Telecom News - פרטים אישיים של חברי כנסת, בדרנים ועוד נחשפו באפליקציית משרד החקלאות

פרטים אישיים של חברי כנסת, בדרנים ועוד נחשפו באפליקציית משרד החקלאות

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> פרטים אישיים של חברי כנסת, בדרנים ועוד נחשפו באפליקציית משרד החקלאות
פרטים אישיים של חברי כנסת, שחקנים ועוד נחשפו באפליקציית משרד החקלאות
 מאת: מערכת Telecom News, 6.11.14, 12:44אפליקציית כלבים

לאחר פרסום אתמול ב-Telecom News על אפליקציית "מאגר כלבים" והבאת הפרסום של האפליקציה הפוגעת בפרטיות לתשומת הלב של התנועה לזכויות דיגיטליות, יצאה היום התנועה בפנייה להסיר את האפליקציה מגוגל פליי והאפסטור של אפל.

פרטיהם האישיים של ח"כ מירי רגב, מירב מיכאלי, שלי יחימוביץ' וכן שרי אריסון, הרמטכ"ל בני גנץ,  השר נפתלי בנט, השחקניות אורנה בנאי , אגם רודברג  ועוד דלפו לרשת מאפליקציה של משרד החקלאות - "מאגר כלבים". התנועה לזכויות דיגיטליות פנתה בעקבות החשיפה לגוגל ולאפל בבקשה להסיר את אפליקציית מאגר כלבים.

אתמול פרסמנו – כאן על אפליקציית "מאגר כלבים" של משרד החקלאות הכוללת פרטיהם של 350,000 בעלי כלבים. היא מאפשרת לגולשים לדלות את פרטיהם האישיים של בעלי כלבים, שכוללים טלפונים סלולריים וכתובות אישיות.

לאחר פרסום האפליקציה ובעקבות פנייתנו לעו"ד יהונתן קלינגר מהתנועה לזכויות דיגיטליות לגבי הפגיעה החמורה בפרטיות, פנתה התנועה לגוגל והיא קוראת לציבור לדווח מיד על האפליקציה כפוגענית.

התנועה לזכויות דיגיטליות פנתה היום לחברת גוגל בבקשה להסיר מחנות האפליקציות שלה את אפליקציית "מאגר כלבים". האפליקציה, שזמינה באפסטור ובגוגל פליי, מאפשרת לגולשים לדלות את פרטיהם האישיים של בעלי כלבים הכוללים מספרי סלולר, כתובות אישיות ועוד. מספר גולשים הספיקו כבר לחשוף באמצעות האפליקציה את פרטיהן של חברות הכנסת מירי רגב, שלי יחימוביץ' ומירב מיכאלי. עוד נחשפו פרטיהן של השחקנית אורנה בנאי ואחרים.

עוד הוסיפו בתנועה, שהאפליקציה לא רק מדליפה את פרטיהם האישיים של הגולשים אלא גם חושפת אותם למעקב של הרשויות. בהתקנת האפליקציה מבקש משרד החקלאות לעקוב אחר המשתמש, לגשת לפרטי המיקום שלו, גם אם אינו משתמש ביישום, לקבל את יומן השיחות שלו ועוד.

עוה"ד יהונתן קלינגר, היועץ המשפטי לתנועה לזכויות דיגיטליות: "מדינת ישראל מוכיחה שוב, שבכל הקשור לשמירה על מידע אישי, פרטי ורגיש, המדינה מתרשלת פעם אחר פעם. אנו קוראים לאזרחי ישראל לדווח לגוגל ולאפסטור על האפליקציה הפוגענית ולהסירה מחנות האפליקציות. זוהי עוד דוגמה להתייחסות הרשלנית של המדינה למידע על אזרחיה. מטריד לחשוב מה יעשו במדינה עם המידע הביומטרי שלנו, ומתי נתעורר בבוקר עם אפליקציה, שחושפת לציבור, בצורה קלה ופשוטה, גם אותו".

מסך מאגר כלבים



 
 
Bookmark and Share