Telecom News - גלעד ארדן מנסה להסתיר את הפשלות היקרות בעולם הטלוויזיה

גלעד ארדן מנסה להסתיר את הפשלות היקרות בעולם הטלוויזיה

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> גלעד ארדן מנסה להסתיר את הפשלות היקרות בעולם הטלוויזיה
הרשות השנייה בהנחיית השר גלעד ארדן רכשה ציוד שידור יקר ומתקדם בעשרות מיליוני ש"ח, שמונח "כאבן שאין לה הופכין" ללא כל שימוש יותר משנה, וזה רק הקצה של הבור, שעולם הטלוויזיה הישראלי נפל לתוכו, רק בגלל גלעד ארדן. סלקום בדרך לנפילה. ניתוח וסקירת "מחלה סופנית", שנולדה ותמות בדף הפייסבוק של גלעד ארדן.
מאת: אבי וייס, 1.10.14, 19:45גלעד ארדן

לאור מידע שקיבלנו, פניתי גם אל הנהלת הרשות השנייה וגם אל צמרת משרד התקשורת בשאלה הבאה: "הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו רכשה ציוד DVB-T2 מחברת תומסון הצרפתית בשווי מיליוני אירו. אלא שהשר ארדן ופקידיו שכחו לקיים מכרזים לתדרים ולהקים את המערכת וכך עומד הציוד היקר "כאבן שאין לה הופכין" עד היום". 

תשובה לא קיבלתי, לא שלא ניסתי, לא מהרשות השניה ולא ממשרד התקשורת. די ברור למה. אם בכל זאת אקבל תגובה אחרי הפרסום, אעדכן בהתאם. אל דאגה, התעלמות משאלות קשות מאפיינת את השר גלעד ארדן, שמסובך כעת עד "מעל לראש" במה שמכונה על ידי "הפרשה הסודית", שאת עלילותיה העדכניות והמסעירות חשפתי אמש. אם לא עונים לי ואם זה לא מתפרסם במקום אחר בתקשורת, מבחינת כבוד השר - "הכל בסדר". הוא יכול לנצל את התמימות של כמה אנשים בציבור, לרבות כמה עיתונאים, ולמכור להם אשליות וסיפורי בדים, שנולדו וימותו בעמוד הפייסבוק של גלעד ארדן.

מה הסיפור של הציוד מחברת תומסון מצרפת?
הסיפור הגדול, שמסתתר מאחורי הפרשה הקטנה של הציוד, שמחליד ומתיישן ללא כל שימוש, שנרכש מהכיס של משלמי המיסים בישראל, הוא הסיפור של הרחבת "עידן +" ל-18 ערוצים, כולל ערוצי HD, שעבורם יש צורך בציוד תואם ל-DVB-T2 (תקן שידורים ב-HD בשיטה הטרסטריאלית, מה שמכונה אצלנו "עידן +").

ניתחתי בהרחבה את הכשלון החמור הזה של "עידן +" בגלל החלטות השר גלעד ארדן כאן, ובעיקר כיצד השר מבצע (לכאורה) עבירות בלי סוף, בניסון להסתיר את הפאשלות, לרבות "פטור ממכרז" במאות אלפי שקלים, למשימה מיותרת, שהיא נסיון אחרון, שהוא דוחף להצלת "עידן +".  

מה עוד נכשל או עתיד להיכשל בעולם שידורי הטלוויזיה בישראל?
1. מה שכבר נכשל כשלון חרוץ זו התכנית הראוותנית של השר גלעד ארדן ל"חבילת טלוויזיה" רזה. ניתחתי את הכשלון הזה בהרחבה כמה פעמים, ולאחרונה כאן. מדובר בכשלון קולוסאלי, שמעיד יותר מכל על "עיוורון רגולטורי", חוסר יכולת תכנון וניתוק מהמציאות ברמה חמורה. 

2. מה שנכשל עד כה ועתיד להיכשל בטווח הזמן הנראה לעין הוא הטיפול בשידורי הטלוויזיה על רשת האינטרנט (IPTV\OTT). לאור פרסום מסקנות הביניים של "ועדת שכטר", פרסמתי ניתוח מעמיק אודות ועדה זו ולאן היא תוביל. מדובר במהלך מבולבל, מסוכן ושגוי (כמו כל המהלכים של גלעד ארדן בתחום הטלוויזיה), שיגרום נזקים גדולים בהרבה מהנזקים הזעירים יחסית של כשלון "עידן +".  

3. נושא נוסף, שעתיד להיכשל כשלון חרוץ, הוא הטיפול המוזר, שבישל גלעד ארדן מטעמים, שעוד ייחשפו, בסוגייה של "הפקות מקור" וההסכמים הקיימים בתחום הזה בין היוצרים והמפיקים העצמאיים לבין הגופים המשדרים. השר גלעד ארדן פרסם אמש (כאן) הודעה לציבור בעניין זה, לאור מסקנות ביניים של "ועדת אייל". מדובר בהתערבות של "פיל בחנות חרסינה" והאמת מאחורי הסיפור ההזוי הזה עוד תצא לאור. 

4. רשות השידור וביטול "אגרת הטלוויזיה". הציבור בישראל ברובו "בלע את הלוקש" כאילו רשות השידור פורקה ואגרת הטלוויזיה בוטלה. "לא היה ולא נברא" דבר כזה. רשות השידור ממשיכה במתכונת ניהולית אחרת (הציבור לא יראה ולא ירגיש בשינוי), והאגרה לא רק שלא בוטלה, היא ממשיכה לעד. במקום המנגנון הכושל והמעיק של גביית האגרה עד כה, גלעד ארדן יחד עם שר האוצר המציאו מנגנון גבייה חדש (שיחל לפעול במהלך 2015), מנגנון, שאיש לא יוכל לחמוק ממנו, כפי שניתחתי כאן. כך, האגרה לא בוטלה, היא רק החליפה את מנגנון הגבייה. במציאות של חיינו (שאינה כתובה בדף הפייסבוק של השר), הכשלון של רשות השידור ממשיך, כאילו מאומה לא קרה. 

5. סלקום. קבוצת סלקום, בלחץ של השר גלעד ארדן, החליטה להיכנס לתחרות בתחום הטלוויזיה בבתי תושבי ישראל. ניתחתי סוגיה זו כמה פעמים (למשל כאן). שורה תחתונה: סלקום הולכת לזרוק כסף לפח ואולי אף תגיע לפשיטת רגל. זאת, כתוצאה מההרפתקאה הזו, שנובעת מאמונה עיוורת וחסרת בסיס שמה שאומר לה גלעד ארדן - זה נכון. במצב של "כאוס רגולטורי" ושוק מאוד תחרותי, סלקום נכנסת עם "ראש בריא למיטה חולה" ו"תשבור את הרגליים" בהרפתקאה הזו. 

6. טלוויזיה על רשת Unlimited וטלוויזיה במסגרת "שוק סיטונאי". 2 כשלונות מהדהדים ואדירי ממדים הדורשים ניתוח נפרד ונרחב. לאחרונה, ניתחתי כאן את המהלכים בתחום זה, וכל מילה נוספת - מיותרת. כרגע, "אין אבא" לכשלונות הללו. 
 
כשלון



 
 
Bookmark and Share