Telecom News - מחקר אמריקאי בדק מאפיינים של המתעניינים/משתמשים בביטקוין בארה"ב

מחקר אמריקאי בדק מאפיינים של המתעניינים/משתמשים בביטקוין בארה"ב

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> מחקר אמריקאי בדק מאפיינים של המתעניינים/משתמשים בביטקוין בארה"ב
מחקר אמריקאי בדק מאפיינים של המתעניינים / משתמשים בביטקוין בארה"ב
מאת: מערכת Telecom News, 5.11.14, 19:44

במסגרת המחקר נבנו 4 קטגוריות אפשריות של המתעניינים / משתמשים בביטקוין והוא התבסס על איסוף נתונים של חיפוש ב-Google Trends.

חוקרים באוניברסיטת קנטאקי בארה"ב, Aaron Yelowitz ו-Mattew Wilson פרסמו ממצאי מחקר בשם: Characteristics of Bitcoin Users: An Analysis of Google Search Data.

תמצית המחקר (שניתן לקרוא אותו בלינק הנ"ל):
The anonymity of Bitcoin prevents analysis of its users. We collect Google Trends data to examine determinants of interest in Bitcoin. Based on anecdotal evidence regarding Bitcoin users, we construct proxies for four possible clientele: computer programming enthusiasts, speculative investors, Libertarians, and criminals. Computer programming and illegal activity search terms are positively correlated with Bitcoin interest, while Libertarian and investment terms are not

החוקרים הללו בדקו מאפיינים אפשריים של מתעניינים/משתמשים בביטקוין אמריקאים על בסיס ניתוח של מידע מתוך חיפושים של גולשים בגוגל. זהו מחקר ראשוני אך מעניין, כי מעט ידוע על מאפייניו של משתמש הביטקוין "הממוצע", עקב היעדר מידע ובגלל האנונימיות של ה-Blockchain. החוקרים הדגישו, שחיפוש בגוגל לא מצביע דווקא על השתתפות פעילה בעולם הביטקוין, אך יכול לספק כיוונים אפשריים.

החוקרים אספו נתונים מחיפוש ב-Google Trends עבור כל מדינות ארה"ב מינואר 2011 עד יוני 2013. חשוב לציין, שהאיסוף נערך לפני סגירת האתר לממכר סמים "SilkRoad". (כי שם אתר זה היה אחד ממילות החיפוש לגבי אפיון של פעילות בלתי חוקית ורק סגירתו לאחר מכן הובילה להד ציבורי עולמי). החוקרים הדגישו, שכמובן בלתי אפשרי לדעת מהם המניעים של המחפשים או הרכבם.

החוקרים חיפשו מונחים הקשורים לביטקוין ולמשתמשים אפשריים בו. בהתבסס על האיסוף הם בנו 4 קטגוריות אפשריות של מתעניינים / משתמשים בביטקוין:

מתכנתים ואנשי מדעי המחשב.
פושעי סייבר (כולל אלה המתעניינים בפעילות בלתי חוקית).
ליברטריאנים.
משקיעים ספקולטיביים.


נמצא, שפעילות בלתי חוקית ותכנות מחשבים היו קשורים לשימוש בביטקוין, ולא נמצא קשר לאידיאולוגיה ליברטריאנית או לשיקולי השקעה. (משקיעים ספקולטיביים מוצאים יותר עניין בביטקוין כאשר מחירו גבוה ואילו פעילות ליברטריאנית מובילה לעניין בביטקוין אך בצורה מוגבלת).

מחקר קודם הוביל את החוקרים למסקנה, ש-3 המניעים של הביטקוינרים הם סקרנות, רווח ואידיאולוגיה פוליטית. בנוסף הם ציינו, שיש אנשי חוק, עיתונאים וחוקרים שיכלו להקיש את מונח החיפוש "SilkRoad" ללא כוונה בלתי חוקית.

חלוקה אזורית בארה"ב הראתה, שמרבית המשתמשים בביטקוין נמצאים בקליפורניה, יוטה, אורגון, וושינגטון, נבדה, ניו המפשייר וורמונט.

לסיכום: במחקר נטען, שהתעניינות במדעי המחשב והתעניינות בפעילות בלתי חוקית הן המאפיינות את אלה המתעניינים / משתמשים בביטקוין. סביר להניח, שזה נכון לגבי המתעניינים / משתמשים בשאר המטבעות הקריפטוגרפיים.



 
 
Bookmark and Share