Telecom News - יבמ מציעה חלופה עדיפה לשרתי x86 מן המדף

יבמ מציעה חלופה עדיפה לשרתי x86 מן המדף

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> יבמ מציעה חלופה עדיפה לשרתי x86 מן המדף
יבמ מציעה חלופה עדיפה לשרתי x86 מן המדף
 מאת: חיים חביב, 6.10.14, 12:15IBM OPENPOWER S824L

ההתרחבות המואצת בשימוש ביישומי Big Data ובנפחי הנתונים הנובעים מכך מציבה אתגר בפני ארגונים הנדרשים להקים תשתיות טכנולוגיות עתירות עוצמה להפקת תובנות עסקיות מהמידע הנצבר. מערכות מבוססות OpenPower מציעות שיפור ביצועים יחסית למחיר בשיעור העומד על כ-20%.

יבמ חשפה שרתים חדשים, שפותחו להתמודד עם כמויות גדולות של מידע במהירות גבוהה, תוך הצגת יחס מחיר לביצועים בשיעור גבוה בכ-20% בהשוואה למערכות מקבילות מבוססות מעבדי אינטל Xeon V3.

ההתרחבות המואצת בשימוש ביישומי Big Data ובנפחי הנתונים הנובעים מכך מציבה אתגר בפני ארגונים הנדרשים להקים תשתיות טכנולוגיות עתירות עוצמה להפקת תובנות עסקיות מהמידע הנצבר.  השרתים המוצעים כיום כמוצרי מדף, שנמצאים בשימוש רוב הארגונים, בנויים סביב טכנולוגיית מעבדים קניינית וקרבים במהירות אל מגבלות הטכנולוגיה עקב העומסים הקשורים בעיבודי Big Data, ענן ויישומי מובייל.
 
בניגוד לתפיסה זו, תכננה יבמ גישה חדשה הממנפת את אבני הבניין של תשתיות OpenPOWER  - התאגדות, שהוקמה בשלהי 2013 וצמחה במהירות מ-5 חברים מייסדים ל-59 חברות המשתתפות בפעילותה – במשימה משותפת של מינוף הארכיטקטורה הפתוחה של מעבדי POWER של יבמ לקידום החדשנות במגוון רחב של תחומי משק ותעשייה.

שרתי Power S824L החדשים של יבמ מבוססים על מעבדי POWER8, המעבדים הראשונים, שהותאמו אופטימלית לטיפול בעומסי Big Data. המערכות ניתנות לשילוב הדוק בינן לבין עצמן, כמו גם עם טכנולוגיות אחרות המוצעות ע"י חברים נוספים בהתאגדות OpenPOWER, בכלל זה, גם טכנולוגיית האצת הגרפיקה של NVIDIA. השרתים בנויים כ-Stack המאפשר להריץ משימות עתירות נתונים תוך הורדת עומסי עבודה אחרים למאיצים גראפיים, שמסוגלים להריץ מיליוני פעולות חישוב במקביל ופותחו להאצת יישומים עתירי עיבוד.

לניצול טכנולוגיות המאיצים הגראפיים, תבצע IBM אופטימיזציה של יישומי Big Data ארגוניים וכלים המוצעים על ידה. יבמ כבר פועלת, בנוסף, לאופטימיזציה של גרסאות Power לכלים העושים שימוש במעבד הגראפי ליישומים בתחומי הביו-אינפורמטיקה, ביטחון, פיננסים, מודלים לחיזוי מזג אוויר ועוד. גרסאות עתידיות של מערכות Power תכלולנה את טכנולוגיית NVIDIA NVLink כדי לאפשר למעבדים הגראפיים של NVIDIA גישה ישירה אל הזיכרון במעבד POWER המרכזי, תוך שימוש במלוא רוחב הפ, לשיפור ביצועים ביישומים ארגוניים. מערכות כאלה צפויות להיות זמינות בשוק החל בראשית 2016.

רשימת החידושים של יבמ כוללת, בין השאר, גם מנוע נתונים לניתוח אנליטי המשלב את מערכות POWER8 לצד טכנולוגיית האחסון האלסטי מבוססת הפלאש שלה. המכשיר המשולב נדרש רק לשליש מתשתית האחסון לה נזקקות מערכות מקבילות המבוססות על טכנולוגיית x86.

מערכות Power ארגוניות חדשות מדגמי E870 ו-E880 תומכות בהפעלת עד 1,000 מכונות וירטואליות על גבי מערכת בודדת ומספקות יעילות מודולרית ואפשרות צמיחה שקופה ופשוטה.

לענני מחשוב פרטיים, ציבוריים או היברידיים, מציעה יבמ תשתית איגום וניהול משאבי מחשוב ארגוניים, Power Enterprise Pools, שמאפשרת להעביר ולנייד משאבי מחשוב ועיבוד בין משימות שונות עפ"י עומסי העבודה ולהבטיח זמינות, יעילות, הגנה ושימור השקעות קיימות גם בעת המעבר למעבדי POWER8.

המערכות החדשות יהיו זמינות לאספקה כבר לקראת תום חודש זה.

קרדיט תמונה עליונה: Studio Stence

ביג דאטה



 
 
Bookmark and Share