Telecom News - תחזית איומי סייבר ל-2015: המשך גידול בהתקפות הממוקדות מחוץ לארה"ב

תחזית איומי סייבר ל-2015: המשך גידול בהתקפות הממוקדות מחוץ לארה"ב

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> תחזית איומי סייבר ל-2015: המשך גידול בהתקפות הממוקדות מחוץ לארה"ב
תחזית איומי הסייבר ל-2015: המשך הגידול במספר ההתקפות הממוקדות במיוחד מחוץ לארה"ב
מאת: מערכת Telecom News, 5.11.14, 14:30התקפת סייבר
 
פושעי סייבר ימשיכו להעמיד במוקד פעילותם בנקים, גופים הפיננסיים, בנקאות מקוונת ומכשירי סלולר מבוססי אנדרואיד. שיטות התשלום הסלולריות החדשות תבאנה להופעת איומי סייבר חדשים.
 
ענקית אבטחת המידע טרנד מיקרו מפרסמת את תחזית איומי הסייבר ל-2015 ממנה עולה, שההתקפות הממוקדות תמשכנה להוות גורם איום מרכזי. מומחי החברה מצביעים על כך, שפעילות פושעי הסייבר תתרחב למדינות נוספות לאחר שעד כה רוב ההתקפות ארעו בארה"ב. כמו כן, האקרים הפועלים במדינות דוגמת וייטנאם, בריטניה והודו יפעלו נגד יעדים חדשים דוגמת מלזיה ואינדונזיה.
 
בנוסף, פושעי הסייבר ימשיכו להעמיד במוקד פעילותם את הבנקים והגופים הפיננסיים.  תחכום ההתקפות של הגורמים העוינים יחייב ארגונים אלה ליישם תפיסה דו-שכבתית לפעילות השירותים המקוונים.
 
המגמות המרכזיות בדו"ח:
  • הרשתות האפלות (darknets) ופורומים בעלי גישה ייחודית ימשיכו לשמש כר פעילות למכירת תוכנות פשיעה (crimeware).
  • המשך מגמת הפשיעה המקוונת תבוא לידי ביטוי ביכולות המשופרות, בעוצמה ובכמות הפעולות.
  • ערכות מתפרצות (exploit kits) תפגענה בעיקר במכשירי סלולר מבוססי אנדרואיד, נקודות התורפה בפלטפורמה תגרומנה להתפשטות מהירה של הנוזקות.
  • התקפות ממוקדות (targeted attacks) יהפכו למרכיב נפוץ כמו יתר פשעי הסייבר.
  • שיטות התשלום הסלולריות החדשות תבאנה גם להופעת איומי סייבר חדשים.
  • ניסיונות הולכים וגדלים לנצל את נקודות התורפה של אפליקציות מבוססות קוד פתוח.
  • מגוון הפלטפורמות במכשירים הטכנולוגיים המבוססים על "האינטרנט של הדברים" (Internet of Things) ימנע פגיעה המונית בהם אך לא כך הוא לגבי המידע שהם מעבדים.
  • התקפות קשות יותר על בנקאות מקוונת.   
הדו"ח גם צופה עלייה במתקפות נגד מכשירים חכמים כמו מצלמות, רכיבים ומערכות טלוויזיה ופושעי הסייבר יהיו אגרסיביים יותר נגד פלטפורמות אלו והארגונים המנהלים את המידע על גביהן.
 
ריימונד ג'נס, מנהל טכנולוגיות ראשי בטרנד מיקרו: "אין מדובר בנתון מפתיע אלא רק במהירות ובברוטליות שפושעי הסייבר נוקטים כדי לגנוב מידע. ההצלחה של המתקפות הממוקדות, שמקורן היה עד כה ברוסיה וסין, מניע האקרים ממדינות נוספות לאמץ את הפרקטיקה של התקפות ממוקדות ולמנף את מיצובם בהיררכית הפשע הדיגיטלי. אפשר להניח, שהיקפי ניסיונות החדירה לשם גניבת מידע יהפכו לחלק מרכזי ויום יומי במציאות האיומים".

ג'יי. די. שרי, סגן נשיא לטכנולוגיות ופתרונות בטרנד מיקרו: "מערכות התשלומים תמשכנה להתפתח והאיומים ימשיכו להתגבר תוך ניסיונות לנצל את פרוטוקול התקשורת מבוססי Near field Communication (NFC). זאת, עקב השימוש הנרחב והנטייה של הצרכנים לאמץ את הטכנולוגיות המתקדמות בשוק. מכשירים ביתיים ומכשירים הפועלים באופן אוטומטי ימשיכו להתרחב בכל העולם ויגדילו את אפיקי האיומים. לכן, יצרני המכשירים חייבים לקחת בחשבון כיצד לאבטח את המידע הנמצא על מכשירים אלה ולא רק את המכשירים עצמם".
 
לקריאת הדוח המלא:
“Trend Micro Security Predictions for 2015 and Beyond: The Invisible Becomes Visible  - כאן.
התקפת סייבר



 
 
Bookmark and Share