Telecom News - יבמ חשפה יכולות קוגניטיביות חדשות של ווטסון

יבמ חשפה יכולות קוגניטיביות חדשות של ווטסון

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> יבמ חשפה יכולות קוגניטיביות חדשות של ווטסון
יבמ חשפה יכולות קוגניטיביות חדשות של ווטסון
מאת: חיים חביב, 30.10.14, 14:21יבמ

היכולות מאפשרות ניווט בנתונים וניתוח אנליטי רב עוצמה.

יבמ חשפה יכולות קוגניטיביות חדשות המשולבות במערכת סייר התוכן של Watson Explorer תוך הצגת צירוף רב עוצמה של יכולות ניווט בנתונים לצד ניתוח אנליטי.

לפי נתונים של IBM, משתמשים כיום ארגונים טיפוסיים רק ב-12% מן הנתונים הזמינים ברשותם ומוותרים על עושר עצום של מידע זמין לכל רוחב הארגון, אותו ניתן היה למנף לקבלת החלטות מושכלות.

מערכת Watson Explorer מציעה למשתמשים את המידע והניתוח האנליטי הדרושים להשגת תוצאות טובות יותר בזמן אמת. המערכת מאפשרת כבר כיום ללקוחות לתקשר טוב יותר עם מידע ארגוני שלהם, לבנות יישומים ממוקדי נתונים ולשפר את איכות ומהירות תהליכי קבלת החלטות. בעקבות שילוב הכלים הקוגניטיביים החדשים מאפשר סייר התוכן Watson Explorer לשלב יכולות קוגניטיביות לארגון והפעלת יישומים מבוססי שפה טבעית, לחקירת נתונים ומידע עסקי חבוי במאגרים (בפורמט מובנה ובלתי מובנה כאחד) ולפיתוח תובנות עסקיות.

המערכת מציגה תמונה מצב מקיפה של הקשרים רלוונטיים למידע הזמין בארגון, להצעת תובנות מעמיקות יותר ולהסבר המתרחש ונסיבותיו לכל התרחשות כזאת. שלא כפתרונות מסורתיים בתחום החיפוש הממוחשב, מציעה המערכת לסייע לאנשי המקצוע לאתר ולהבין את המידע הנדרש להם לעבודה יעילה יותר ולהפקת תובנות רבות יותר מהתוכן הבלתי מובנה, תוך שיפור התוצאות העסקיות. היכולות החדשות של Watson Explorer כוללות ניתוח תוכן מתקדם, ומספקות גשר בין שירותים מבוססי ענן ובין מידע קנייני המתנהל בתוך הארגון עצמו. כך, הופכת הפעלת ה-Watson Explorer למהלך הראשון המתבקש לוגית, במסע הארגוני למיצוי היכולות של ווטסון כולו.

הפתרון החדש מספק מענה לסביבה העסקית העכשווית, שנדרשת לקבלת החלטות מושכלות במהירות גבוהה מאי פעם, מול מערכת קלט ההולכת ומתרחבת, ובסיס נתונים צומח. נתונים ארגוניים ונתוני אפליקציות נמצאים בדרך כלל במאגרים עצמאיים ונפרדים זה מזה, באופן המגביל את שיתוף הנתונים ומצמצם את יכולת ההעצמה של העובד הבודד המנסה לבסס עליהם את החלטותיו. כך, למשל, נציג שירות לקוחות בחברה גדולה, עשוי לעבוד מול לפחות 10 אפליקציות ארגוניות שונות בכל שיחה נתונה, לדלג בין היישומים, להריץ מספר משימות חיפוש ולנסות למצוא מתאם ונקודות השקה רלוונטיות בין נתונים במערכות שונות - הכול בזמן אמת ובמהירות תגובה מיידית לשביעות רצון הלקוח.

ניווט קוגניטיבי באמצעות הכלים החדשים משפר את יכולתו של המשתמש לנצל את המידע הזמין בארגון ומחוץ לו לקבלת נבונות, מבוססות עובדות ונתונים. המערכת מספקת את הנתונים ומבינה את המקור הרלוונטי להם בדומה לאופן המחשבה האנושית. בעזרת Watson Explorer יכול עובד שירות הלקוחות להציג למערכת שאלות בדיבור אנושי רגיל ולקבל תשובה מיידית הכוללת את התוכן הרלוונטי, שנגזר במיוחד עבורו מתוך מגוון מקורות מידע רחב, מובנה ובלתי מובנה כאחד. המערכת ממנפת את יכולות עיבוד השפה הטבעית כדי לגזור משמעות בעלת ערך עסקי מתכנים דוגמת תגובות לקוחות, הודעות דוא"ל ומדיה חברתית, מסמכים משפטיים ודו"חות מחקר.

המערכת משלבת יכולות סיור, חיפוש ואיתור מידע במקורות פנים ארגוניים ובמאגרים הזמינים ברשת, יחד עם יכולות ניתוח של המידע הזה ופרשנות שלו, בסיוע כלים אנליטיים הזמינים בענן המפתחים של ווטסון. בהמשך, צפוי פיתוחם של כלים חדשים, שיוצעו בענן הן ע"י יבמ עצמה והן בידי מומחים הפועלים בתחום ומתבססים על התשתיות הייחודיות שלה. רשימת המודולים הזמינים כבר בענן המפתחים כוללת מערכות למענה לשאלות, בניית מודל משתמש, ניתוח הקשרים, נימוק תשובות, הרחבת קונטקסט, זיהוי שפה ותרגום מכונה.

מערכת Watson Explorer זמינה במהדורה ארגונית ובמהדורה מורחבת, שמוסיפה גם יכולות כריית תוכן וניתוח אנליטי של תוכן.
 



 
 
Bookmark and Share