Telecom News - חיוג, גלישה ומסרונים מחו"ל – פלאפון או גולן טלקום?

חיוג, גלישה ומסרונים מחו"ל – פלאפון או גולן טלקום?

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> חיוג, גלישה ומסרונים מחו"ל – פלאפון או גולן טלקום?
חיוג, גלישה ומסרונים מחו"ל – פלאפון או גולן טלקום?
מאת: מיכאל פנחס, 23.10.14, 20:10מיכאל פנחס
 
פלאפון הצטרפה למרוץ של "אפס עלויות" בנדידה בעת שנמצאים בחו"ל עם מכשיר הסלולר ובכך היא מתחרה ישירות בגולן טלקום, שהחלה להציע זאת (הגם שלא המציאה את השיטה). במי לבחור בעת שיוצאים לחו"ל: בגולן טלקום או בפלאפון?  
 
פלאפון השיקה ב-17.9.14 חבילה המתחרה ישירות בהצעה של גולן טלקום ובאותו מחיר. פלאפון השיקה תוכנית Unlimited בארץ ובחו"ל ב-99 ש"ח לחודש. החברה מציעה שימוש חופשי במגוון המדינות רחב הכולל 87 מדינות בהן: ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, יוון, תאילנד, רוסיה, אוסטרליה, יפן, דרום אמריקה, הונג קונג ועוד.
 
החבילה של פלאפון כוללת: שיחות ו SMS-ללא הגבלה בארץ ומחו"ל, 6 ג'יגה גלישה בארץ בחודש, 100 מגה לגלישה יומית בחו"ל עד 15 יום בשנה באמצעות אפליקציית "פלאפון גלובל". התוכנית החדשה מתאימה ללקוחות חדשים וקיימים וניתן לעבור אליה ללא דמי מעבר.
 
פלאפון צפויה להשיק בימים הקרובים שירותי גלישה בדור הרביעי (LTE) ללקוחותיה גם בחו״ל במספר מדינות מרכזיות בהן: ארה"ב, בריטניה, בלגיה, שוויץ, רוסיה, אוסטרליה, יפן והונג קונג ועוד. תוך מספר שבועות תורחב פרישת המדינות עם שירותי LTE בנדידה למדינות נוספות בעולם.
 
מכאן, נשאלת השאלה: מה עדיף, החבילה של פלאפון או החבילה של גולן טלקום? מה מביא את הערך והחיסכון הכלכלי הטוב ביותר לצרכן הנודד?
 
התשובה: כרגע אף לא אחת מהחבילות הללו מספיק אטרקטיבית. התחרות בשוק רק בתחילתה ובקרוב נראה בשוק הצעות יותר אטרקטיביות גם מהחברות הללו.
 
אולם, כרגע, מבין 2 המתחרות הקיימות בשוק הישראלי בתחום של ה-Unlimited בנדידה בחו"ל, ההצעה של גולן טלקום הרבה יותר אטרקטיבית מזו של פלאפון מהסיבות הבאות:
 
א. החבילה של גולן טלקום (לרבות שירותי הגלישה) מכסה עד 45 יום שהות בחו"ל ושימוש בשירות בנדידה בשנה קלנדרית. דהיינו: השירות של גולן טלקום מכסה כמה נסיעות לחו"ל בשנה (או נסיעה אחת ארוכה לחו"ל של 45 יום). לעומת זאת, בפלאפון, החבילה של הגלישה מכסה רק 15 יום בשנה קלנדרית. דהיינו: השירות של הגלישה בחו"ל בפלאפון מכסה רק נסיעה אחת לחו"ל ולא ארוכה.
 
ב. החבילה של גולן טלקום כוללת 6 ג'יגה גלישה בארץ או בחו"ל בלי כל הגבלה יומית או אחרת לצריכה בארץ או בחו"ל. לעומת זאת, בפלאפון ה-6 ג'יגה של גלישה הם רק בישראל. בחו"ל הגלישה בפלאפון מוגבלת יומית ל-100 מגה לכל היותר (וב-15 יום ניתן לנצל בפלאפון בחו"ל רק עד 1.5 ג'יגה של גלישה).
 
ג. החבילה של גולן טלקום כוללת מרכיבים חשובים שאין בכלל בחבילה של פלאפון והם:
 
1) חיוג מישראל לחו"ל ליעדים נייחים ברוב מדינות העולם, שישראלים מתקשרים אליהן (55 מדינות) וגם ליעדים ניידים בארה"ב ובקנדה, ללא כל הגבלה וללא כל עלות.
 
2) בנוסף, 100 דקות שיחה לחודש ללא כל עלות נוספת ליעדים ברשות הפלסטינאית.
 
3) בנוסף, לקוחות גולן טלקום מקבלים את "המספר הבינלאומי שלי", שהוא שירות חינם ללקוחות גולן טלקום בישראל, שמאפשר לבצע שיחות בינלאומיות מחו"ל אל קו הלקוח בישראל בתעריף של השיחה המקומית כמקובל במקום הימצאו של המתקשר מחו"ל. לקוחות גולן טלקום יכולים לבחור ב-2 יעדים בינלאומיים שונים (לדוגמא צרפת וארה"ב) עבורם יקבלו מספר מקומי (צרפתי ואמריקאי לדוגמא), שיקושר ישירות למספר הטלפון שלהם בישראל. רשימת היעדים הבינלאומיים הזמינים עתה לשירות "המספר הבינלאומי שלי" כוללת כבר 20 מדינות. בהמשך מתוכננים להתווסף יעדים נוספים.

