Telecom News - המיזם Trafilights זכה במקום 1 בהאקתון יפני ראשון לרכב של טויוטה בארץ

המיזם Trafilights זכה במקום 1 בהאקתון יפני ראשון לרכב של טויוטה בארץ

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> המיזם Trafilights זכה במקום 1 בהאקתון יפני ראשון לרכב של טויוטה בארץ
בלעדי: בפעם הראשונה בישראל נערך האקתון לרכב בדגש על יישומי ביג דאטה בתעשיית הרכב ואפליקציות לסמארטפונים, ביוזמה של ענקית הרכב טויוטה היפנית, בשיתוף עם Samurai Incubate ו-Japan Innovation Center in Israel.
מאת: אבי וייס, 24.10.14, 19:20האקתון טויוטה

במתחם Lool Ventures בתל אביב התקבצו כ-40 מפתחים, שיצרו קבוצות במהלך הפיתוח והגיעו עד לגמר עם 6 קבוצות פיתוח, שהציגו את הפיתוחים, שנעשו ב-23-24.10.14 סביב השעון, בסיוע בכלי פיתוח וה-Data Base הקיים של טיוטה בענן. זו פעם ראשונה, שמתקיים בישראל האקתון המוקדש כולו לעולם הרכב ועוד בגיבוי חברת הענק טויוטה

את דבר
ההאקתוןקיומו של ההאקתון הזה חשפנו לראשונה כאן, וחבר השופטים כלל מומחים, שהגיעו מיפן, ממרכז המידע הטכנולוגי של חברת טויוטה השוכן בטוקיו - יפן - TITC TOYOTA Info Technology Center  ומומחי טכנולוגיות רכב מישראל דוגמת BNC Systems. את מהלך השיפוט והגמר הנחה קזונרי אוקדה, מנכ"ל JIC.

האירוע שהופק ע"י טלי פייס, שודר ב-Live ודווח באופן שוטף בפייסבוק ובטוויטר ע"י צוות יחסי הציבור של JIC בראשותה של קרן רוזנר. המטרה: לחשוף בצורה רחבה את עולם החדשנות הישראלית בפני השוק היפני וחברות יפניות רבות ראו את האירוע הזה בעת שידורו ברשת האינטרנט ברשתות החברתיות השונות, אירוע שהובל ע"י טויוטה היפנית והצוות המקומי של JIC. תודות ניתנו לייעוץ מקצועי של חברת BNC Systems והמנכ"ל עודד גוטנטג - אחד השופטים בהאקתון, למשרד עו"ד Zag Law office מישראל. 

הצוותים, שעשוקי עדןבדו סביב השעון, כללו גם 8 נשים, מהן 2 מפתחות מהצוות של MyCar בראשותו של שוקי עדן (בתמונה משמאל). הצוות של שוקי עדן, שפיתח מעין "קטלוג רייטינג" מקוון לרכב, מספק מידע מקיף על הרכב הנאגר בענן ומוצג בסמארטפון. כך, שבעת מכירת הרכב, הקונה יכול לדעת על ההיסטוריה של הרכב ואיזה ניקוד קיבל הרכב בהשוואה לרכבים מאותו דגם הקיימים בשוק.

במהלך הפיתוח התברר, כך לדברי שוקי עדן, שיש תוצרים נוספים למידע, שנאסף מהרכבים Online וניתן להפיק מהמידע הזה תובנות אחרות ומעניינות נוספות. לכן, מתוך הצוות הזה נעשה Spin Off והוקם צוות פיתוח נוסף ומקביל, עם יוזמה חדשה לגמרי ואחרת, צוות שבסוף זכה במקום הראשון בהאקתון.

