Telecom News - אלקטל לוסנט משיקה פתרון חדש ל-G.fast בפס רחב אולטרה מהיר

אלקטל לוסנט משיקה פתרון חדש ל-G.fast בפס רחב אולטרה מהיר

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> אלקטל לוסנט משיקה פתרון חדש ל-G.fast בפס רחב אולטרה מהיר
אלקטל לוסנט משיקה פתרון חדש ל-G.fast בפס רחב אולטרה מהיר
מאת: מערכת Telecom News, 29.10.14, 11:46G.fast
 
הפתרון יאפשר למפעילי תקשורת לפרוס תשתית סיבים אופטיים קרוב יותר לבתי משתמשים ולספק להם שירותי אינטרנט מהירים ואיכותיים יותר. ישראל נבחרה לאחד השווקים בהם מתבצע ניסוי הווקטורינג. לחברה יש הסכמים עם בזק.
 
אלקטל לוסנט, יצרנית של ציוד תקשורת ורשתות, שלה סניף בישראל הכולל את מרכז השיווק, המכירות והתמיכה, את חטיבת CloudBand המפתחת פתרונות ענן לספקי תקשורת ואת Bell Labs ישראל, השיקה פתרון חדש ל-G.fast בפס רחב אולטרה מהיר, שיהיה זמין ברבעון הראשון של 2015.
 
הפתרון ירחיב את הפורטפוליו המקיף של החברה, שכולל טכנולוגיות גישה לפס רחב בתקשורת נייחת ואלחוטית. הפתרון החדש יאפשר למפעילי תקשורת לפרוס תשתית סיבים אופטיים קרוב יותר לבתי המשתמשים ולספק להם שירותי אינטרנט מהירים יותר, ככל שגדלים הביקושים כתוצאה מהיקפי  הנתונים והווידאו.
 
ההשקה המסחרית מגיעה לאחר שבוצעו 12 ניסויים עם מפעילי תקשורת, בהם A1, חברה בת של טלקום אוסטריה, בה חוברו משתמשים רגילים באופן עצמאי כדי לבחון את ה-G.fast בשטח. ניסוי זה בוצע שנה לאחר שאלקטל לוסנט ו-A1 ערכו את ניסוי המעבדה הראשון של ה-G.fast עם מערכת 'וקטורינג'. בניסוי זה הושגה מהירות של 1.1 גיגהביט בשנייה. ניסויים אחרים כללו את בריטיש טלקום ואורנג'. 8 ניסויים נוספים אצל מפעילים אושרו לפני תום השנה.
 
ישראל נבחרה לאחד השווקים בהם מתבצע ניסוי הווקטורינג. לדברי אריק טל, מנכ"ל אלקטל-לוסנט ישראל, החברה נערכת על מנת לאפשר את השקת ה-G.fast בישראל בהקדם האפשרי.
 
טרזה מסטרנגלו, מייסדת חברת Broadbandtrends: "יותר ויותר מפעילים פונים לטכנולוגיות של סיבים הנפרסים עד לפינת הרחוב במטרה לענות על ביקושי לקוחותיהם, ולהשיג יעדים רגולטורים לשירותי פס רחב במהירות גבוהה. לטכנולוגיית ה-G.fast יהיה תפקיד משמעותי באסטרטגיות הפס הרחב האולטרה מהיר של מפעילי תקשורת, הודות ליכולתה לספק מהירויות הדומות לאלו של סיבים, תוך חסכון בזמן, בעלויות, ובשיבושים הכרוכים בפריסה מלאה של סיבים עד לבית הלקוח".
 
פדריקו ג'וליאן, נשיא עסקי הרשתות הנייחות באלקטל לוסנט: "טכנולוגיית ה-G.fast מעלה את הרף, הודות ליכולתה לספק מהירויות פס רחב הדומות לאלו של סיבים. אין עוד צורך להכריע בין כבלי נחושת לעומת סיבים, שכן 2 הטכנולוגיות מסוגלות לספק את רצונות הלקוחות. המשמעות היא, שמפעילים יכולים להרחיב את דריסת הרגל של הסיבים שלהם בדרך היעילה ביותר, הודות לאפשרות בחירה בין כבלי נחושת לסיבים בנקודת החיבור האחרונה ('פינת הרחוב'), במטרה להבטיח שאף לקוח לא יוותר מאחור בכל הקשור לקבלת שירותי פס רחב אולטרה מהיר.  
 
הפתרון החדש 7368 ISAM single-port G.fast Optical Network Terminal (ONT), מאיץ את הזמינות של מהירויות הדומות לאלו של סיבים, בלי לדרוש מהמפעילים לפרוס סיבים עד לפינת הרחוב. בפריסת סיבים עד לבית הלקוח, הפריסה במייל האחרון היא היקרה ביותר וגוזלת הכי הרבה זמן. במקום זאת, ניתן לפרוס את הסיבים קרוב לבית, ולהשתמש ב-G.fast כדי לספק מהירויות של עד 1 ג'יגהביט בשנייה על גבי קווי הטלפוניה הקיימים, לתוך בית הלקוח.
 
טכנולוגיות נחושת מסוג G.fast הן קריטיות כדי לאפשר לספקי שירותים להרחיב את דריסת הרגל של הסיבים שלהם ולספק שירותי פס רחב אולטרה מהיר ללקוחות רבים ככל האפשר, במהירות הגדולה ביותר האפשרית. 
 
לאחרונה הדגימו מעבדות בל של אלקטל לוסנט את היכולות האמיתיות בפועל של טכנולוגית XG-FAST, שמרחיבות את האפשרויות הטמונות בכבלי הנחושת אף מעבר לכך. ניסויי מעבדה הראו מהירויות סימטריות של 1 ג'יגהביט בשנייה על פני 70 מטרים של כבלי נחושת.

הערה: "השוק הסיטונאי" יקרוס כתוצאה מההתפתחות הטכנולוגית החשובה הזו, כמנותח בהרחבה - כאן
 
G.fast
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share