Telecom News - לנובו הסינית השלימה את רכישת מוטורולה מוביליטי מגוגל

לנובו הסינית השלימה את רכישת מוטורולה מוביליטי מגוגל

דף הבית >> רכישות ומיזוגים >> לנובו הסינית השלימה את רכישת מוטורולה מוביליטי מגוגל
לנובו הסינית השלימה את רכישת מוטורולה מוביליטי מגוגל
 מאת: חיים חביב, 30.10.14, 17:01
 
הושלמה השתלטות לנובו על המותג שהיה לאייקון במחיר של כ-2.91 מיליארד דולרים. החברה תהפוך ליצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם.
 
לנובו וגוגל הכריזו היום על השלמת הרכישה של חברת מוטורולה מוביליטי ע"י לנובו. רכישת המותג 'מוטורולה' ופורטפוליו הטלפונים החכמים שלה, כגון ה-Moto X, Moto G, Moto E וסדרת ה-Droid, וכן פורטפוליו המוצרים העתידי של מוטורולה, ממקמת את לנובו כיצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם.
 
לנובו תפעיל את מוטורולה כחברה בת, ומשרדי ההנהלה הראשית של מוטורולה יישארו בשיקגו, ארה"ב. עם השלמת העסקה, תתווסף ללנובו חברת פורטפוליו עם מצבת עובדים בהיקף כ-3,500 עובדים ברחבי העולם מהם 2,800 בארה"ב (מעצבים, מהנדסים ואנשי מכירות ותמיכה).
 
יאנג יואנקינג, נשיא ומנכ"ל לנובו: "אנו מציגים היום ציון דרך היסטורי עבור לנובו ומוטורולה וביחד אנחנו נערכים להתחרות, לצמוח ולנצח בשוק הסמארטופונים הגלובלי. באמצעות בניית מספר 3 חזק בשוק הסמארטפונים, שיאתגר את 2 מובילות השוק, אנו נעניק לשוק משהו שנדרש לו: בחירה, תחרות וניצוץ חדש של חדשנות. השותפות הזו היא התאמה מושלמת. ללנובו יש אסטרטגיה ברורה, פריסה גלובלית רחבה, ומצוינות תפעולית מוכחת. מוטורולה מביאה עימה נוכחות חזקה בארה"ב ושווקים בוגרים אחרים, יחסים מצוינים עם ספקיות התקשורת, מותג שהיה לאייקון, פורטפוליו קניין רוחני חזק וקבוצת אנשים מוכשרים מאוד. זהו שילוב מנצח".
 
לארי פייג', מנכ"ל גוגל: "מוטורולה תהיה בידיים טובות כשהיא ברשות לנובו, חברה שכל כולה מתמקדת בייצור מכשירים נהדרים".
 
ליו ז'אן, סגן נשיא בכיר בלנובו ונשיא חטיבת המובייל, יכהן כיו"ר מועצת המנהלים של מוטורולה. ריק אוסטרלו, מוותיקי מוטורולה, יישאר נשיא ומנהל תפעול של מוטורולה.
 
ליו ז'אן: "מוטורולה כבר בנתה מומנטום חזק בשוק, והתוצאות הכספיות האחרונות שלה מראות, שהצרכנים מתרגשים ממוצריה הבולטים בזכות עיצובם ופשטותם. עם העוצמות המשלימות של 2 החברות שלנו, אנחנו מצפים למכור יותר מ-100 מיליון מכשירים ניידים השנה כולל סמארטפונים וטאבלטים  באמצעות מינוף המעמד המוביל של מותג לנובו בסין, המומנטום המשותף שלנו בשווקים מתפתחים, ודריסת הרגל החזקה של מוטורולה בשווקים בוגרים כמו ארה"ב".
 
למוטורולה, הממציאה המיתולוגית של הטלפון הסלולרי (1984), יש מעמד בולט בשוק, שהושג בזכות השקות מוצלחות וחדשנות פורצת דרך. חברת לנובו נערכת להפוך את פעילות מוטורולה לרווחית בתוך 4 עד 6 רבעונים.
 
מה הרוויחה גוגל מרכישת העתק של מוטורולה? גוגל תשמור בבעלותה את מרבית הזכויות במאגר הפטנטים הגדול של מוטורולה מוביליטי, בעוד שמוטורולה תקבל רישיון לשימוש בפטנטים ובנכסי קניין רוחני אחרים. מוטורולה תשמור על יותר מ-2,000 נכסי פטנטים ומספר גדול של הסכמי רישיונות פטנטים צולבים וכן על המותג מוטורולה מוביליטי ופורטפוליו הסימנים המסחריים הקשורים אליו.
 
מחיר המכירה הכולל במעמד סגירת העסקה עומד על כ-2.91 מיליארד דולרים, כולל כ-660 מיליון דולרים במזומן ו-519,107,215 מניות רגילות חדשות שהונפקו, בערך מצטבר של 750 מיליון דולרים, המייצגים כ-4.7% מכלל , שהונפקו בידי לנובו, שהועברו לגוגל עם הסגירה. 1.5 מיליארד הדולרים הנותרים ישולמו ע"י לנובו לגוגל בשטר חוב ל-3 שנים. פיצוי מזומן נוסף של כ-228 מיליון דולרים שולם ע"י לנובו לגוגל תמורת המזומן וההון החוזר, שהוחזק ע"י מוטורולה בזמן סגירת העסקה.
 
העסקה עמדה בכל דרישות ותנאי הרגולטורים, וקיבלה אישור מרשויות התחרות בארצות הברית, סין, האיחוד האירופי, ברזיל ומקסיקו ושל הועדה להשקעות זרות בארצות הברית (CFIUS).
 
בתמונה: יאנג יואנגקינג, נשיא ומנכ"ל לנובו; ליו ג'אן, סגן נשיא בכיר בלנובו ונשיא חטיבת המובייל; ריק אוסטרלו, מוטורולה.
 
לנובו


 
הערת מערכת: על העלייה המטאורית של יצרניות המכשירים הסיניות במגמה להביס את סמסונג ואפל, ראו בכתבה: "האם יצרניות הסמארטפונים הסיניות תכבושנה את הבכורה של עולם המובייל?" – כאן.



 
 
Bookmark and Share