Telecom News - Biop Medical מישראל תתמודד בגמר תחרות חדשנות רפואית בארה"ב

Biop Medical מישראל תתמודד בגמר תחרות חדשנות רפואית בארה"ב

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> Biop Medical מישראל תתמודד בגמר תחרות חדשנות רפואית בארה"ב
Biop Medical מישראל תתמודד בגמר תחרות חדשנות רפואית בארה"ב
מאת: חיים חביב, 21.10.14, 23:06חדשנות רפואית

החברה פיתחה סורק אופטי לאיתור מוקדם של סרטן צוואר הרחם על תשתית פלטפורמת Bluemix של IBM.

חברת Biop Medical הישראלית, מפתחת טכנולוגיית מכשור רפואי משולב ענן מחשוב, לאיתור וגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם, עלתה, כאחת מ-4 חברות, לשלב הגמר בתחרות החדשנות הרפואית העולמית של המרכז הרפואי של קליבלנד, אוהיו, שתתקיים בשבוע הבא. החברה נבחרה מבין מאות מיזמים רפואיים מכל העולם, שהשתתפו בשלבים המוקדמים של התחרות.

Biop Medical מבססת את תהליכי ניתוח התמונה, ארכוב הצילומים והניתוח האנליטי של תמונות הדמיה, על טכנולוגיות הענן של יבמ, בראשן פלטפורמת Bluemix, שמציעה סביבת פיתוח גמישה וממשקי יישומים (API) למערכות בסיסי נתונים, ניתוח אנליטי ועוד. החברה משתתפת במחזור הראשון של תכנית ההאצה של יבמ בישראל, IBM Alpha Zone, שתומכת בפיתוחים חדשניים של חברות בסביבת ענן.

אילן לנדסמן, היזם ומנכ"ל חברת Biop Medical: "הייעוץ, ההדרכה והליווי של צוות יבמ במסגרת תכנית ההאצה סייעו (לנו) רבות בתהליכי החשיבה והתכנון של ארכיטקטורת הפתרון ובבניית תשתית ה-IT. אין ספק, שיש ערך רב בשיתוף פעולה טכנולוגי ועסקי ארוך טווח ל-2 הצדדים ואת הניצנים אנו רואים כבר היום".

ההתקן הרפואי, שפיתחה ,Biop Medical מסוגל לנטר את רקמות צוואר הרחם בעזרת מערכת אופטית בהפרדה גבוהה במיוחד. התמונות נשלחות לענן של יבמ, שם פועלת תוכנה ייחודית המסייעת לגינקולוג באבחון מוקדם של רקמות טרום-סרטניות ורקמות סרטניות, בזמן אמת. המערכת הקטנה והזולה לרכישה ולתפעול, מציעה יתרונות קליניים ברורים בהשוואה לטכנולוגיות אבחון קיימות,  בעיקר הודות ליכולת העבודה בזמן אמת.

הפיתוח מתבסס על מחקרים שהוכיחו, שרקמות בריאות ורקמות נגועות מציגות מאפיינים שונים אלה מאלה, אותם ניתן לזהות בעזרת טכנולוגיות אופטיות וטכנולוגיות הדמיה. הפתרון של Biop Medical משלב כלים לזיהוי מאפיינים שונים אלה, וניתוח המידע המתקבל בסריקה האופטית מאפשר להציג אבחנה מדויקת ולהצביע על המיקום המדויק של אזורים נגועים ע"י סקירה במעבר אחד.

אילן לנדסמן: "המערכת שלנו יודעת לתרגם את החותם האופטי יחסית למצב הרקמה של צוואר הרחם. היא מזהה את המתאם בין החותם האופטי למצב הרקמה הביולוגית ושולחת את המידע הזה אל סביבת הענן של  יבמ. שם, פועל האלגוריתם המבצע את תהליך הניתוח של התופעות השונות והפיענוח מתקבל בתוך דקות ספורות. בתוך העבודה השוטפת ובמסגרת הענן הולך ונבנה בסיס נתונים של המידע הגולמי. כלים ייחודיים של IBM מבצעים ניתוח אנליטי של התמונות המתקבלות ויודעים גם לחזות סיכונים עתידיים ולהמליץ על בדיקות נוספות.

המערכת תאפשר להציע לנשים תכניות מניעה ומעקב רצוף לזיהוי סרטן צוואר הרחם גם במדינות, שאינן מנהלות כיום תהליך מסודר ברמה כלל-ארצית בתחומים אלה, דוגמת הודו ומדינות באפריקה. ברובד הבא, סוללת המערכת את הדרך להפעלת שירותי רפואת מומחים מרחוק (טלה-רפואה) כאשר התמונות הנאגרות בבסיס הנתונים נשלחות לניתוח באתר מרוחק. כך, אפשר גם להשוות כל בדיקה מול מיליוני בדיקות אחרות, ולהציע רמת דיוק משופרת בתהליכי האבחון".

דרור פרל, מנהל קבוצת הטכנולוגיות הגלובליות ב-IBM מח' (GTU):  "חברת Biop מהווה דוגמא מצוינת לאופן' שבו יכולים מפתחים להשתמש ב-Bluemix. העבודה בפלטפורמה זו משחררת את המפתח מהצורך להתמודד עם ניהול התשתית ומתלות האירוח של הפתרון, ובאופן מעשי היא מתמקדת בחוכמה, במה שחשוב – ליבת הפיתוח של היישום".  

Biop Medical קמה בשנת 2013, פעלה במסגרת תכנית החממות של המדען הראשי והשתלבה בתוכנית ההאצה של IBM. החברה מאגדת צוות מומחים מנוסה בתחומי המחקר הביולוגיה המולקולרית  והאופטיקה, לצד מומחים ברפואת נשים ,חוקרים מתחום הרפואה ומהנדסים. החברה השלימה פיתוח אב הטיפוס של מכשיר הסריקה, ובימים אלה מנהלת ניסויים קליניים בארץ ובאירופה. בנוסף היא מקימה את מערכת הענן המיועדות לתמוך ביישומי האבחון, הארכוב והניתוח האנליטי.

 
יבמ



 
 
Bookmark and Share