Telecom News - רוב הגולשים באינטרנט מודעים לאיומי אבטחה אך לא נוקטים בפעולות הגנה

רוב הגולשים באינטרנט מודעים לאיומי אבטחה אך לא נוקטים בפעולות הגנה

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> רוב הגולשים באינטרנט מודעים לאיומי אבטחה אך לא נוקטים בפעולות הגנה
רוב הגולשים באינטרנט מודעים לאיומי אבטחה אך לא נוקטים בפעולות הגנה
מאת: מערכת Telecom News, 6.11.14, 16:09גנבה

סקר חדש משקף את עמדות הגולשים בנושא אבטחת המידע באינטרנט, בעת גלישה במחשב ובמכשירים הניידים.
 
RSA, חטיבת האבטחה של EMC, ספקית של פתרונות אבטחה, ניהול סיכונים ועמידה ברגולציה, פרסמה תוצאות של סקר חדש, שנערך בשיתוף עם מכון המחקר Ponemon ומתמקד בגישות הצרכנים כלפי אבטחת מידע ברשת ובמכשירים ניידים. המחקר מתבסס על נתונים, שנאספו ממערכות הניטור והניתוח של RSA הפועלות במרכז ללוחמה בהונאות אינטרנט הממוקם בישראל, בשילוב סקר שבו השתתפו יותר מאלף איש בארה"ב. רבים ממשתתפי הסקר הביעו דאגה  בנוגע לסיכוני אבטחת המידע שלהם, בעיקר לנוכח השימוש הגובר שלהם במכשירים ניידים ושכיחותן של פריצות לנתונים במובייל. עם זאת, ולמרות החששות הגוברים, רבים מהם לא משנים את התנהגותם בנוגע לאבטחה ברשת. 
 
למרות הפריצות המתוקשרות, שאירעו בשנה החולפת למאגרי המידע של חברות ענק בתחום הקמעונאות, עולה מהסקר, שאנשים לא חוששים מביצוע קניות באינטרנט:

48% מהנשאלים השיבו, שהם מבצעים קניות מקוונות על בסיס שבועי, בעוד שציפיות האבטחה שלהם מאתרי קניות באינטרנט הן נמוכות במידה מפתיעה.

45% מהנשאלים אמרו, שהשימוש שלהם בכרטיסי אשראי באינטרנט לא הושפע מכך, שרבים מהם נפגעו בעבר מפריצות לנתונים או מגל הפריצות למאגרי המידע של חברות קמעונאות מובילות וגניבת פרטים של כרטיסי אשראי.
 
מנתוני המרכז ללוחמה בהונאות אינטרנט, שמפעילה RSA בישראל עולה: 33% מהעסקאות הבנקאיות במחצית הראשונה של 2014 התבצעו ממכשירים ניידים - נתון המהווה עלייה של 20% לעומת אשתקד ושל 67% לעומת 2012. עפ"י נתוני RSA, הגידול במספר העסקאות במובייל משפיע גם על עברייני הרשת, שכן אחת מכל 4 הונאות עסקיות מתבצעות כיום דרך מכשירים ניידים.
 
77% מהנשאלים השיבו, שהם אינם בוטחים במערך האבטחה של אפליקציות ניידות. למרות האמון הנמוך, רק 35% מקפידים לקרוא את הרשאות האפליקציות לפני שהם מורידים אותן מחנות האפליקציות. עוד מגלה הסקר, שלאנשים יש ציפיות גבוהות מרמת האבטחה במובייל: "תשלומים ממכשירים ניידים" דורגה כפעילות המקוונת עם הציפיות הגבוהות ביותר לאבטחה, מבין כל הפעילויות המקוונות שנמדדו בסקר.
 
אין זה מפתיע, שווידוא זהות המשתמש הוא עדיין נושא אבטחה בעייתי אצל רוב הגולשים:
62% ממשתתפי הסקר מביעים אי אמון באתרים הדורשים רק שם משתמש וסיסמה בעת ההתחברות. עם זאת, מעניין לגלות, שבעוד ש-71% מהנשאלים הביעו דאגה רבה מפני חשיפת הסיסמאות שלהם כתוצאה מפריצה למאגרי נתונים, הרי שכמעט שליש מודים, שיש להם רק סיסמה אחת או 2 לכל החשבונות המקוונים שלהם.

69% מודים, שהם משתמשים באותה סיסמה ביותר ממכשיר אחד או אתר אחד ורק 54% מהנשאלים משנים את הסיסמאות שלהם באופן קבוע. על השאלה בדבר שיטות האימות המועדפות עליהם, רוב הנשאלים השיבו, שטוקנים ואמצעים ביומטריים כגון אימות באמצעות קול וטביעת אצבע, הם האמצעים האידיאליים לניהול זהויות.

איילת אבני, מנהלת מוצר בכירה בתחום מניעת הונאות במובייל, RSA: "השימוש הגובר במכשירים ניידים מביא לגידול מהיר אף יותר בנסיונות ההונאה במכשירי מובייל. מערכות הניטור והזיהוי של RSA,  מגלות,  שבמספרים אבסולוטיים יש היום יותר הונאות סייבר במכשירים ניידים מאשר במערכות web רגילות. זוהי מגמה עולמית ברורה הכוללת גם את הגולש הישראלי הממוצע, שידוע כמאמץ נלהב של טכנולוגיה ומבצע תשלומים ועסקאות רבות מהסמארטפון או מהטאבלט".
פריצה



 
 
Bookmark and Share