Telecom News - ממד נוסף למדפסת תלת ממד: טכנולוגיה המדפיסה גם חלקי מתכת מורכבים

ממד נוסף למדפסת תלת ממד: טכנולוגיה המדפיסה גם חלקי מתכת מורכבים

דף הבית >> חידושים הכרזות >> ממד נוסף למדפסת תלת ממד: טכנולוגיה המדפיסה גם חלקי מתכת מורכבים
ממד נוסף למדפסת תלת ממד: טכנולוגיה המאפשרת להדפיס גם חלקי מתכת מורכבים
מאת: מערכת Telecom News, 20.10.14, 17:30מדפסת 3D

טכניקת הייצור המתווסף מאפשרת יצירת חלקים ממודל תלת ממדי באמצעות הוספה של חומר. הטכנולוגיה החדישה מאפשרת ייצור חלקים במהירות ודיוק גבוהים תוך שימוש במינימום חומר גלם וייצור צורות גיאומטריות מסובכות או מודלים מורכבים.

חברת סימנס PLM העולמית, שמיוצגת בישראל באמצעות מקיט מערכות מקבוצת מלם-תים, שעוסקת בפיתוחים בעולם ההדפסה התלת ממדית, מאפשרת כעת גם להדפיס חלקי מתכת בטכניקת הייצור המתווסף (Additive Manufacturing). הטכניקה החדשה מהווה שיתוף פעולה ייחודי בין חברת DMU לסימנס במטרה לפתח מערכת תלת ממדית בטכנולוגיה שונה באמצעות מערכת NC, כאשר השילוב הוא בין מכונה של DMU לתוכנה מבית סימנס.

טכניקת הייצור המתווסף מאפשרת יצירת חלקים ממודל תלת ממדי באמצעות הוספה של חומר. הטכנולוגיה החדישה מאפשרת ייצור חלקים במהירות ודיוק גבוהים תוך שימוש במינימום חומר גלם וייצור צורות גיאומטריות מסובכות או מודלים מורכבים. כל זאת, תוך דגש על חסכון בחומרי גלם יקרים, הימנעות ממצב של שארית חומר ושמירה על מגבלות תקציב, שסוכם מראש.

עמי דניאלי, סמנכ"ל שיווק ומכירות במקיט: "הבשורה הגדולה בהדפסה תלת ממדית היא באפשרות הניתנת למהנדס לתכנן ולעצב באופן, שאינו מושפע מתהליך הייצור, מה שמאפשר למהנדס חופש פעולה עצום. זו מהפכה של ממש. למעשה, היא משחררת את המהנדס מכבלים מחשבתיים, שאפיינו את עבודתו בעבר".

יתרון חשוב נוסף של הדפסה תלת ממדית הוא החסכון שהיא מאפשרת כאשר כל חברה תוכל לייצר את החלקים מבלי לרכוש את המכונות בעצמה. בעולם, שבו חברות יכולות בעזרת טכנולוגיות תלת ממד להפיק את החלקים אצל חברה אחרת ואינן צריכות פס יצור תוך ארגוני, עולה חשיבות הידע ואבטחת המידע של כל חברה וחברה. 

טכנולוגיית הייצור המתווסף מיועדת להפקת חלקים מתוחכמים הדרושים בכמויות קטנות ויכולה גם להפחית את הצורך באחסון ושינוע של הסחורה או בהפקת חלקים שלא יבואו לידי שימוש בפועל בתעשייה. בעזרת הטכנולוגיה מקווה סימנס לצמצם את עלויות הייצור של כל חלק וחלק בכ-30%. כך, משתמשת החברה למשל בטכנולוגיה כדי לקצר את הזמן הנדרש לייצר להבים בטורבינות חשמליות, כשהמטרה להוריד את זמן האספקה מ-44 שבועות ל-4 שבועות בלבד.

המכונות המתקדמות מייצרות חלקי מתכת מורכבים באמצעות הזרקת כדורי ברזל ומיצוקם. לאחר ייצור החלק, המכונה מזריקה את כדורי המתכת כחלק מתהליך כרסום וחריטה של החלק עד להשגת דיוק מרבי. המשמעות של ההליך היא חיסכון כלכלי רב לחברות היצרניות.

פרטים נוספים על הטכניקה החדישה ניתן לראות בסרטון הבא:
https://www.youtube.com/watch?v=4O5KhToltTU&index=1&list=UU6AdYSPlFU1fYJfxvvbFFuQ
 



 
 
Bookmark and Share