Telecom News - הסודות להשגת חשיפת תקשורת אפקטיבית - מדריך ליזם ולמנהל

הסודות להשגת חשיפת תקשורת אפקטיבית - מדריך ליזם ולמנהל

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> הסודות להשגת חשיפת תקשורת אפקטיבית - מדריך ליזם ולמנהל
מפגש פורום Startup (Nation) Marketing TLV, בניהולה של יעל שוגול-איל, הוקדש לנושא: How to get a media coverage for your Start Up?. חיות יוגב (בתמונה) חשפה את התובנות והניסיון שלה להשגת כיסוי תקשורתי אפקטיבי.
מאת: אבי וייס, 26.10.14, 12:00חיות יוגב

המפגש של הפורום, שהתקיים בבית גוגל בת"א ביום 20.10.14, בהשתתפות של כ-70 איש, הוקדש לנושא: "איך להשיג כיסוי נכון במדיה לסטארטאפ שלך?". בחלק הראשון התקיים ראיון עם אבי וייס,Telecom News, Editor in Chief  על: 
  • נקודת המבט של המדיה בסיקור סטארטאפ.
  • מה חשוב לעיתונות בסיקור סטארטאפ?
  • מה אסור להגיד למדיה?
  • האם לדבר על מתחרים?
חיות יוגבמנכ"לית Gaia –VSM (בתמונה): "חשוב לכל יזם ומנהל להבין את המשפט הבא: 'אם לסטארטאפ שלי יש רק דולר אחד פנוי, את הדולר הזה אני משקיע ביחסי ציבור'.  דהיינו: מנקודת הראות של הסטארטאפ, יחסי הציבור הם בבחינם 'לחיות או לחדול'. עד כדי כך. יחסי ציבור הם המפתח לחשיפה אפקטיבית ולהצלחה שיווקית. 

אנו ב-Gaia-VSM מתמקדים באסטרטגיית שיווק בשוק הבינלאומי. אם רוב הסטארטאפים ייעשו שיווק נכון, זה ישנה את השוק והכלכלה בישראל. זה הקושי הגדול ביותר הקיים לרוב הסטארטאפים בישראל. הם לא יודעים לבצע שיווק נכון בעולם.

אני חייבת להודות, שיש קושי בהגדרת תחום השיווק מנקודת הראות של הלקוח. אולם, ברור לי לחלוטין, ששיווק זה: נקודת המבט מהעיניים של הלקוח. לכן, קודם כל צריך לאתר את הלקוח, לראות מה הרצונות שלו, מה התפיסות שלו, מה הצרכים שלו. זה הבסיס לשיווק. 

שיווק הוא מאבק על תפיסת המוח, המוח של הלקוח. חשוב להשיב לשאלה: מה חשוב ללקוח. זה לא רק צורך נראה אלא צורך נתפס. זה לא תמיד מוחשי ולא תמיד נראה על פני השטח. מותג משמעו לתת פנים בתפיסת הלקוח. 

גם PR (יחסי ציבור) זה תחום שלא מוגדר. אולם ברור, שמדובר בחשיפה, השגת חשיפה רחבה ככל האפשר והשגת לגיטימציה בעיני הלקוח.

עולם המדיה השתנה בשנים האחרונות. מעיתונות מנייר וטלוויזיה אנלוגית עברנו לעולם של ריבוי ערוצי מדיה דיגיטליים. כיום, מוצאים את המדיה מככבת ברשתות החברתיות. הבלוגרים והרשתות החברתיות שינו את מפת המדיה.

מאז 2005 אנו בתוך 'רכבת הרים' אחת גדולה, שנעה במהירות בלתי נתפסת. זה יתרון לסטארטאפים הרוצים להיחשף בעולם. הסיבה: המדיה כבר לא מקומית, היא גלובלית. נפלו כל המחיצות. החידוש הגדול: השיווק הכי חזק היום הוא השיווק הכי זול

אנו חיים בעולם שקוף, אבל זה עולם יותר קשה. קשה להשיג תשומת לב בשפע של הערוצים והמידע. לכן, מגרש המשחקים השתנה: במקום לדבר רק עם העיתונאים, מדברים ישירות עם קהלים רחבים. למעשה, מנהלים דו-שיח עם הציבור, אם מזהים נכון את קהל המטרה, שבו נמצאים הלקוחות שלנו. 

PR מספק את המודעות והחשיפה הרחבה. פרסומת אינה תמיד אפקטיבית, כי יש היום ציניות לגבי פרסומות. לא רואים אותה. PR הוא כלי עוצמתי יותר מכל כלי שיווק אחר. זה הוכח בשטח ובמחקרים רבים. חשיפה משיגה לגיטימציה ומשיגה לקוחות.

השיווק חייב להיות ממוקד בקהל היעד שלנו, בכלים המתאימים לקהל היעד הזה. החלק החזק של ה-Social Media זה יחסי ציבור והחלק המשלים הם התכנים, תכנים איכותיים.

אני מאמינה בעבודה עם ספקים חיצוניים. במיוחד ספקים, שהתנסו כבר בעבודה מול המדיה החדשה, כי יש להם ייתרון עבורי.

את ה-Social Media עצמה אפשרי ואולי רצוי, שייעשה ע"י אדם פנימי בחברת ההזנק. בעיקר בגלל הצורך למתן מענה Online לכל אחד בכל מקום, כל הזמן.

הדבר החשוב ביותר: יש לעבוד לפי תכנית מסודרת, תכנית עם יעדים ומטרות מדידים. Social Media ו-PR הם תחומים, שאי אפשר לעבוד בהם לבד ובשליפה מהמותן. חייבים לעבוד לפי יעדים מדידים. 

מהניסיון שלי: חשוב לעבוד לפי נושא חודשי ('תמה') ולפתח לפחות 2 אייטמים לחודש. זה חייב להשתלב בכלל פעילות השיווק ולפי התכנית הסדורה.

עצתי לסטארטאפיסטים כמו בכל נושא: אסור לכם לפסיק להיות יצירתיים. אתם צריכים להיות 'מלכי התחום', שבו אתם מפתחים ולהיות מובילים בחשיבה שלכם. החשיבות והדגש של להיות יצירתיים וחדשניים הם חלק בלתי נפרד מתהליכי השיווק של הסטארטאפ שלכם. זה הסוד להצלחה". 
 
הלוגו של גאיה



 
 
Bookmark and Share