Telecom News - פורסם דירוג 50 החברות החדשניות ביותר בעולם לשנת 2014

פורסם דירוג 50 החברות החדשניות ביותר בעולם לשנת 2014

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> פורסם דירוג 50 החברות החדשניות ביותר בעולם לשנת 2014
פורסם דירוג 50 החברות החדשניות ביותר בעולם לשנת 2014. יצרנית הסמארטפונים הסינית Xiaomi מככבת לראשונה ברשימה. 
מאת: חיים חביב, 28.10.14, 21:10דירוג חברות חדשניות

חב' טכנולוגיה וטלקום בולטות בנוכחותן ברשימה. יצרניות הרכב מאבדות גובה. בראש רשימת החברות הצעירות שלא הגיעו לגודלן של הענקיות בדירוג אך בולטות בחדשנותן ניצבת Xiaomi.

חברות טכנולוגיה ותקשורת שומרות גם השנה על מיקומן הגבוה בראש רשימת החברות החדשניות ביותר בעולם לשנת 2014, שפרסמה היום חברת הייעוץ האסטרטגי הגלובלית בוסטון קונסלטינג גרופ (BCG). עפ"י ממצאי המחקר, דורגו חברות אלו בחמישיה הפותחת בדירוג לשנת 2014, ב-7 מתוך 10 המקומות הראשונים, וב-21 מקומות מתוך 50 החברות, שנכללו בדו"ח. זו הנוכחות הגבוהה ביותר של חברות טכנולוגיה ותקשורת מאז שנת 2010.

חברת הייעוץ האסטרטגי הגלובלית BCG, בעלת פריסה של 81 סניפים ב-45 מדינות בעולם (ובישראל), עורכת את המחקר השנתי, שקובע את הדירוג, מאז שנת 2004, לבחינת רמת החדשנות בעולם העסקי הגלובלי. בדו"ח האחרון The Most Innovative Companies 2014: Breaking Through Is Hard to Do דרגה BCG את  50 החברות החדשניות ביותר על בסיס סקר מקיף בקרב כ-1,500 מנהלים בכירים ברחבי העולם לצד ניתוח ביצועי החברות.

חלק גדול מהחברות מוכיחות יכולת עמידה מרשימה יחסית בדירוג לאורך השנים: הדו"ח המלא מצוי להורדה - כאן

חברת Apple מדורגת ראשונה, ברציפות מאז שנת 2005.

Samsung ו-Google החליפו ביניהן שוב מקומות בדירוג השני והשלישי כאשר גוגל שנייה וסמסונג שלישית.

Microsoft (עם נוקיה) ו-IBM מדורגות במקומות הרביעי והחמישי (לאורך השנים דורגו בין 10 הראשונות בכל שנה).

השינוי הבולט ברשימה השנה הוא הפיחות במעמדן של יצרניות הרכב בדירוג החברות החדשניות; רק 9 יצרניות רכב דורגו השנה ברשימת 50 החברות החדשניות, ורק-4 מהן נכללו ברשימת ה-20 המובילות. ב-2013 דורגו ברשימה 3 יצרניות רכב ברשימת 10 המובילות, 9 מתוכן היו ברשימת ה-20 המובילות, ו-14 יצרניות רכב סה"כ בדירוג 50 החברות המלא. הנתונים עומדים בהלימה לדיווחי יצרניות הרכב, שדיווחו על ירידת החדשנות בסדרי העדיפות שלהן השנה. חברות מוצרי הצריכה מחזיקות ב-14 מקומות בדירוג - הגבוה ביותר מאז 2010.

בראש רשימת החברות הצעירות המבטיחות, שעדיין לא הגיעו לגודלן של הענקיות בדירוג אך עדיין בולטות בחדשנותן, ניצבת חברת Xiaomi, אחריה WhatsApp ו-Square. מבין 10 המובילות בדירוג זה רק 5 חברות הן מארה"ב. כמחצית מהחברות בדירוג זה התחלפו לעומת דירוג 2013, ורק 4 מהן הצליחו לעבור לרשימה של 2014. השנה הדירוג כולל חברות חדשניות ממגוון תחומים כגון מוצרי צריכה, מדיה, וחברות ביג דאטה.

הדוח של BCG ב-2014 בחן את הגורמים המבדילים חברות פורצות דרך בתחום החדשנות מחברות אחרות. מהדו"ח עולה, שהחברות החדשניות פורצות הדרך בולטות מחברות חדשניות אחרות ב-3 מאפיינים: הן פורסות רשת רחבה יותר של רעיונות, הן עושות שימוש רב יותר במודלים עסקיים של חדשנות והן בעלות תרבות המעודדת חדשנות פורצת דרך בארגון. כמחצית מהחברות החדשניות דיווחו על גידול של למעלה מ-30% במכירות ב-3 השנים האחרונות, בעיקר הודות לחדשנות, יותר מכפול מהממוצע בכל החברות.

אנדרו טיילור, שותף ב-BCG וממחברי הדו"ח: "בעוד חדשנות ממשיכה להיות בסדר עדיפות גבוה בארגונים, מנהלים מרגישים פחות בטחון לגבי יכולות החדשנות שלהם. חברות רבות שואפות להגדיל את החדשנות פורצת הדרך שלהן, אך רק מעטות מהן מוכנות לכך".

איור - דירוג 50 החברות החדשניות לשנת 2014 :
איור 1
 
BCG



 
 
Bookmark and Share