודיעה לחברות התעופה שהן אלו שתחלטנה לגביו בסופו של דבר.

אל על, ארקיע וישראייר בוחנות את ההחלטה ואם הן תענינה בחיוב (קרוב לוודאי, בדומה לחברות התעופה הזרות), יוכלו הטסים בחברות הישראליות לשחק, לעבוד, לצפות בסרטים, להאזין למוסיקה ולשלוח מסרי WhatsApp במכשירים הניידים גם בזמן המראה ונחיתה.
המצב החדש ייתר את הצורך להעביר את המכשירים ל"מצב טיסה" ולכבות את כל המכשירים לפני ההמראה. עדיין יחול איסור על קיום שיחות ומשלוח SMS.

בכל מקרה, חבורת התעופה הישראליות תצטרכנה לבצע בדיקות מטעמן על מנת לוודא שמערכות המטוסים לא מושפעות משימוש כזה.

ההחלטה האירופית הראשונית וההחלטה האירופית מאתמול, שבעקבותיהן באה ההחלטה הישראלית הנ"ל, באו כשלעצמן לאחר החלטה דומה של ה-FAA בארה"ב עליה דיווחנו לפני שנה – כאן

ההחלטות באירופה ובארה"ב התקבלו לאחר התייעצויות עם מומחים, נציגי חברות תעופה, צוותי האוויר והיצרניות של המטוסים. לפיכך, לא נותר לרשות הישראלית אלא להצטרף למגמה זו, במיוחד שהוכח במחקרים, שלא טמונה סכנה בהפעלת המכשירים בעת הטיסות. 



 
 
Bookmark and Share