Telecom News - Yahoo תשקיע ב-Snapchat חלק מרווחיה מהשקעתה המוקדמת ב-Alibaba

Yahoo תשקיע ב-Snapchat חלק מרווחיה מהשקעתה המוקדמת ב-Alibaba

דף הבית >> רכישות ומיזוגים >> Yahoo תשקיע ב-Snapchat חלק מרווחיה מהשקעתה המוקדמת ב-Alibaba
Yahoo מתכננת להשקיע ב-Snapchat חלק מרווחיה מהשקעתה המוקדמת ב-Alibaba
מאת: מערכת Telecom News, 4.10.14, 19:15Snapchat

בנוסף, רכשה יאהו חברת מסרים סלולריים נוספת את MessageMe מסן פרנסיסקו.

השקעה מוקדמת של Yahoo בשנת 2005 של 1 מיליארד דולרים עבור 40% אחזקה בחברת הסחר האלקטרוני הסינית Alibaba הכניסה עתה במכירה לקופת יאהו 5.1 מיליארד דולרים לאחר תשלום המסים.

יאהו מחפשת דרך לחזור על הצלחתה של ההשקעה ב-Alibaba ע"י השקעה בסטארטאפ המסרים Snapchat אך בסדר גודל קטן בהרבה. בהערכה ש-Snapchat שווה 10 מיליארד דולרים, היא מתכננת להשקיע כ-20 מיליון דולרים. זאת, לאחר שהסטארטאפ Snapchat פועל בחודשים האחרונים לגייס הון ממגוון קרנות הון סיכון וחברות.

ביותר מ-5 מיליארד דולרים, שקבלה יאהו ממכירת חלקה ב-Alibaba, מחצית תלך למחזיקי המניות שלה עפ"י הבטחה של המנכ"לית Marissa Mayer ונשאלת השאלה מה ייעשה ביתרת הסכום. יש הסבורים, שחברת Startboard Value, שהשקיעה באופן משמעותי ביאהו, לוחצת על  יאהו ללכת למיזוג עם יריבתה AOL ויתכן שהדליפה על תכנון ההשקעה בסנאפצ'ט באה להקל את הלחץ של Startboard, שסבורה, שיאהו היא לא קרן הון סיכון ושערכה צריך להתבסס על ביצועי עסקי הליבה שלה והיא לא צריכה לקנות או להשקיע ובמיוחד לא להשקיע בסטארטאפים.

חברתSnapchat   יכולה להיות שותף אסטרטגי ליאהו, כאשר זו מחפשת דרכים להפיץ את תכניה, האפליקציות והפרסומות בעולם המובייל.

אולם, בהערכה של 10 מיליארד דולרים, מייצגת חברת סנאפצ'ט גם סיכון בהשקעה כזו, כי היא עדיין צריכה להפוך את האפליקציה הפופולרית שלה לנושאת רווחים כלשהם. לסטארטאפ בן 3 השנים, שהאפליקציה שלו מאפשרת משלוח מסרים של תמונות ווידאו הנמחקים לאחר 10 שניות, יש 100 מיליון משתמשים. הוא מתכנן שירות חדש של משלוח חדשות ופרסומות שתעלמנה באותו האופן.

המהלך המתוכנן הזה של חברת טכנולוגיה גדולה להשקעה בסטארטאפ המוערך בסכום ענק דומה להשקעת מיקרוסופט ב-2007 בפייסבוק בת 3 השנים, שהוערכה אז ב-15 מיליארד דולרים. היא הביסה בזמנו את גוגל בהשקעה שלה, שהכפילה את ערכה והובילה לשותפות אסטרטגית סביב מנוע החיפוש שלה - Bing.

יאהו היא אחת מבין משקיעים פוטנציאליים שבאו במגע עם סנאפצ'ט, שמעוניינת לקבל השקעות גם מאחרים ולהפוך לסטארטאפ בעל ערך גבוה במיוחד.

קרן הון סיכון Kleiner Perkins Caufield & Byers הודיעה במאי עלנכונות להשקיע 20 מיליון דולרים. גם עליבאבא שקלה השקעה בתחילת השנה. בנוסף, 2 משקיעים קודמים בסנאפצ'ט Institutional Venture Partners ו-DST Global שקלו בחודשים האחרונים השקעה מחודשת בה.

ההשקעה תהפוך את SnapChat לאחת מחברות ההזנק היקרות ביותר עם רווח אפס.

Pinterest, שהוערכה ב-5 מיליארד דולרים, החלה למכור פרסומות רק השנה.

כמו כן, רכשה יאהו השבוע חברת מסרים סלולריים נוספת: MessageMe מסן פרנסיסקו, שגייסה עד כה 11.9 מיליון דולרים, ושכנראהMessageMe תפתח כלי תקשורת חדש ביאהו. בתחילה הוערך סכום הרכישה במיליוני דולרים בודדים אך הערכה השתנתה לסכום של 2 ספרות במיליונים. 
 
 



 
 
Bookmark and Share