Telecom News - מדד חדש לדירוג אוניברסיטאות בתחום הסייבר

מדד חדש לדירוג אוניברסיטאות בתחום הסייבר

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> מדד חדש לדירוג אוניברסיטאות בתחום הסייבר
מדד חדש לדירוג אוניברסיטאות בתחום הסייבר
מאת: חיים חביב, 28.9.14, 21:54פרופ' ליאור רוקח

חוקרים מהמחלקה להנדסת מערכות מידע באוניברסיטת בן-גוריון בנגב מציעים מדרג חדש המאפשר לבחון ולהעריך באופן אובייקטיבי פעילות אקדמית של אוניברסיטאות בתחום הסייבר.

האקדמיה הופכת בהדרגה את מרחב הסייבר (Cyberspace) למוקד מחקר והוראה ולזירת אחסון והחלפת מידע עבור מערכות מחשב ומשתמשים אנושיים. מציאות זו אתגרה חוקרים מהמחלקה להנדסת מערכות מידע באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בניהול פרופ' ליאור רוקח, (בתמונה), להציע מדרג חדש, שיאפשר לבחון מדעית ואובייקטיבית פעילות אקדמית של אוניברסיטאות בתחום הסייבר.

פרופ' ליאור רוקח: "הצורך ביצירת המדד החדש נבע מדרישת רקטור האוניברסיטה, פרופ' צבי הכהן, לדעת את מיקום האוניברסיטה בתחום הסייבר. זאת, לאור התוכנית החדשה, שנפתחה באוניברסיטה, לתואר שני, 'אבטחת המרחב המקוון',  המשותפת למחלקות הנדסת מערכות מידע ומדעי המחשב.

מכיוון שעיקר התנובה המחקרית באה לידי ביטוי בפרסומים מדעיים שעוברים סינון ובדיקה קפדנית, המדרג המוצע מתבסס על כמות ואיכות הפרסומים של חברי הסגל של המוסד הנמדד. לצורך הכנת הדירוג, אנו משתמשים בכל פרסומי כתב העת, שנמצאים במאגר Thomson Reuters Web of Science. מאגר Thomson Reuters כולל רק כתבי עת נבחרים העומדים בקריטריוני איכות ועל בסיסו מתפרסם מידי שנה גם דירוג  ה-Impact Factor של כתבי העת. מודל התקצוב של מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל נעזר אף הוא ב-Impact Factor כדי להעריך אובייקטיבית את הביצועים המחקריים של האוניברסיטאות בארץ".

הרשימה של 10 המוסדות המובלים בתחום טכנולוגית הסייבר כוללת, כצפוי, מספר אוניברסיטאות יוקרתיות אמריקאיות כגון MIT, אוניברסיטת קרנגי מלון ופרינסטון, כמו גם מספר אוניברסיטאות מובילות מן המזרח הרחוק. 2 מוסדות ישראליים הצליחו להתברג לרשימת 100 המוסדות המובילים - אוניברסיטת בן-גוריון בנגב והטכניון.

פרופ' רוקח: "עובדה זו מרשימה במיוחד, שכן המדידה אינה כוללת התייחסות לגודל המוסד ולכן נותנת יתרון ברור למוסדות גדולים יותר מאשר אוניברסיטת בן גוריון בנגב".
 
סייבר



 
 
Bookmark and Share