Telecom News - לקראת פתיחת התחרות בעולם הטלוויזיה: חשיפת 3 מיזמים מקומיים מבטיחים

לקראת פתיחת התחרות בעולם הטלוויזיה: חשיפת 3 מיזמים מקומיים מבטיחים

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> לקראת פתיחת התחרות בעולם הטלוויזיה: חשיפת 3 מיזמים מקומיים מבטיחים
פורום VideoTLV (וידיאו תל-אביב) שימש במה לחשיפת 3 מיזמים מקומיים שכבר מצליחים, שבקרוב נראה לפחות אחד מהם במסגרת התחרות העתידה להתפתח בשוק הטלוויזיה על האינטרנט (OTT) בישראל. סלקום לא תהיה המתחרה החדשה היחידה... 
מאת: אבי וייס, 2.11.14, 22:40גילי צגלה

פורום VideoTLV התכנס (22.10.13) בגג מתחם היזמות וההשקעות BRM בת"א, בחסות AOL On, בהשתתפות של מעל ל-90 איש, כדי לשמוע על הפיתוחים החדשים בתחום עולם הווידיאו והטלוויזיה. את הפורום המונה מעל לאלף ומאה חברים כבר תיארנו כאן. לאחרונה פורסם השת"פ בין הפורום להאקתון הגדול, שייערך בקרוב בברלין (כאן) וההרשמה עדיין פתוחה ליזמים ישראליים העוסקים בעולמות המדיה. 

גילי צגלה, יזם מועדון VideoTLV ומנכ"ל Novwaind (בתמונה): "בתור קבוצה, שאוהבת טכנולוגיות וידיאו, אנו מציגים בפני הקבוצה טכנולוגיות הנמצאות לפחות שנתיים לפני שרואים אותן נפוצות בשוק. גם היום נראה כמה טכנולוגיות ישראליות מעניינות, כי השוק, שאנו עוסקים בו, נמצא בפריחה בכל רחבי העולם עם התפתחות יפה של כל ערוצי המדיה, לרבות עולם ה-OTT, שיחל בקרוב גם כאן בישראל". 

רן יקיר, סמנכ"ל טכנולוגיות, Wochit: "אנו חברת הזנק, שפיתחה פלטפורמה ליצירה מהירה של וידיאו. הכל נמצא בענן. זה מאפשר לכל מי שרוצה ליצור וידיאו, ליצור אותו במחיר אפסי ובזמן אפס ובאיכות. הוא יכול להשתמש בווידיאו הזה בכל אתר ובכל מקום, על כל פלטפורמה. 

יש לנו כבר כמה לקוחות גדולים ברחבי העולם ועברנו כמה סבבי השקעה מוצלחים. התחלנו עם החזון להיות ספקי תוכן בווידיאו, וכדי לפתח את התוכן יצרנו פלטפורמת פיתוח מהירה לעצמנו. התחלנו עם שירותי הפקה של וידיאו. אך מהר מאוד ראינו, שהלקוחות רוצים ליצור וידיאו משלהם, עם אריזה גרפית שלהם, ומהר. כך נולד הרעיון, שהמוצר העיקרי שלנו יהיה ההפקה של וידיאו, בלי אולפן, בלי תוכנות עריכה, בלי מפיקים, במאים ושחקנים, בלי עורכי תוכן, בלי גרפיקאים, וכך הלאה. הורדנו את כל שרשרת היצירה של וידיאו מקצועי ממותג והכנסנו הכל לענן.

אנו בטוחים, שהחזון הזה יתפוס. לדעתי, הוא כבר תפס בשוק. כך, הפלטפורמה, שבנינו לשימוש פנימי שלנו, הפכנו אותה לפלטפורמה בשימוש חיצוני של כל אחד בכל מקום.

השיטה של ההפקה: הלקוח מכניס למערכת את הסיפור שלו במלל, המערכת מנתחת את המידע הקיים והתוכן הקיים בענן, והיא מציעה ללקוח קטעים והוא בוחר ממה שהוצע לו. האריזה הגרפית והאפקטים נעשים אוטומטית. כך ניתן תוך כמה דקות להוציא לאור וידיאו מקצועי.

כיום, 50% מההפקות, שהם כ-50 עד 200 סרטי וידיאו ליום, מופקים ע"י אנשים בעצמם. ה-50% הנוספים נעשים בעזרה שלנו. אנו מספקים את השירות באופן מלא, כולל כל ההתחשבנויות עם בעלי זכויות יוצרים של קטעי הווידיאו, שנאספו ועובדו בענן. הלקוח לא מרגיש את זה ומשוחרר מכל התהליך של קבלת זכויות יוצרים לקטעים שהוא בוחר. האוטומטיות הזו מאוד חשובה ללקוח קטן". 

