Telecom News - מה משרד התקשורת הישראלי יעשה אם ITU יכיר ברשות הפלסטינית כמדינה?

מה משרד התקשורת הישראלי יעשה אם ITU יכיר ברשות הפלסטינית כמדינה?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מה משרד התקשורת הישראלי יעשה אם ITU יכיר ברשות הפלסטינית כמדינה?
התשובה לא ידועה. מה שכן ידוע, שאנשי משרד התקשורת ממשיכים לטייל בהמוניהם בעולם על חשבון משלמי המסים בלי להביא תועלת. ההכרה של ITU ברשות הפלסטינית כמדינה עלולה להוביל למצב של התמוטטות מערכות התקשורת בישראל.
מאת: אבי וייס, 27.10.14, 08:00משלחת ישראל ל- ITU דרום קוריאה

לאחרונה נודע לי, שבמסגרת שלל הפניות של הרשות הפלסטינית לגופים השונים של האו"ם להכרה בה כמדינה, הוגשה פנייה ראשונית של הרשות ל-ITU, הארגון הבינלאומי לתקשורת של האו"ם, ארגון שלאחרונה בחר לו מזכ"ל חדש (מסין), Houlin Zhao שמו, מה שמבטיח שלא יהיה קושי להכיר ברשות הפלסטינית כמדינה של ממש (ולא כמדינה משקיפה) ע"י מוסדות ה-ITU.  

התוצאה: חשש לקטסטרופה תקשורתית במדינת ישראל. כל מערכות התקשורת הישראליות יכולות להתמוטט חיש מהר, אם הרשות תתנתק מישראל ותפעל עצמאית וללא תאום. לפני שנים, הכינו במשרד התקשורת דו"ח היערכות למצב הזה, אבל כרגיל במשרד התקשורת, הדו"ח הזה נגנז ונשכח מזמן. במיוחד חמור הדבר בתחום הסלולר, כשהרשות יכולה לחלק ל-2 חברות הסלולר, שפועלות בתחומי הרשות, תדרים המשמשים את חברות הסלולר בישראל ולגרום לנפילת רשתות הסלולר בישראל.

לכן, פניתי בדחיפות למשרד התקשורת בשאלה הבאה: "האם ידוע למשרד התקשורת על ההכנות של הרשות הפלסטינאית לפנות ולזכות כהכרה כמדינה ב-ITU? מה עמדת המשרד והאם הוא נערך לשינויים הנדרשים ברגע ש-ITU (שלאחרונה נבחר בה מזכ"ל מסין - Houlin Zhao), יכיר ברשות כמדינה עצמאית מבחינה תקשורתית?"

תגובה לא קיבלתי, די ברור למה. אם אקבל - אעדכן בהתאם (אל דאגה, לא אקבל...).

כך, משרד התקשורת עושה חלטורה וצחוק גם מנושא כה רציני. זה בכלל לא הפריע למשרד התקשורת לשלוח לקראת ה-20.10.14 משלחת ישראלית לכנס ITU בשם PP-14, שהתקיים בעיר הציורית בוסאן (Busan) בדרום קוריאה. בתמונות מהוועידה הזו של ITU (למעלה וכאן למטה) הצלחתי לזהות במשלחת הישראלית 2 אנשים מכלל חברי המשלחת: את נעמה הניג, מנהלת האגף לקשרי חוץ במשרד התקשורת (שניה מימין בתמונה כאן למטה) ואת נתי שוברט, סמנכ"ל בכיר לספקטרום ורישוי תדרים במשרד התקשורת (אחרון מצד שמאל בתמונה למטה). 

אם לא שמעתם על המשלחת הזו, וגם על כל המשלחות הקודמות, שהסתובבו ברחבי העולם ולא ראיתם בשום מקום דו"ח המתאר לציבור, שמימן ומממן את הנסיעות הללו, מה עשו הטיילים של משרד התקשורת בכל פינות העולם, זה רק מפני שמשרד התקשורת חושב, שכספי הציבור הם הפקר, ולא מאתמול.

היערכות להגנה על תושבי ישראל מפני קטסטרופה תקשורתית בגלל ITU והרשות הפלסטינית? את מי זה בכלל מעניין? למה לעסוק בסוגיות כל כך מסובכות ורגישות? העיקר שאפשר לטייל בלי כל בעיה ברחבי העולם, על חשבון משלמי המיסים...
משלחת ישראל ל- ITU



 
 
Bookmark and Share