Telecom News - פרטנר וסלקום נפלו עמוק לבור של "השוק הסיטונאי"

פרטנר וסלקום נפלו עמוק לבור של "השוק הסיטונאי"

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> פרטנר וסלקום נפלו עמוק לבור של "השוק הסיטונאי"
פרטנר וסלקום נפלו האמש לבור "השוק הסיטונאי", שהן קיוו, שרק בזק והוט תמצאנה בו. משרד התקשורת יצא בשימוע להחלת עקרונות "השוק הסיטונאי" על פי עיקרון ההדדיות, גם על סלקום ופרטנר, שתצטרכנה לפתוח את התשתיות שלן לספקים קטנים או חדשים, "שירכבו" על תשתיות אלו. רגולציה של "מדינת חלם". 
מאת: אבי וייס, 7.10.14, 08:00גלעד ארדן

כנראה, שאין תחתית לבור, ששר התקשורת גלעד ארדן (בתמונה משמאל) חופר מתחת למגדל שלום בת"א (מקום שלוחת משרד התקשורת), או לחילופין לתכניות, שהוא מכין על החללית המחוברת לעמוד הפייסבוק של כבוד השר. אתמול פרסם (כאן) שר התקשורת הודעה לציבור על רגולציה חדשה בעולם "השוק הסיטונאי".

מדובר בהמצאה ייחודית, שראוי היה להקים עבורה סטארטאפ, חברת הזנק, שתירשם על שם צמד טייסי החלל הנועזים והמבריקים: גלעד ארדן (השר) ואבי ברגר (המנכ"ל). 

הנייר, עליו חתום אבי ברגר (כאן) קובע, בפעם הראשונה בהיסטוריה של "שוק סיטונאי" בעולם, שכללי "השוק הסיטונאי" יחולו על חברות, שמעולם לא הוכרזו כמונופול באיזה תחום: סלקום ופרטנר.

"שוק סיטונאי" קיים (בהגדרתו) כדי לפתוח את התשתיות של המונופול הראשי בתחום תקשורת המדינתית (חברת הבזק הלאומית) לתחרות. בישראל, הרחיבו זאת על עוד מונופול - הוט (הוט הוכרזה כמונופול בתחום שירותי הטלוויזיה).

עכשיו, יש המצאה חדשה: גם אלה שהם בכלל לא מונופול, בשום תחום, דהיינו: סלקום ופרטנר, חברות שקיוו ליהנות מה"שוק הסיטונאי" על רשתות בזק והוט, הן בעצמן נפלו כעת לבור, שהן דחפו אליו את משרד התקשרות בעשור האחרון. כעת, הכללים של "השוק הסיטונאי" יחולו גם עליהן, על התשתיות שלהן. 

דהיינו: כל ספק תקשורת מתחרה, קטן או גדול, ותיק או חדש, יוכל "לרכב" על התשתיות של סלקום ופרטנר, כדי לספק שירותים ללקוחות הקצה, בדיוק כמו שהוא יוכל לרכב על תשתיות בזק במסגרת "שוק סיטונאי" (בינתיים, הוט התחמקה מהעניין הזה, סיפור הדורש הסבר שלא כאן המקום לפרטו). 

כך, כל תהליך "השוק הסיטונאי" הסתבך עוד יותר והפך להיות לגמרי הזוי. חברת Unlimited, שהחלה לפרוס סיבים בכמה מקומות, מצויה בקשיים רבים, ובמקום לעזור לה, משרד התקשורת ממשיך לשחק משחק ב"נדמה לי" והופך את כל תחום הטיפול ב"שוק הסיטונאי" לבדיחה אחת גדולה. "מדינת חלם". 

אגב, מי שיעיין בכל מסמכי השימועיo שפורסמו ב- 6 באוקטובר (כאן, יש 5 מסמכים) וישים לב ללוח התפוצה של כל המסמכים הללו, יראה, שהמסמכים של השימוע נשלחים למנכ"לים, שלא קיימים ולחברות, שמזמן לא קיימות. כשליש מהכתובות בלוח התפוצה - הן לא נכונות. זה בכלל לא מפתיע. מי שמצליח להסתובב בחללית המחוברת לאדמה דרך עמוד הפייסבוק שלו, זה די ברור שהוא לא מבחין, שיש חברות ומנכ"לים, שנעלמו מזמן מעל פני האדמה...
 
אבי ברגר, טייס משנה



 
 
Bookmark and Share