Telecom News - חשיפת התכניות המדהימות של הפלסטינים בתחום תדרי התקשורת והטלפוניה

חשיפת התכניות המדהימות של הפלסטינים בתחום תדרי התקשורת והטלפוניה

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> חשיפת התכניות המדהימות של הפלסטינים בתחום תדרי התקשורת והטלפוניה
הפלסטינים ביקשו ועתידים כנראה לקבל תדרים המשמשים את כל חברות הסלולר בישראל, משמשים את צה"ל, חברות בזק והוט, "עידן +" ו"רשת החרום הלאומית" של ישראל. כך נתפס משרד התקשורת עם "המכנסיים למטה" למרות אזהרותינו בטרם קבלת ההחלטות. 
מאת: אבי וייס, 10.11.14, 11:30אבי ברגר

חשיפה בלעדית: לפני כשבועיים חשפנו לראשונה את התכנית של הרשות הפלסטינית לשדרג את עצמה למעמד של מדינה במסגרת ITU (ארגון התקשורת של האו"ם), כדי להתנתק מבחינה תקשורתית ממדינת ישראל.

אתמול חשפנו בבלעדיות, שלא די שהצעד הזה התרחש, משלחת משרד התקשורת תמכה בהכרה ב"מדינת פלסטין". כעת אנו חושפים את המהלכים המתוכננים הבאים של "מדינת פלסטין", שהוכרה רשמית ע"י האו"ם - ITU ומשרד התקשורת הישראלי, כמדינה עצמאית...

המהלכים הבאים מצויים במסמך של ITU, שאת החלק המרכזי שלו אנו מביאים כאן בתצלום (לחיצה על התצלום מגדילה אותו):
תצלום ההחלטה

לאור מה שמופיע במסמך הרשמי הזה, פניתי בדחיפות למשרד התקשורת כדלהלן:
"מה התייחסותכם להחלטתITU  המצ"ב, שבה ה- ITUמקצה את תחומי התדרים הבאים, שנמצאים כיום בשימוש חברות התקשורת בישראל, לפלסטינים:
  1. 470 עד 694 מגהרץ לטלוויזיה דיגיטלית קרקעית -  DTT
  2. 694 עד 862 מגהרץ לתקשורת סלולרית רחבת סרט (דהיינו: LTE).
כ"כ אודה לתגובתכם בהתייחס לעצמאות התקשורתית, שמקבלים הפלסטינים בכל שירותי התקשורת שלהם (טלפוניה, לוויין, כבלים תת ימיים, מיקרוגלים וכיו"ב)".

תגובה לא קיבלתי, אם אקבל, אעדכן (אל דאגה, לא אקבל...). משרד התקשורת (בראשותו של אבי ברגר, בתמונה, שכפוף כעת לראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמור כעת לטפל במחדל של גלעד ארדן), עשה ועושה חלטורה וצחוק גם מנושא כה רציני, וממשיך לעסוק בנושאים דמיוניים והזויים לגמרי דוגמת "שוק סיטונאי". על פי הידוע לי, כנראה מנכ"ל משרד התקשורת בעצמו היה בדרום-קוריאה, בימים האחרונים של הכנס, בשבוע שעבר. 

יודגש, שראשי משרד התקשורת ידעו על התכניות של הרשות הפלסטינית מראש, התעלמו מהמידע הזה ולא עשו דבר וחצי דבר. אני עצמי פרסמתי את המידע הזה בגלוי כאן, לפני כשבועיים, לאחר שהמידע הזה הועבר לפני כחודש לצמרת משרד התקשורת, מכמה כיוונים. חמור מכך. המשלחת של משרד התקשורת הצביעה בעד ההחלטה להפוך את משלחת "הרשות הפלסטינית" למשלחת של "מדינת פלסטין", ולהיענות לכמעט כל דרישותיה

המשמעות:
יש משמעויות חמורות ביותר בעניין ההתנתקות בתקשורת הקווית (טלפוניה מקומית, טלפוניה בינלאומית, תקשורת אינטרנט מקומית ובינלאומית), של "מדינת פלסטין" ממדינת ישראל. זאת, בכל הקשור להיבטים ביטחוניים (האזנות ומעקבים, למשל). לא אעסוק בסוגיות רגישות אלו כאן.

המשמעות היותר חמורה לציבור בישראל, נמצאת בתחומי התדרים, שמשמשים כיום את כל מערכות התקשורת בישראל: כל חברות הסלולר (לרבות ה-MVNO), בזק והוט, "עידן +", צה"ל ו"רשת החרום הלאומית".

"רשת החרום הלאומית", היא רשת שכוללת אל כל גופי הביטחון, השיטור וההצלה בישראל, לרבות ארגונים אזרחיים רגישים דוגמת כנסת ישראל, רשת שעולה למשלם המיסים בישראל מעל למיליארד ש"ח, כמפורט כאן. אגב, כל ההוצאה האדירה הזו נעשתה ב"פטורים ממכרזים". העיקר: תחומי התדרים של "רשת החרום הלאומית" הם סביב ה-850 מגהרץ, התחום שרוצים כעת לתת ב- ITU לפלסטינים, לפי בקשתם, בקשה שאושרה טנטטיבית ואמורה להיות מאושררת סופית בתחילת 2015...

די ברור שיחל כעת מסע לחצים וסחטנות מקומי ובינלאומי סביב אישרור ויישום ההחלטות הללו, מול ישראל, שתישאר לבדה בזירה הזו, מול כל העולם. הרי כל מדינות העולם (כולל משלחות ישראל וארה"ב), תמכו בהחלטות הללו. אז איך אפשר יהיה להתנגד ליישום המעשי שלהן?

האם הפלסטינים מתכוונים להפיל את "רשת החרום הלאומית" של ישראל ואת רשתות חברות הסלולר ושידורי "עידן +" בישראל? זה עדיין לא ברור. אבל מהבקשה שלהם ל-ITU ומההחלטה לטפל בחיוב בהקצאה הזו ובדחיפות ובעדיפות עליונה, אפשר ללמוד די בברור מה כוונותיהם. 
 
ITU



 
 
Bookmark and Share