Telecom News - רובוטיקה להמונים: ניתן לפתח יישומים לרובוטים בכלים חופשיים ופשוטים

רובוטיקה להמונים: ניתן לפתח יישומים לרובוטים בכלים חופשיים ופשוטים

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> רובוטיקה להמונים: ניתן לפתח יישומים לרובוטים בכלים חופשיים ופשוטים
פורום רובוטיקה (מיסודו של סשה טבק) מתקרב להקמת חממת סטארטאפים לרובוטיקה ו-IoT (ר"ת: Internet of Things) ומנסה לקרב את ציבור המפתחים והיזמים לתחום הרובוטיקה באמצעות כלי תוכנה, שניתן להפעיל בקלות על כל לפטופ.
מאת: אבי וייס, 2.11.14, 20:00סשה טבק

פורום Robotics Israel, שמונה כ-500 חברים, שם לעצמו כמטרה להביא את בשורת הרובוטים הזעירים והחכמים והכלים הלא מאויישים לידיעת הציבור הרחב ולציבור המקצועי המתעניין בנושא. הפורום הוקם ביוזמת סאשה טבק (בתמונה משמאל), מומחה לרובוטיקה זעירה, יזם ומנכ"ל OptiBotics.

במפגש, שהתקיים ביום 28.10.14 בבית גוגל בת"א בהשתתפות כ-65 איש, נעשה בפעם הראשונה במפגשים הללו מעין "מיני האקתון", תחרות בין כל המשתתפים לפתח יישום רובוטי חדש תוך כשעה וחצי. זאת, בכלי תוכנה חופשיים וקלים לתפעול על גבי לפטופים.

סשה טבק: "היום אנו מתחילים דבר חדש, שלא היה עד כה במפגשים שלנו. לאחרונה, חגגנו שנה לקהילה, שכוללת כ-500 איש, ובמקביל פתחנו קהילה לתחום ה-IoT, קהילה עם מעל לאלף חברים. יש אנשים הנמצאים ב-2 הקהילות וזה מצוין כי יש קו חיבור מקצועי מעניין בין 2 הקהילות.

ההחלטה שלי לשנות את פורמט המפגשים נבעה מכך, שחסרה לנו היכולת לנצל את הכוח והמוח של הקהילה, כוח לפתח יישומים, מוצרים ושירותים חדשים ומבריקים ולבנות סטארטאפים חדשים. עד כה הצגנו בכל מפגש 2 סטארטאפים חדשים. לא נפסיק עם זה אבל נתחיל לעסוק בשילוב היכולת האנושית של חברי הקהילה בגישת 'חכמת ההמון' כדי להגיע להישגים חדשים לגמרי ולא רק להציג את הקיים כבר. 

במקביל, אנו בשלבים מתקדמים של הקמת Hub בת"א, שישמש בית ומסגרת למפתחים בעולמות הרובוטיקה וה-IoT. ההרשמה ל-Hub כאן. נרשמו כבר 41 איש וההרשמה עדיין פתוחה. מסע הגיוס ל-Hub ב-Indiegogo מצוי כאן

החידוש היום הוא בתחרות עם משימה מוגדרת מראש, כי זו פעם ראשונה, שאנו נפגשים בשיטה הזו וארצה לתרגל את ההפעלה של השיטה ולראות לאן זה מוביל. הכנתי אתר עם סימולטור, ניתן לבנות קבוצות של עד 4 אנשים, כשלפחות אחד מהקבוצה יודע לתכנת ב-C. כל השאר צריכים רק דימיון ויצירתיות.

היות והתחרות היא על טהרת התוכנה, חסר המימד של החומרה, של הרובוטים עצמם. לכן, בפעמים הבאות נשלב בתחרויות גם חומרות (רובוטים).

המטרה שלי, שהחומרה של הרובוטיקה לא תעלה יותר מ-100 דולרים, שזה ייהיה מוצר עממי. כיום, מבקשים מיזמים, שרוצים להשתתף בתחרויות רובוטיקה עם חומרה, כ-300 אלף ש"ח עבור החומרה. זה לא מספר הנראה סביר בעיני וזה בכלל לא הגיוני. אנו עומדים לשנות את המצב בכלים של קוד פתוח.

הסימולטור, שאני משתמש בו היום בתחרות, הוא מוצר מאוד זול וניתן להתנסות בו בחינם: Robot Virtual Worlds. בחרתי במערכת הזו כי היא מאוד ידידותית, פועלת על כל מערכת הפעלה כולל על אייפד ואינה דורשת כל ידע מוקדם. יש תוכנות נוספות בקוד פתוח וחינמיות בשוק הרובוטיקה, אך הן דורשות יותר ידע בתכנות.

המטרה שהצבתי הפעם היא להניע קופסה על פני משטח מפינה לפינה על המגרש, אבל מבלי לדעת מראש היכן הקופסה נמצאת על המגרש. זה אתגר לרובוט לאתר את הקופסה ואחר כך להוביל אותה למקום שנקבע. כך, אנו מתרגלים חשיבה מחוץ לקופסה ומנסים להגיע לפתרון בכוח החשיבה של כלל חברי הקהילה". 

 
רובוטיקה בפעולה



 
 
Bookmark and Share