Telecom News - האם זה הזמן לשדרג לאייפון 6 או לאייפון 6 פלוס מנקודת מבט עסקית?

האם זה הזמן לשדרג לאייפון 6 או לאייפון 6 פלוס מנקודת מבט עסקית?

דף הבית >> דעות ומחקרים >> עמדות ניתוחים >> האם זה הזמן לשדרג לאייפון 6 או לאייפון 6 פלוס מנקודת מבט עסקית?
האם זה הזמן לשדרג לאייפון 6 און לאייפון 6 פלוס מנקודת מבט עסקית?
מאת: מיכאל פנחס, 11.10.14, 18:50מיכאל פנחס
 
מנהלים, עובדים, ארגונים ועסקים שואלים את עצמם: האם כעת זה הזמן לשדרג את המוצרים והפתרונות הסלולריים לפתרונות החדשים של Apple: אייפון 6, אייפון 6 פלוס, שעון חכם, מערכת תשלומים חדשה ושירותי ענן מוזלים?  
 
חברת  Appleיצאה לאחרונה בסדרה חדשה של מוצרים ושירותים המשתלבים ביניהם באופן חד-ערכי ומשלימים זה את זה:
 
א. אייפון 6 ב-2 דגמים: סמארטפון iPhone 6 עם מסך של 4.7 אינץ' ופאבלט iPhone 6 Plus עם מסך של 5.5 אינץ'. למעט גודל המסך (והמחיר), המפרט הפנימי של 2 המכשירים דומה.
 
ב. שעון חכם בשם Apple Watch, שהוא גם "ארנק אלקטרוני", שמהווה חדירה ראשונה של אפל לתחום "המחשוב הלביש".
 
ג. שירות תשלומים חדש בשם Apple Pay (ניתן לביצוע מהסמארטפון או מהשעון החכם). זאת, באמצעות רכיב NFC ושת"פ של אפל עם חברות כרטיסי האשראי הגדולות.
 
ד. עלויות שירותי הענן iCloud של אפל הוזלו בצורה ניכרת. עד 5 ג'יגה מקבלים בחינם ומעל זה יש חבילות של 200 ג'יגה, 500 ג'יגה ו-1 טרה. הורדת המחירים נולדה כנראה מתוך מטרה להשאיר את "נאמני אפל" בתחום העסקי אצלה, ושאת שירותי הענן ירכשו ממנה ולא ממתחרותיה (גוגל, אמזון, מיקרוסופט או מהמתחרה החדשה והמצליחה - DigitalOcean  ושאר ספקי שירותי הענן הציבוריים).
 
השאלה הנשאלת ע"י רבים במגזר העסקי: האם זה הזמן להחליף ולשדרג לפתרונות אפל החדשים הללו? מכל נקודת מבט שלא נבחן את הסוגיה הזו התשובה היא שלילית. זאת, למעט למי שחשוב לו הדימוי של "מחזיק במותג של אפל", כדי להתהדר בו.
 
לכל השירותים והמוצרים החדשים של אפל אין כל קשר לצרכים של העולם העסקי והארגוני והם אינם מתאימים למי שזקוק למכשיר שלו גם לצרכי עבודתו, כמפורט להלן:
 
א. 2 המכשירים החדשים של אייפון 6 הם שדרוג קל של הגרסה הקודמת (אייפון 5S) והם מגדילים את הפער (הפיגור) הטכנולוגי בין אפל למתחרותיה. למעשה, אייפון 6 ניצב ברמה הטכנולוגית של נקסוס 4 ונקסוס 5, שנמצאים בשוק בין שנה ל-3 שנים והוא רחוק מהמתחרים, שנמצאים בשורה הראשונה של עולם הסמארטפונים.
 
