Telecom News - יצא לדרך אקסלרטור ייעודי ליזמים בתחומי תחבורה חכמה ותחליפי דלקים

יצא לדרך אקסלרטור ייעודי ליזמים בתחומי תחבורה חכמה ותחליפי דלקים

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> יצא לדרך אקסלרטור ייעודי ליזמים בתחומי תחבורה חכמה ותחליפי דלקים
יצא לדרך אקסלרטור ייעודי ליזמים בתחומי תחבורה חכמה ותחליפי דלקים
מאת: מערכת Telecom News , 21.10.14, 22:20אקסלרטור  
 
התקציב לתמיכה במיזמים צפוי לעמוד על כמיליון ש"ח לשנה. הוא יפעל במסגרת המכון לחדשנות תחבורתית באונ' ת"א, שהוקם בשת"פ בין מנהלת תחליפי דלקים במשרד רוה"מ, ביה"ס ללימודי הסביבה ע"ש פורטר והפקולטה להנדסה ויופעל עם  EcoMotion, קהילת היזמות לתחבורה חכמה.
 
פעילות האקסלרטור הראשון מסוגו המיועד ליזמים בתחומי תחבורה חכמה ותחליפי דלקים,שנובעת מתוך מטרה לעודד סטארטאפים בתחומים אלה, תתקיים בבניין פורטר של ביה"ס ללימוד הסביבה, כשכל מיזם יקבל מקום עבודה במרחב משותף.

יזמים, שנמצאים בשלבי פיתוח ראשוניים של רעיונות והמצאות בעלי אופק עסקי מבטיח ייבחרו לאקסלרטור בהליך תחרותי.

המחזור הראשון של המאיץ צפוי להיפתח בדצמבר 2014. הפעילות במאיץ תתבצע בסבבים קבועים של כ-4 חודשים, כשבכל מחזור ישתתפו 5 מיזמים.

במסגרת התוכנית יקבלו היזמים תמיכה ממגוון גופים: משקיעים מקומיים, יזמים נוספים, אנשי אקדמיה, רשויות מקומיות ומגוון חברות מבוססות מקומיות ובינלאומיות שיסייעו להם בפיתוח הרעיון.

ההשתתפות במיזם היא ללא תשלום ואינה כוללת התחייבות של המיזם להפריש אחוזי בעלות לטובת המאיץ או כל גורם אחר. התמיכה הכספית תינתן בכפוף לתוכנית העבודה, שיגישו היזמים, שיוכלו להשתמש בכסף לצורך רכישת ציוד, שירותים, נסיעות, הוצאות שיווק, הקמת אתר וכדומה. 
 
התקציב לתמיכה ביזמים בכל שנה צפוי לעמוד על כמיליון ₪.
 
במהלך שהותם בבנין הקפסולה יקבלו היזמים תמיכה כספית בשווי של כ- 100,000 ש"ח במזומן, שירותי ייעוץ וליווי עסקי של מומחים בתחום מתעשיות הרכב, הטכנולוגיה והפיתוח העסקי. התמיכה תגיע ממשקיעים מקומיים, יזמים בעלי נסיון, אנשי אקדמיה, רשויות מקומיות וחברות מבוססות מקומיות או בינלאומיות, שיעזרו בפיתוח הרעיונות. מטרת הפעילות היא לספק ליזמים בשלבי פעילותם הראשונית כלים ושותפויות חדשות בעזרתם יבשילו לגיוס השקעה ראשונית מיד בסוף התהליך.
 
כל יזם המעוניין לקחת חלק בתוכנית יצטרך לעמוד במספר קריטריונים ברורים: התוכנית מיועדת ליזמים, שלרעיון שלהם יש פוטנציאל השפעה ברמה הגלובלית ולא רק המקומית. היא מיועדת לסטארטאפ, שלא גייס שום מימון עד פנייתו לתוכנית (קיימת אפשרות לקבל היתר מיוחד אם הגיוס לא עלה על חצי מיליון ₪), לרעיון יש פוטנציאל ממשי לגייס מימון המשך ושלפחות אחד מהיזמים מתחייב להשקיע את מירב זמנו בתוכנית.



 
 
Bookmark and Share