סוסומו קונו (Susumu Kono), (בתמונה משמאסוסומו קונהל), חוקר בכיר ב-TITC, טיוטה: "בשנתיים האחרונות ערכנו ביוזמת TITC כ-30 האקתונים ביפן, בעיקר בטוקיו, אחד ביצענו בארה"ב וכעת זה ההאקתון הראשון, שאנו עורכים בישראל, עם שותפים, שנרתמו כדי שהאירוע הזה יצא לפועל. זו הפעם הראשונה, שאני והצוות הבכיר של החוקרים ומפתחים ב-TITC מגיעים לישראל. עבורי זו הפתעה לטובה. 

ממה שראיתי עד כה, הרמה של המפתחים כאן מאוד טובה. הגענו לישראל כדי לחפש רעיונות חדשים של פיתוח, רעיונות שאולי לא יכולנו למצא אותם ביפן או בארה"ב. מבחינת סדר הגודל של ההאקתון, ביפן זה בדיוק באותו סדר גודל של משתתפים כמו שיש כאן בישראל. אולם, יש הבדל ניכר בהרכב האנושי ובידע של האנשים. ביפן יש הרבה מאוד סטארטאפים וסטארטאפיסטים, אבל כמעט כולם רואים בזה סוג של הובי. הם עובדים במקום עבודה מסודר ובזמנם הפנוי, במיוחד בסופי שבוע ובחגים, הם מקדישים ליזמות. כאן בישראל פגשתי בסטארטאפיסטים, שמקדישים את כל זמנם ליזמות. האנשים, שמפתחים כאן, באו מעולם ה-ICT והם מכירים יפה מאוד את עולם הפיתוח ושפות הפיתוח. עבורם זו דרך חיים, לא הובי צדדי. רק כעת מבינים ביפן את הצורך, שיזמות תהפוך לדרך חיים כמו שיש כאן בישראל מזה שנים. 

התחומים, שמעניינים אותנו בטויוטה, הם בעיקר סביב עולם הנהיגה הבטוחה, זה כרגע בראש סדר העדיפויות שלנו. בנוסף, אנו מחפשים פיתוחים בתחום הרכב האקונומי ובתחום הרכב החכם המקושר לסביבה החברתית של הנוהג ברכב. הדגש בהאקתון כאן בישראל היה לתחומי ביג-דאטה ואפליקציות לסמארטפונים. הכל סביב עולם הרכב". 

מיכיו הרדה (Michio Harada), (בתקונסול יפן בישראלמונה משמאל), קונסול יפן בישראל: "אני קורא לישראלים לבוא ולהכיר את יפן והתרבות שלה ולראות איך לפתח קשרים עסקיים וחברתיים עם יפן.

אני מברך על ההאקתון היפני הראשון בישראל של טויוטה ומקווה, שעוד חברות גדולות ביפן תגענה לישראל לבצע כאן האקתונים, כי יש כאן תעשייה ענקית של סטארטאפים. אני גם מקווה, שטויוטה תפתח בישראל מרכז פיתוח ותמשיך את הכיוון החדשני הזה, שהחלה בו היום.

אני מאוד מאמין, שהחזון שלי יתגשם ודי מהר".

קבוצות הפיתוח, שעלו לגמר והציגו את הפיתוחים שלהן:

1. BitCar. קבוצה, שפיתחה פתרון בשם Vehicle Health Prediction - VHP, שזו מערכת למניעת תאונות דרכים מבוססת 'חוכמת ההמונים', של מידע הנאגר מכלי הרכב והנוהגים ברכב. המידע מגיע במקביל גם מהחיישנים הקיימים כבר ברכב של טויוטה וגם מאפליקציה על הסמארטפון של הנוהג וכל המידע מגיע לענן ומנותח בכלי Big data. ניתן לתת התראות לנהג על נהיגתו ועל תקלות ברכב עוד בטרם הנהג מרגיש בהן. המידע מנותח מול המידע המגיע מכל כלי הרכב וכך ניתן לזהות אנומליות בצורה מהירה ביותר.

