Telecom News - Go4Israel - בסימן חיזוק מעמדה של סין בזירה

Go4Israel - בסימן חיזוק מעמדה של סין בזירה

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> Go4Israel - בסימן חיזוק מעמדה של סין בזירה
Go4Israel - בסימן חיזוק מעמדה של סין בזירה
מאת: חיים חביב, 27.10.14, 18:27הלוגו של הכנס

החשש מהנוכחות הסינית בשווקים הגלובליים כה בולט עד שנציגים מאירופה ומארה"ב קראו לעמיתיהם בארץ, שלא לזנוח את הקשרים ההיסטוריים ההדוקים, שנבנו לאורך השנים בין ישראל לארה"ב ואירופה.
 
בית ההשקעות קוקרמן וקרן קטליסט קיימו היום (27.10.14) בת"א את הכנס השנתי Go4Israel (לשעבר GO4Europe), אחד מכנסי העסקים החשובים ביותר בשנים האחרונות בישראל, המעצים מזה כ-12 שנה את ההכרה הבינלאומית בעתיד ההשקעות הזרות בישראל ובהשקעות ישראליות ברחבי העולם כפי שדיווחנו – כאן. גם השנה נפגשו למעלה מ-1,000 מנהלים ואנשי עסקים בכירים מאירופה, ארה"ב, סין וישראל לדיונים על המגמות הכלכליות וההזדמנויות העסקיות לעסקים חוצי גבולות .

בין נושאי הדיון בכנס: גבולות מיזוגים ורכישות ישראלים; בעלות זרה ותמורות בסביבה העסקית; היכן כדאי להשקיע? וכיצד תבטיח ישראל את מקומה בזירת שחקני הטלקום והאינטרנט? לצד אלה בלט פאנל ייחודי של "נאומי מעליות", בו ריתקו נציגי 12 חברות ישראליות את שומעיהם בתיאור יוזמותיהם בתוך סד זמן קצוב של 60 שניות לכל דובר (והרחיבו למעוניינים, מאוחר יותר, בשיחות אישיות בדוכני פוסטר).
 
בתום 11 שנים בהן התמקד הכנס בקשרים כלכליים עם אירופה שונה כאמור שמו מ-Go4Europe ל-Go4Israel וזכה לנוכחות של משלחת גדולה ומרשימה מסין.

נוכחותה הגוברת של סין בזירת העסקים הישראלית כבר בולטת בתודעה המקומית ומסייעת בהידוק היחסים הגלובליים בין משקיעים ויזמים, בעיקר מאירופה, סין וישראל. החשש מהנוכחות הסינית בשווקים הגלובליים כה בולט עד שנציגים מאירופה ומארה"ב קראו לעמיתיהם בישראל בשיחות מסדרון (ואף מעל הבמה) שלא לזנוח את הקשרים ההיסטוריים ההדוקים, שנבנו לאורך השנים בין ישראל לארה"ב ואירופה.

בפני המשתתפים הופיעו השנה 2 שרים: יאיר שמיר, שר החקלאות (המלווה את הכנס מראשיתו) ודר' יובל שטייניץ, השר לנושאים אסטרטגיים ומודיעין, שניסו לפרוש בפני המשתתפים תחזית אופטימית לפיה ישראל היא אי של יציבות באזור המזרח התיכון הנפיץ בו מתחוללת כיום סערה גדולה.

אדוארד קוקירמן (בתאדוארד קוקירמןמונה), יו"ר קוקירמן בית השקעות ושותף מנהל בקרנותCatalyst : "הכנס משקף את תפקידה של ישראל בחיבור בין כלכלות המערב והמזרח. ישראל תמיד הייתה מוקד משיכה למשקיעים ויזמים מרחבי העולם".

אהרון פוגל, כיום יו"ר צים ובעבר מבכירי המשק הישראלי ומשרד האוצר, הפתיע בדבריו למשקיעים הזרים כשהעניק להם 'טיפ' - להתרחק כמו מאש מהשקעות במגזר הפיננסי הישראלי ומכל ניסיון לגייס הון בבורסה של תל אביב. פוגל ייחס את דבריו לרגולציה ישראלית מכבידה ובלתי הגיונית, לדבריו, במקטעים אלו של השוק אשר כובלת את ידי המשקיעים ומגבילה את יכולת הניהול שלהם.

בתוך כך חשפה היום חברת IVC, שגיוסי חברות ההייטק הישראליות ברבעון השלישי הסתכמו בכ-700 מיליון דולרים - %29 מעל לממוצע ולמרות המתיחות הצבאית ואי השקט של הקיץ האחרון.

בתוך כך גם התפרסם, שהשקעות סיד (Seed) עלו לשיעור של 9% מסך ההון שגויס ברבעון. בנוסף, חברות אינטרנט משכו 30% מסך ההשקעות ברבעון - 40 חברות גייסו 213 מיליון דולרים.

כנס



 
 
Bookmark and Share