Telecom News - תחרות BankApp למפתחים ויזמים מתקדמת לסיום עם אפליקציות מגניבות

תחרות BankApp למפתחים ויזמים מתקדמת לסיום עם אפליקציות מגניבות

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> תחרות BankApp למפתחים ויזמים מתקדמת לסיום עם אפליקציות מגניבות
תחרות BankApp של בנק הפועלים משכה סביבה עשרות רבות של מפתחים ויזמים המפתחים את האפליקציות במתחם Mindspace, שקיבלו הדגמות לשימוש במידע (Big Data) של בנק הפועלים והלמ"ס, ע"ג סמארטפונים.  ההגשה תסתיים ב-1.11.14 בחצות. 10 הפיינליסטים יוכרזו ב- 6.11.14 בחצות ו-3 הזוכים במקומות הראשונים יוכרזו ב- 23.11.14. 
מאת: אבי וייס, 11.10.14, 16:40תחרות BankApp

תחרות BankApp של בנק הפועלים, שהוכרזה והתחילה ב- 22.9.14, היא חלק מתפיסת העולם של בנק הפועלים להדק את הקשר עם קהילת היזמים בישראל. זה כולל גם את יוזמת FinTech ליזמים בעולם הפיננסי.

עשרות רבות של מפתחים התקבצו במתחם הסטארטאפים Mindspace בשדרות רוטשילד בת"א, ביום 6.10.14, כדי להשתתף בערב מנטורינג והדגמות לשימוש במידע, שמספק בנק הפועלים לחברות ההזנק ולחברות השותפות לבנק בפיתוחים בעולם הפיננסי. 

זמיר שמר, מייסזמיר שמרד ומנכ"ל פוינטס (Points): "אנו מחברים מידע גיאוגרפי עם מידע מכל מקור אחר. זה למעשה יישום של GIS. אנו משתמשים בנתונים של הבנק (בנק הפועלים) והנתונים מנותחים עפ"י המערכת הגיאוגרפית והדמוגרפית של הלמ"ס (ר"ת: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה), עם הצגת הנתונים המפולחים לפי איזורים גיאוגרפיים וסטטיסטיים".

הודגמה ע"י פוינטס היכולת לאסוף נתונים מהמפות של גוגל מפות, מאינסטגרם, מפייסבוק ועוד ולהצליב אותם עם המקורות הקיימים ולהעלות את הניתוח על בסיס נתוני ה-GIS, שכוללים את נתוני הבנק. כך, ניתן לבנות אפליקציה עסקית בעלת ערך עסקי לבנק. למשל: רואים בה נתונים אותנטיים של פעילות חברתית של אנשים ומה הפעילות שלהם בבנק. רואים באיזה איזורים יש מעט מדי לקוחות, מול החתך הסוציו-אקונומי שלהם, ואיך למקד את מאמצי השיווק והמכירה לאנשים לפי פילוחים ברמה של כל רחוב ובית אב. 

יובל טל, מיובל טלנכ"ל פיוניר (Payoneer): "אנו כבר חברה של 400 עובדים עם מחזור מכירות של כ-100 מיליון דולרים לשנה. התחלנו את דרכנו ב-2005 בשוק תחרותי מאוד של תשלומים בינלאומיים. היציבות של הבנק היא הדבר החשוב לו ביותר ואת זה כל סטארטאפיסט חייב לדעת. זה מה שמעניין בראש ובראשונה את הנהלת הבנק ועובדיו, וזה מה שמפוקח מקרוב ע"י הבנק המרכזי בכל מדינה.

הסיבות למצב הזה הן רבות. זה נובע בעיקר מכך, שבעבר מדינות העולם הסכימו, שכל המטבעות תהיינה מיוחסות לדולר והדולר יהיה מיוחס לזהב. אולם, נשיא ארה"ב ניקסון הפר את ההבטחה הזו ומאז הדולר לא צמוד לכלום וארה"ב (וגם מדינות אחרות) מדפיסות כסף בלי חשבון, מה שיכול בקלות להביא לנפילת המערכת הבנקאית, שבנויה על ייצור וירטואלי של כסף באמצעות הלוואות ואשראי.

היציבות של הבנק תלויה בראש וראשונה באמון, שהלקוחות נותנים בבנק. מכאן, שאבטחה היא נושא חשוב לבנק, כי פריצה למערכת הבנקאית פוגעת קשות באמון של הלקוחות בבנק. בנוסף, עמידה ברגולציה היא גם כן דבר חשוב לבנק. לכן, מי שמפתח כלים ופתרונות לרגולציה עתידית, יש לו ייתרון בעיני הבנק". 

כאמור, מנטורים של הבנק (דוגמת אלה שהציגו בערב המנטורינג) ממשיכים ללוות את המתמודדים בכל שלבי התחרות. צוות שיפוט פנימי של הבנק יבחר את 9 העולים לגמר ואחד יבחר ע"י הקהל (המערכת תיפתח להצבעת הקהל למשך 3 ימים  בין 3.11.14 עד 5.11.14). הזוכים בתחרות יהנו מהטבות מפרסים יפים: הזוכה במקום הראשון  יקבל פרס של 100,000 ש"ח ואופציה להשקעה של עד 1,000,000 ש"ח לפי מידת התאמתו לתוכנית הפינטק של הבנק. כ"כ, 10 העולים לגמר יזכו באייפון 6. בנוסף, יזכה הזוכה הזה בכניסה לשלב הסינון הסופי בתוכנית האקסלרטור של סיטי-בנק ואפשרות להשתתפות ב-Bootcamp מיוחד באקסלרטור של Siftech במתחם JVP. התחרות נמשכת חודשיים (עד 23.11.14). אגב, בסיס הנתונים של התחרות הוקם בענן על גבי תשתיות של אמזון בעזרתם האדיבה של מומחי CloudZone של מטריקס. כל העולים לגמר יזכו לחשיפה לאנג'לים מובילים, לקרנות הון סיכון ולשותפים אסטרטגים של בנק הפועלים ברמה הגלובלית. בנוסף, יזכו לחשיפה בקמפיין תקשורתי בערוצי הטלוויזיה ובאינטרנט.
 
תחרות בנק הפועלים



 
 
Bookmark and Share