2. T-Net. בונים רשת עבור יצרן המכוניות. המידע מגיע ממאגרי המידע של טויוטה ומכל המוסכים המורשים שלה והכל נעטף באפליקציית מובייל לסמארטפונים, שכוללת בתוכה משחק בגישת הגמיפיקיישן, מערכת המדריכה את הנהג לנהיגה נכונה. המערכת מנתחת את כל מה שקשור ברכב ולכן היא חוסכת כסף גם לבעל הרכב וגם לחברה ע"י נהיגה נכונה ותחזוקה נכונה של הרכב.

3. MyCar. כפי שצוין לעיל, הציגו פיתוח המציג Car Rating, על בסיס פלטפורמה חברתית, שמספקת ID - תעודת זהות לכל רכב. המידע נאסף מדונגל המותקן במערכת המולטימדיה הקיימת ברכב ואוסף מידע מכל מה שיש ברכב ומשדר אותו לענן.

4. Trafilights. זה פרוייקט, שנולד מתוך פרוייקט MyCar, והביא לפרוייקט תחת השם World Wide Traffic Lights. הבעיה: כיום אין מידע על המפות העולמיות והמדינתיות על הרמזורים ופעילותם בזמן אמת.

המערכת, שפותחה, מסוגלת לספק Traffic Lights Prediction. משתמשים בכלי ביג-דאטה, שבו מזהים מתוך המידע, שנאסף מהרכב בשיטה של MyCar. מהמדע, שנאסף, ניתן לזהות מתי המנוע עובד אבל המכונית עומדת. אם המכונית עומדת המשמעות היא: או שהיא ברמזור, או בפקק או בחניה טרם כיבוי המנוע. אולם, אם התהליכים הללו חוזרים על עצמם באותו מקום במרווחי זמן קבועים, אזי זה רמזור. ככה מזהים ממידע הנצבר היכן בדיוק יש רמזורים וזה עולה אוטומטית על גבי המפה. בשלבים הבאים תפותחנה אפליקציות הקשורות בעובדה, שדרך הסמארטפון יודעים מתי מתקרבים לרמזור ומתי עומדים ברמזור.

5. Nooly. פיתחו מערכת Weather Prediction. נועדה לתת מענה מדוייק ורגעי בדיוק במקום בו עומד הרכב: מה מזג האוויר באותו מקום והאם יהיה גשם באותו מקום בדקות הקרובות. זה חשוב לכל מי שמסיע למשל ילדים לבית הספר או לגן. כיום, אין מפות מזג אוויר מדויקות עד לרמה של מטרים עם תחזית אם באותו מטר ירד גשם ברגע מסוים. הניסיון והמידע הנצבר מראים, שרוב האנשים בעולם בודקים מה מזג האוויר ביעד אליו הם נוסעים, דבר ראשון בבוקר לפני שהם יוצאים מהבית אל אותו יעד. הפתרון מתורגם לאפליקציה סלולרית הנותנת התראות בדיוק של מטר, האם ירד גשם במקום, שבו הרכב עומד. האפליקציה מופעלת בקולו של הנהג כדי לתת משוב בלי צורך ללחוץ על כפתורים במסך.

6. Safe Prize. פיתחו מערכת מהסוג של Be safe, שנועדה לעודד נהיגה בטוחה בעיקר בקרב צעירים. כל פעילות הנהיגה מנוטרת ומדווחת להורים של הנהג ולחברת הביטוח. ניתנים פרסים בדמות הנחות במחירי הביטוח ע"י חברת הביטוח ופרסים נוספים. הפעילות של האפליקציה נעשיית בגישת הגמיפיקיישן המועדדת נהיגה נכונה.

הזוכים:
מקום שלישי: Nooly.
מקום שני: T-Net.
מקום ראשון: Trafilights, שקיבלו במקום במתנה טאבלט סמסונג גלקסי טאב 3... 
 
צילום הזוכים והשופטים:
הזוכים והשופטים

צילומים נוספים מהאירוע:
תמונה מהאירוע
תמונה מהאירוע
צוות השופטים
צוות הזוכים



 
 
Bookmark and Share