יניב טרוס, Tross Creative House: "אנו חברה צעירה להפקת מדיה. התחלנו במכירת וידיאו ויראלי. כיום אנו ספקי שירות של מיתוג, UI ו-UX של הפקות וידיאו מוזמן. הפקת וידיאו היא שילוב של קצת הונאה, קצת חיוך והומור והרבה כיף, עם הסטת תשומת הלב של הצופה.

הווידיאו, שאתם רואים בפרסומות ובמסעי קידום מוצר, בא למעשה להסיט את תשומת הלב שלכם. אפשר להדגים זאת בכמה סרטוני וידיאו שהפקנו לחברות הזנק ישראליות, למשל ,Voovi, Sensibo, Vocca ועוד. אנו מסיחים את דעתו של הצופה ממוצרים ושירותים לא בדיוק יפים או מושכים והופכים אותם למעניינים ואטרקטיביים.

כל עוד משתמשים בהומור, ניתן להעביר בווידיאו כמעט כל מסר. אנו מקבלים כ-70 פניות בחודש. את רובן אנו דוחים, כי הן לא מתאימיות להפקה בגישה שלנו". 

דני פלד, מייסדני פלדד ומנכ"ל, Vidmind (בתמונה): "השקנו STB (ר"ת: Set Top Box, דהיינו: ממיר) בשוק מאוד רווי, שוק העובר תהליכי התעוררות וצמיחה עצומים. זה שוק ה-OTT. אני מאמין, ששוק ה-IPTV מת ומה שמחליף אותו זה ה-OTT על רשת האינטרנט הציבורי.

השבוע גוגל השיקה את הממיר - STB החדש שלה בשם Nexus Player. זו תחרות קשה עבורנו וזה מסמל את הדור החדש של ממירים המבוססים על אנדרואיד-TV. המוצר המתחרה - Apple TV, נמכר כבר בכ-20 מיליון יחידות, אבל לקח המון זמן עד שזה הבשיל והיה לזה ביקוש. אני מאמין, שנראה אותם די בקרוב גם בישראל. יש גם מוצר נוסף מתחרה, הקומיגו של דב מורן

אנו יצאנו לאחרונה עם דור חדש של הממיר. אנו עובדים בפלטפורמות ענן ונותנים את מכלול השירותים, כולל כל הטיפול בלקוחות, טיפול בתוכן, DRM (זכויות יוצרים), בילינג, פיתוח אפליקציות לכל מכשיר קצה ועדכונן, תוכנות ל-STB ועוד.

מנסיוננו ראינו, שחברות בעולם ה-OTT לא מבינות בווידיאו. גם לסלקום וחברות דומות אין כל ניסיון בעולם הווידיאו. מה שחברות כאלו עושות: הן מבצעות אינטגרציה של כל מה שנדרש, החל מרכישת ערוצי וידיאו וכלה בממירים, מערכת המשרד האחורי ובילינג, שרתי וידיאו ועוד. הכל מאוד יקר ולכן פרויקטים כאלה נכשלים די מהר. 

מה שאנו מציעים זו חלופה רזה, חלופה מוכנה ומלאה הנמצאת בענן. כניסת נטפליקס לשוק ה-OTT דחף את רמת המחירים למטה. הם נותנים שירות ב-9 דולרים לחודש וזה מלחיץ את כולם.

כדי להצליח ולהתחבצילומי מסךב על הלקוחות, עיצבנו קופסת STB קטנה מאוד ומעוצבת וגם שלט מעוצב ומדליק. הקופסה מיוצרת ע"י הייסנס מסין והשלט מיוצר בקוריאה ע"יי רמוט-סולושנס. למוצר שלנו יש Live TV וגם אפשר לקלוט את שידורי 'עידן +' בתוספת של אנטנה קטנה.

ניתן להקליט כל תכנית וללכת אחורה או קדימה בתכניות מוקלטות. יש גם ערוצים המגיעים מהאינטרנט ויש לנו קטלוג מלא של סרטים ותכניות.

הדבר החשוב ביותר: יצרנו ממשק משתמש חווייתי. אפשר לנוע בין מסכים במכשירים שונים. יש במכשיר אפליקציות ומשחקים, שניתן לשחק איתם כמו בפלייסטיישן.

יש במערכת מנוע המלצות והמערכת מטפלת במידע שנצבר בענן בכלי Big-Data ב-Hadoop. 

אנו נרצה להיות חלק מפרוייקט Android TV שהזכרתי, כי יש יתרונות במערכת הפעלה פתוחה המתאימה למכשירי סלולר באופן טבעי. לכן המערכת החדשה שלנו כבר מכילה בתוכה יכולת היברידית, יכולת להריץ את Android TV. כ"כ כבר ביצענו הכנה בקופסה החדשה ל-4K, כי זה יהיה העתיד בשידורי הטלוויזיה לבתים". 
 



 
 
Bookmark and Share