Telecom News - שני סטארטאפים חדשים ומלהיבים בעולם ה-IoT נחשפו בישראל

שני סטארטאפים חדשים ומלהיבים בעולם ה-IoT נחשפו בישראל

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> שני סטארטאפים חדשים ומלהיבים בעולם ה-IoT נחשפו בישראל
קהילת ה-IoT בישראל משתדרגת, עוברת את קו ה-900 חברים, מקימה Hub בת"א ויוצאת במסע "גיוס המונים" לאקסלרטור. 2 סטארטאפים חדשים נחשפים: BitBite ביזמת איתי גרניט ו-​Wireless Medical של היזם הסדרתי - דב מורן. 
מאת: אבי וייס, 12.10.14, 18:30סאשה טבק

קהילת IoT (ר"ת: Internet of Things), שקמה אך בפברואר 2014, ביוזמתם של סאשה טבק (בתמונה משמאל)), ואייל חי (בתמונה מתחת), מקיימת מפגשים חודשיים ברצף, משתתפת בהאקתון IoT ראשון לתחום זה ומשתתפת בתחרות בינלאומית ליזמים צעירים.

במפגש האחרון, שהשתתפו בו מעל ל-240 איש, נחשפו גם חברות הזנק חדשות ומרתקות בתחום ה-IoT.

סאשה טבק: "הקהילה שלנו עברה בחודש החולף את קו ה-900 חברים ואנו עומדים כעת על קרוב ל-950 איש. אנו אחת הקהילות הגדולות ביותר בעולם, גם יחסית וגם אבסולוטית, בתחום ה-IoT.

במסגרת היוזמה הזו אני ואייל מקימים ביחד עם שותפים רבים לדרך את ה-Hub הראשון בישראל לתחום ה-IoT, ששמו: IOTA LABS Israel IoT Hub, שפתחנו לו אתר לקהילה, שיש בה כבר 44 יזמים שנרשמו, ואני מכריז כאן היום על פתיחת מסע הגיוס ההמוני (דרך Indiegogo), ל-Hub. 

אני קורא לקהאייל חיילת האנג'לים, המשקיעים, הקרנות, השותפים והתומכים, להצטרף ליוזמה הזו.

אנו נבנה מרכז, שישמש מודל לעולם כולו. נפעיל בו מודל חדש של פיתוח, שכולל פתרון של בעיות בהן נשתף את כל המשתמשים, המפתחים והיזמים ב-Hub.

דהיינו: ניזום שיפותחו פתרונות בשיטת 'חכמת ההמון' ולא רק במסגרת של חברות. נשמח לקבל כל השקעה מכל אחד מ-5 דולרים ומעלה". 

איתי גרניט, יזם מייסד ומנכ"ל BitBite: "החלטתי לטפל בתחום מאוד קשה: ההתנהגות האישית בדיאטה. יש כבר בשוק 2 מכשירים לבישים מובילים בתחום זה: Fitbit ו-Jawbone. יש עוד פיתוחים רבים בתחום הדיאטה ( הערת מערכת: ראו למשל כמה אפליקציות דיאטה בחינם לאנדרואיד ולאייפון באוסף - כאן, ואפליקציות בחינם נוספות - כאן, כאן,  כאן, כאן, כאן  או כאן). אולם, הבעיה היא: כל הפתרונות הקיימים לא עוקבים אחרי מה שנכנס לפה. הם בכלל לא יודעים מה האדם אוכל בזמן אמת.

אין טיפול בבעיות העיקריות של ההשמנה והדיאטה והן: איך אוכלים, מה אוכלים, מתי אוכלים ובאיזה קצב אוכלים. זו בעיה עולמית, שטרם נפתרה, בגלל שהבעיה המרכזית של האכילה בכלל לא מטופלת אלא כל מה שמסביב לה. 

המערכת, שאנו מפתחים, מודדת את הרגלי האכילה של המשתמש ונותנת לו המלצות בזמן אמת - בזמן האכילה עצמה. מדובר במכשיר זעיר, שנכנס לאוזן ואוסף מידע מתוך האזנה למה שקורה בחלל הפה. המידע מועבר בבלוטוס' לסמארטפון, לאפליקציה המבצעת עיבוד מקומי, ומשם המידע עובר לענן, למערכת יותר כבדה, שנעשה בה מעקב וניתוחים יותר עמוקים על המידע.