כך, לקוח גולן טלקום מקבל מספר טלפון נוסף אותו הוא מוסר למקורביו ביעדים, שנבחרו על ידו בחו"ל. המתקשרים אליו מחו"ל יקיימו את השיחה הבינלאומית בעלות שיחה מקומית בלבד בתעריף של השיחה המקומית כמקובל במקום הימצאו של המתקשר מחו"ל. שירות "המספר הבינלאומי שלי" הוא פתרון מצוין לצרכני תקשורת ישירה וזולה בין לקוחות גולן טלקום בישראל לקרובי שלהם משפחותיהם, חבריהם, עסקים ואנשי קשר עסקיים הנמצאים בחו"ל. ניתן להחליף עד 10 מספרים בשנה החולפת.
 
כל ההטבות והיתרונות הללו הקיימים בחבילה של גולן טלקום שווים לא מעט כסף לצרכנים. לכן, חבילת גולן טלקום ב- 99 ₪ לחודש עדיפה כלכלית על חבילת פלאפון ב- 99 ₪ לחודש.
 
היתרון היחיד של חבילת פלאפון מול חבילת גולן טלקום בתחום הנדידה הוא העובדה, שלקוחות פלאפון יוכלו להשתמש בשירותי דור רביעי (LTE) במדינות בהן יש לפלאפון הסכמים לדור רביעי, בעוד שלקוחות גולן טלקום בחו"ל יכולים להשתמש בשירותי דור שלישי בלבד. יחד עם זאת, מגבלת הגלישה של 100 מגה ליום בפלאפון היא מכשול רציני למי שגולש בדור רביעי ויש גם מגבלה של התאמת סמארטפונים, שנמכרו בישראל, לתדרים של דור רביעי הקיימים בחו"ל.
 
השאלה הבסיסית, שעדיין נשאלת: האם זה הזמן לעבור לגולן טלקום או לפלאפון, לחבילות החדשות ב-99 ₪ לחודש למי שנוסע לחו"ל ובמיוחד למי שנוסע יותר מפעם בשנה?
 
אין ספק, שמדובר בטלטלה של ממש בשוק, שמרחיבה את תפישת "הכול כלול' הרבה מעבר לגבולות המדינה ותחייב את כל מפעילות הסלולר להתיישר, 'לרדת מהעץ' ולהציע חבילות נדידה לחו"ל במחירים הרבה יותר שפויים מהמוצע על ידן כיום.
 
באשר לערך הכלכלי, כל צרכן יידרש לערוך את חשבון הכיס שלו: האם שווה לו להפוך מנוי של פלאפון (או לחילופין של גולן טלקום) רק בגין נסיעה קצרה אחת בשנה לחו"ל בתמורה ל-99 ₪ לחודש? זאת, כאשר מחירן של חבילות זהות לשירותים דומים בארץ בלבד, כבר משיק ל-20-30 ₪ לחודש. מכאן, אולי כדאי להישאר בחבילה מקומית זולה ולשלם פרמיה (גבוהה) פעם-פעמיים בשנה בגין שירותי נדידה בחו"ל. ההפרש בין חבילה של 29 ₪ לחודש לחבילה של 99 ₪ לחודש הוא 840 ₪ לשנה. ב-840 ₪ אפשר לרכוש כמה פעמים חבילות של שירותי נדידה בחו"ל ועוד להישאר עם עודף.
 
בנוסף, העולם השתנה. שירותי ה-Call-back סיימו את חייהם והאטרקטיביות שלהם ללקוחות הנודדים בעולם פגה. כיום, מחזיקי הסמארטפונים מכל סוג מחפשים שירותי WiFi חינמיים בכל מקום. שירותי WiFi חופשיים יש כיום במקומות רבים בעולם (שדות תעופה, בתי מלון, קניונים, רשתות של חנויות ועסקים, תחנות מרכזיות לאוטובוסים, חנויות נוחות בתחנות דלק, רשתות עירוניות וציבוריות וכך הלאה). מכאן, שאפשר להשתמש בשירותי WiFi חופשיים ואף לחייג בחינם מסלולר בחו"ל, גם דרך השירות החינמי Bphone של בזק, או בשימוש בשירותים של אפליקציות מסרים מצליחות דוגמת: סקייפ, וויבר, טוויטר, ווטסאפ ומסנג'ר, על רשת האינטרנט ב-WiFi.
 
יש גם חלופה נוספת די זולה, של רכישת סים זר בחו"ל או בישראל, עם דגש על הטרנד החדש: סים עם 2 מספרים עליו (כדי לשמור על המספר הישראלי גם כשנמצאים בנדידה).
 
מכאן, שהלקוח הנודד אמור לבצע חשבון כספי קר ופשוט: האם משתלם בשביל נסיעה אחת או 2 בשנה לחו"ל לשלם 99 ₪ לחודש כל השנה לפלאפון או לגולן טלקום? סביר להניח, שגם בתחום זה תתפתח תחרות ובקרוב המחירים של חבילות "הכול כלול גם בחו"ל" ירדו בצורה משמעותית ולכן אין מה למהר.    
 
שורה תחתונה:
"צרכנות נבונה" היא שם המשחק ויש לדבוק בה, גם בעולם הסלולר. הכוח אמור להיות בידי הצרכן ואין כל סיבה, שהלקוח לא יבחר את השירות המתאים ביותר עבורו במחיר האטרקטיבי ביותר. כרגע, ההצעה של פלאפון ל"אפס עלויות נדידה" ב-99 ₪ לחודש אינה אטרקטיבית למי שנוסע יותר מפעם בשנה לחו"ל (ויותר מ-15 יום בשנה). אך יש לה חשיבות, כי היא משנה את "כללי המשחק" בשוק הנדידה, מה שיוביל להורדת מחירים נוספת והתפתחות תחרות בתחום שירותי הנדידה.
  
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, אוקטובר 2014.
מחבר המדריך לחיסכון  בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
נסיעות לחו"ל



 
 
Bookmark and Share