Telecom News - הוצגו 3 הסטארטאפים הזוכים בגמר תחרות היזמות BizTEC של הטכניון

הוצגו 3 הסטארטאפים הזוכים בגמר תחרות היזמות BizTEC של הטכניון

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> הוצגו 3 הסטארטאפים הזוכים בגמר תחרות היזמות BizTEC של הטכניון
הוצגו 3 הסטארטאפים הזוכים בגמר תחרות היזמות BizTEC של הטכניון
מאת: מערכת Telecom News, 8.10.14, 13:44תמונת הזוכים

תחרות BizTEC נוסדה בטכניון ב-2004 במטרה לקדם את היזמות בקרב סטודנטים ישראלים.

השלב האחרון בתחרות היזמות השנתית BizTEC התקיים אתמול (7.10.14) בקמפוס הטכניון בשרונה, ת"א. בארוע נכחו כ-150 קרנות הון סיכון, משקיעים פרטיים ובעלים של חברות מובילות במשק בישראל. תחרות BizTEC נוסדה בטכניון ב-2004 במטרה לקדם את היזמות בקרב סטודנטים ישראלים.

הטכניון מעניק לקבוצות המתחרות את ההדרכה הממושכת, שכוללת עבודה עם מנטורים, מרצים ואנשי עסקים במסגרת ה"אקסלרטור" בטכניון. מדי שנה מתחילות את התהליך 40 חברות, כמחצית מהן ממשיכות לשלב המעשי, ו-8 מהן עולות לשלבי הגמר ומקבלות הדרכה צמודה וחשיפה בפנים משקיעים פוטנציאליים. התחרות פתוחה כיום לכלל הסטודנטים בישראל, אך חלק הארי מהקבוצות מגיע מהטכניון.

במקום הראשון ובפרס של 10,000 דולרים זכתה חברת אוגמדיק בראשות המנכ"ל ניסן אלימלך, שהקים אותה ביוני 2014. מנהל הטכנולוגיה הוא ד"ר נסי בנישטי פיסיקאי מצטיין בעל תואר PhD מאוניברסיטת אוקספורד בלונדון. המנהל הרפואי הוא ד"ר רפאל לוטן, מנתח עמוד שדרה בכיר מבית החולים וולפסון בחולון. אוגמדיק היתה לאחרונה אחת מ-9 קבוצות (מתוך 4,000 מיזמים), שעלו לגמר בתחרות אינטל לעסקים אירופה - Intel Business Challenge Europe.

המוצר של אוגמדיק – ARGUS הוא מערכת המכוונת את המנתח במהלך הניתוח במטרה להגדיל את יעילות הניתוח ואת בטיחותו. המערכת פועלת באמצעות משקפי מציאות רבודה, המציגים בפני המנתח עצמים תלת-ממדיים מדומים המוקרנים על החולה הממשי.

למקום השני בתחרות הגיעה חברת סינרג'י (Synairgy), שהוקמה בידי יוצאי חיל האוויר ומפתחת מערכת אוטומציה מתקדמת לניהול מרחבי טיסת כטב"מים (כלי טייס בלתי מאוישים). לדברי צחי צדקי, מייסד החברה ומנהלה, הרעיון הוא לממש את הפוטנציאל הקיים בכלי טיס לא מאוישים ליישומים עסקיים.

למקום השלישי הגיעה חברת T.I.G.R, שפיתחה חוסם עורקים פנאומטי. החברה נוסדה ע"י 4 סטודנטים לרפואה בטכניון, 2 מהם עתודאים ו-2 לאחר שירות צבאי. לדברי מנכ"ל החברה, אורי איידלסברג, חסם העורקים, שפיתחה החברה, ניתן לתפעול ע"י אנשים לא מיומנים.
 
תומר אהרונוביץ', מנהל האקסלרטור: "חברות הזנק קמות ונופלות על איכותו של הצוות והתפקיד שלנו הוא לסייע לסטודנטים לממש את הרעיונות שלהם לקראת הקמתה של חברה מצליחה".

ששון יונה, המנטור הראשי: "הייחוד של BizTEC  הוא בתמיכה המקצועית הרצינית ע"י מנטורים מובילים, וכבר יש לנו קבלות – צוותים יוצאי ,BizTEC  שקצרו הצלחות עולמיות". 

רפי נווה, מנהל מרכז היזמות בטכניון: "מה שצד את עיני הוא, שכל הצוותים, שהשתתפו בתחרות הציגו בעיה אמיתית. לכן, יש להם סיכוי טוב להצליח מבחינה עסקית".

בתמונה למעלה: אנשי חברת אוגמדיק, שזכו בפרס הראשון של 10,0000 דולרים.
קרדיט צילום: דוברות הטכניון
 
סמל הטכניון



 
 
Bookmark and Share