ההמלצות למשתמש מופיעות או באפליקציה על הסמארטפון או בזמזום וקול במכשיר באוזן. המערכת יכולה להתחבר לכל מכשור לביש אחר שיש או יהיה בשוק, מכשור העוסק בענייני דיאטה ונלבש על שורש כף היד. כך, שזה יכול להיות גם שירות משלים לצמיד שיש כבר על היד. 

המכשיר באוזן נדרש להיות בתוך האוזן רק כשאוכלים. המכשיר מסתנכרן בקלות מול הסמארטפון, ובזמן שהוא לא באוזן הוא יכול להיות תלוי על קליפס על החגורה או תלוי ברצועה על היד או הצוואר. המכשיר מבצע תהליך למידה של הרגלי האכילה תוך כדי כך' שהוא שומע את תהליך האכילה. הרגישות של המכשיר מהווה מהפכה בעולם הדיאטות. 

הפיתוח לא יהיה דבר קל. לכן, אספנו צוות של מומחים מכל העולם, ואני עדיין מזמין מומחים להצטרף לצוות הפיתוח שלנו. נצא במסע גיוס המונים ב-Kickstarter, למכשיר במחיר של 99 דולרים ליחידה ולאפליקציה. שנה ראשונה של שירות תהיה בחינם. נצא לשוק עם מוצרים במחצית 2015". 

דב מורן, ידב מורןזם סדרתי (בתמונה משמאל): "ב-2001, במצגת של M-System, כבר אז חזינו את חיבור כל המכשירים האלקטרוניים לאינטרנט. קראנו לזה אז Internet Appliances. כיום זה IoT. השוק הזה' שהחל ב- 1998, נעלם ב-2001 עם נפילת הדוט.קום אחרי נפילת מגדלי התאומים. מה שכן הצליח זה שוק מכשירי הסלולר, שפרח בשנות האלפיים וכיום זה בנסיקה מטאורית. 

נכנסו כבר בתחילת שנות ה-2000 עם הרעיון של SSD, אבל אז זה היה מוקדם מדי לשוק. לכל טכנולוגיה יש חלון זמן להצלחה, וקשה לדעת את זה מראש. ממציא ויזם זה סוג של הפרעה. הפרעה אישית. כשאני נתקל בבעיה, כל בעיה, אני מיד חושב איך לפתור אותה. ככה הראש שלי עובד. 

אחת הבעיות' שנתקלתי בה, קשורה לבעיה אישית שלי כמי שסובל מסכרת. הבעיה היא במעקב אחרי המדידות של רמת הסוכר בדם. הפתרונות שיש בשוק עד היום הם ידניים, מסורבלים ובלי יכולות מעקב וניתוח משביעי רצון. רציתי, שהפתרון יהיה בשרוול עם מודם (מודם סלולרי), אך הפרויקט של הפתרון עם המודם כשל. איש לא רצה לתמוך בזה או לקבל את זה. לכן, הלכתי לכיוון אחר, למערכת עצמאית למדידה השולחת את המידע לאינטרנט אוטומטית. זה נראה כמו USB קטן עם SSD זעיר בתוכו. הבעיה הקשה הייתה לפתור את הקשר לאינטרנט. הפתרון, שרשמנו עליו פטנט, הוא העברה בקול. זה צליל המשדר מספר. כך גם מצליחים לשמור על חיי הסוללה. זה בלתי אפשרי בכל טכנולוגיית העברת מידע אחרת. 

כדי שמוצר כזה וכל מוצר חדשני יצליח בשוק המוני, הוא חייב להיות Cool. אחרת אין כל סיכוי שהוא יצליח. אפל לימדה אותנו את השיעור הזה כבר בעשור הקודם. לכן, אנו הולכים לפתרון שיהיה Cool. אנו ממש בתחילת הדרך. אנו נאפשר מדידת רמת הסוכר בדם בצורה שלא הייתה אפשרית עד כה כי לא היתה עד כה יכולת לאסוף את המידע ממכשירי המדידה של רמת הסוכר ולנתח אותם בזמן אמת, בענן.

הכוונה שלנו לספק יכולת לנתח את המידע בצורה חכמה, מאוד חכמה. זה יבצע מהפכה אדירה בעולם הרפואה, כי הרופאים, בדיוק כמו המשתמשים, יקבלו מידע של אמת ובזמן אמת על מדידות סוכר ממשיות מכמויות גדולות של אנשים". 
IoT Logo



 
 
Bookmark and Share