Telecom News - סלקום נכנסת בקרוב מאוד לעולם הטלוויזיה עם "סחורה משומשת"

סלקום נכנסת בקרוב מאוד לעולם הטלוויזיה עם "סחורה משומשת"

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> סלקום נכנסת בקרוב מאוד לעולם הטלוויזיה עם "סחורה משומשת"
השר גלעד ארדן רוצה להיזכר (ימים ספורים טרם שיעבור למשרד הפנים) כמי שיצר רפורמה ותחרות בשוק הטלוויזיה. לכן, סלקום נכנעה לגחמות שלו (וגם ללחצים פנימיים בחברה) ותשיק בקרוב מאוד מוצר פגום, מיושן ובמחיר מופקע, לשוק ללא רגולציה ברורה.
מאת: אבי וייס, 23.10.14גלעד ארדן

ניתוח: בדומה לחברו הפורש מתפקיד שר (גדעון סער, כפי שחשפנו היום כאן), גם השר הבא במשרד הפנים, גלעד ארדן, כרגע עדיין שר התקשורת, מעוניין להשאיר אחריו "ירושה" בדמות תחרות בעולם הטלוויזיה. לכן, סלקום תקפוץ ממש בקרוב לשוק עם מוצר פגום ומיושן, במחיר מופקע, רק כדי לרצות את כבוד השר...

בנוסף, יש לחצים פנימיים בחברת סלקום לצאת כבר עם השירות, כי רבים שואלים: למה להחזיק 40 איש (בחברת הבת נטוויז'ן-013), שעוסקים בתחום שירותי הטלוויזיה כבר כמה שנים, כשאין עדיין שירותי טלוויזיה ללקוחות החברה??

למה מוצר פגום ומיושן במחיר מופקע?
ניתחנו זאת בהרחבה (למשל כאן וכאן) והפעם אתמקד ב-3 היבטים מרכזיים של השירות החדש:

א. מגוון הערוצים. בגלל שאין רגולציה, אין "שוק סיטונאי", אין הסכמי מעבר עם בזק והוט ועוד (בקיצור, שום תנאי לכניסה לאספקת שירותי טלוויזיה לא מתקיים), סלקום נאלצת להיכנס לשוק עם מוצר vמורכב מ-2 רכיבים, שכל אחד יכול להשיג אותם בחינם או במחיר אפסי: שידורי "עידן +" ורשימת סרטים ישנים ב-VOD. על הכלום הזה עוד לא ברור אם סלקום תעיז לגבות כ- 100 ש"ח לחודש, כמו שתכננה לעשות עד לפני כשבוע. 

אולם, אני מניח, שבגלל שזה באמת כלום, היא תתחיל עם כ-50 ש"ח לחודש. שזה גם כן גבוה ב-30 ש"ח לפחות מהשווי האמיתי של השירות הזה. לשם השוואה קטנה, שירות סרטים של סמסונג בשם SmartVOD, שפועל על כל פלטפורמה תומכת אנדרואיד (סמארטפון, טאבלט, מחשב נייד, טלוויזיה חכמה), עולה 29.99 ש"ח לחודש לצפייה ללא כל הגבלה לרבות בסרטים חדשים וסרטי HD ו-3D, או חבילה של 10 סרטים + 2 חינם עולה 149.99 ש"ח. למה סלקום לא יכולה לתת את השירות שלה בחינם (כדי למשוך לקוחות), או במחיר אפסי? התשובה בסעיפים הבאים.

ב. הממיר. סלקום תספק ללקוחותיה ממיר מתוצרת ADB, ממיר די יקר עבורה (כ-150 דולרים לכל יחידה), יקר להתקנה ולתחזוקה (סלקום "מצטיינת" בתחזוקה ושירות לקוחות...), ממיר מ-2 דורות קודמים בעולם ה-OTT, ממיר זולל חשמל. הממיר הזה יקלוט את עידן + מאוויר במקום מהאינטרנט, אין לו WiFi, אין לו יכולת לחבר רשת ביתית, אין הכנה ל- 4K, ועוד ועוד. הממיר הזה הוא למעשה ממש "סחורה ישנה" ומשומשת, מול ממירים מתקדמים הקיימים בשוק ה-OTT, החל מאלו של NDS (סיסקו), דרך הממיר של דב מורן (קומיגו), הממיר החדש של הוט - Firebox, וכלה ב-Vidmind (חברה ישראלית, שנציג אותה בנפרד בקרוב) ויש גם אחרים. 

ג. הרשת והמערכת המפעילה את השירות. סלקום משתמשת במערכת ישנה ודי יקרה של חברת אריקסון. לאחרונה, אריקסון הכריזה על המערכת המתקדמת שלה בשם MediaFirst, אבל לסלקום היא לא הגיעה. היא גם לא תגיע (בטווח הזמן הנראה לעין). בקיצור: גם בתחום הזה מוכרים ללקוחות "סחורה ישנה ומשומשת". 

סלקום מתעלמת ממחקרים של אריקסון עצמה (לדוגמה: מחקר עדכני ניתן להורדה מכאן), על התפתחות הרגלי הצפייה של הציבור בטלוויזיה. כשמתעלמים מהכל ורצים "כסומא באפלה" אחרי הגחמות של השר הפורש גלעד ארדן, נקבל עוד כאוס, בכאוס הרגולטורי, שמשאיר אחריו השר גלעד ארדן.

התוצאה: עדיין לא מתקיימת שום רפורמה ממשית בשוק שידורי הטלוויזיה על רשת האינטרנט. הכניסה של סלקום תהיה מטרד לחברות הוותיקות HOT ו-YES, אבל לא מטרד, שאמור להטריד אותן יותר מדי ("מכה קלה בכנף"). אגב, את סלקום ינצחו חיש מהר מתחרים קטנים, זריזים, עדכנים, זולים, שיצוצו "כפטריות אחרי הגשם", אחרי שסלקום תיכנס לשוק. צפו להפתעות. 
סלקום



 
 
Bookmark and Share