יתרה מכך: ההחלטה של אפל להשאיר את הזיכרון הפנימי של מכשיריה על 1 ג'יגה RAM בלבד (עם מעבד של 2 ליבות בלבד, כשכל השוק הסלולרי המתחרה מזמן נמצא עם מעבדים של 4 ליבות), משמעותה, שאפל בכלל לא הסתכלה ולא התחשבה בצרכים של המגזר העסקי והארגוני ושל אנשים עובדים. כנראה, רק לקוחות פרטיים מהסוג של "גיקים" עמדו מול עיניה. כמות כה קטנה של זיכרון RAM לא מאפשרת עבודה עם יישומים כבדים ולא מספקת תמיכה נאותה של שימוש ביישומי Multi-Tasking הנדרשים כיום במגזר העסקי. בנוסף, מערכת ההפעלה של אפל (גם אחרי השדרוג ל-iOS8) עדיין אינה מתאימה לשימושים עסקיים, משום סוג.
 
ב. השעון החכם הוא מוצר יקר ומתוחכם, שמתאים לשכבה מסוימת של "גיקים" ואין לו שום שימוש לצרכים ארגוניים או עסקיים. יתרה מכך, השעון החכם נכנס לתחרות בשוק רווי מכשירים לבישים חכמים, שכבר נמצא במחקרים, שרוב אלה, שרכשו מכשירים כאלה, הפסיקו תוך זמן קצה ללבוש אותם ופשוט זרקו אותם למגירה. בקיצור: מוצר מיותר לחלוטין מנקודת מבט עסקית.
 
ג. מערכת התשלומים החדשה של אפל תלויה ב-NFC. הבעיה: ה-NFC נמצא כבר בשוק כמה שנים (במוצרים מבוססי אנדרואיד) ולא הצליח להתקדם לאיזה מקום ברור. אין סוחרים ואין רשתות שאימצו את ה-NFC. למעשה, בישראל אין ולא יהיה לזה כל שימוש אפקטיבי בטווח הזמן הנראה לעין. 
 
ד. שירותי הענן של אפל, גם אחרי ההוזלה, יותר יקרים מכל המתחרים. יתרה מכך: רמת האבטחה של שירותי האחסון הללו הוטלה זה מקרוב בספק, בגלל דליפות מידע (בעיקר תמונות) מהשירות. אין כל סיבה לשלם לאפל על אחסון בענן שלה, כשניתן לקבל אחסון ללא כל הגבלה ובחינם מספקים רבים בענן, למשל מבזק. אם לא די בכך, אין בשירותי הענן של אפל כל שימוש מלבד אחסון. דהיינו: אין בזה כל תועלת למגזר העסקי ולמי שרוצה לעבוד מרחוק על יישומים נפוצים דוגמת יישומי אופיס, או כל יישום עסקי אחר. הענן של אפל מתאים לאחסון מידע רק למשתמשי אפל ולמשתמשים, שאינם עסקים וארגונים, בגלל היעדר תמיכה במערכות ובפלטפורמות עסקיות וארגוניות.
 
סוגיית המחיר: המוצרים של אפל מאוד יקרים בלי כל קשר למפרט הטכני ולא הזכרנו כאן את עלויות הביטוח והתחזוקה הגבוהות יותר של מוצרי ושירותי אפל. כבר ציינו כמה פעמים (למשל בניתוח שנעשה לגבי LG G3), שאין כל סיבה הגיונית, שבעל עסק או כל אדם אחר ישלם על מכשיר הסלולר שלו מעל ל-3,000 ש"ח. ההמלצה הזו תקפה גם כאן. מכשירי סלולר ברמה הזו ובמחיר סביב ה-2,000 ₪ (כולל מיסים) הם בהחלט חלופה שפויה, שיש לשקול אותה ברצינות, מול מכשירי הסלולר היקרים, שנמכרים במחירים שמעל ל-3,000 ₪, עם מפרט טכני די דומה וביצועים זהים.  
 
שורה תחתונה:
 
"צרכנות נבונה" היא שם המשחק ויש לדבוק בה, גם בעולם הסלולר. הכוח אמור להיות בידי הצרכן העסקי ואין כל סיבה, שהלקוח לא יבחר את השירות המתאים ביותר עבורו במחיר האטרקטיבי ביותר. מוצרי אפל החדשים אינם עונים על התנאים הבסיסים הללו מנקודת ראות עסקית.
 
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, אוקטובר 2014.
מחבר המדריך לחיסכון  בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
אייפון 6



 
 
Bookmark and Share