Telecom News - מבחן דרך: טלוויזיה בכל מכשיר מבית פרטנר - Orange 4GTV

מבחן דרך: טלוויזיה בכל מכשיר מבית פרטנר - Orange 4GTV

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> מבחן דרך: טלוויזיה בכל מכשיר מבית פרטנר - Orange 4GTV
יצאנו למבחן דרך של טלוויזיה ניידת בשירות החדש Orange 4GTV על iPad Air סלולרי. ב-19.90 ש"ח לחודש מקבלים שירותי טלוויזיה מלאים ברמה מצוינת, חווית צפייה מעולה, בשירות הנמצא בתחילת דרכו עם פוטנציאל התפתחות ועדכונים נדרשים. 
מאת: אבי וייס, 11.11.14, 11:004GTV

רקע
הוויכוח מי יתחרה בדיאופול של עולם הטלוויזיה הישראלי (HOT ו-YES) כבר הוכרע, כשפרטנר הקדימה את סלקום, והכריזה על שירות חדש בשם Orange 4GTV. התכניות של סלקום להיכנס לשירותי טלוויזיה "עלו על שרטון" והם כרגע ב"בחינה מחודשת" לאור הקשיים הרגולטוריים בשיטה, שסלקום תיכננה להיכנס לתחרות בשוק שירותי הטלוויזיה. 

תמורת 19.90 ש"ח לחודש, הלקוח של השירות של פרטנר מוריד אפליקציה (לסמארטפון או לטאבלט) ומקבל שירות טלוויזיוני מלא. האפליקציות באות בגרסאות ל-iOS של אפל (לסמארטפון או לטאבלט) או לאנדרואיד (למבחר גדול של מכשירים), כשהשירות הזה מכוון למכשירים התומכים בדור 3 ודור 4 (LTE) ברשת הסלולר.

אגב, תמונת ספורטאין צורך בכלל בסלולר לצורך הצפייה. צריך רק להיות לקוח של פרטנר ושל השירות הזה. שכן מצאתי במבחן הדרך, שהשירות עובד על כל רשת אינטרנט. דהיינו: השירות עובד גם על רשת אינטרנט קווית, אליה ניתן להתחבר ב-WiFi מהטאבלט או מהסמארטפון. 

תמורת דמי המנוי (כאמור לעיל, 19.90 ש"ח לחודש), מקבלים מבחר של כ-30 ערוצים ותוכניות טלוויזיה מהפופולריות בישראל, שידורי ספורט ישירים מליגת העל, ליגות בינלאומיות ומשחקי כדורסל מליגת ה-NBA, טורנירים של משחקי טניס ועוד, אירועי חדשות ועדכונים ב-Online, צפייה ישירה בתוכניות "פריים טיים" בערוצים 2 ו-10 במקביל לשידור הטלוויזיוני ובערוצים בשפות ערבית ורוסית. כ"כ יש מאגר עשיר של תכני VOD, תכניות ילדים, סרטים, סדרות דוקו ודרמה, תכניות ראליטי של הערוצים המסחריים ומגוון תכנים נוספים. כל התכנים ללא הגבלה וחלק מהם ב-HD.

הלקוחות של השירות מקבלים צפייה בתכני הטלוויזיה ללא צריכת דאטה מחבילת הגלישה הרגילה. דהיינו: הם מקבלים חבילת גלישה בנפח 5GB לחודש עבור השירות של 4GTV. 

התקנה, תפעול, תכונות
מבחן הדרך נעשה בטאבלט iPad Air גרסת 3G 16 GB, שמחירו 2,999 ש"ח בחנות של פרטנר. מדובר במכשיר עם מסך 9.7 אינץ', תומך ב-LTE (יש בו חריץ לננו-סים של פרטנר). לאחר שהפעלתי את המכשיר לבדיקה ראיתי שאין בו את הגרסה האחרונה של iOS והיא גרסה 8.1. לכן, דבר ראשון ביצעתי שידרוג של מערכת ההפעלה ל-iOS 8.1.

כמי שרגיל לעבוד בשנים האחרונות במערכת ההפעלה העדכנית ביותר של האנדרואיד, המעבר ל-iOS גם בגרסה 8.1, היה נדמה לי כנפילה למערכת ההפעלה אנדרואיד מלפני שנתיים-שלוש. יחד עם זאת, "אין על אפל" מבחינת מהירות התגובה של מערכת ההפעלה והנוחות החלקה של פעולת התפריטים והמסך. חווית המשתמש אצל אפל היא קסם ממכר, שקשה לחקות אותו, במיוחד על מכשיר עם מסך מעולה שיש ל-iPad Air (בקרוב מאוד תגיע לשוק גרסה חדשה: iPad Air 2 עם תכונות משופרות).

הב
מסך כלליאתי כאן בכתבה כ-7 תמונות מסך שונות, שביצעתי מהטאבלט של אפל, כדי להדגים את המסכים השונים והמגוונים הקיימים בשירות הזה. כל התפריטים קלים לניווט ומגיבים חלק ומהר. 

השלב הבא, שביצעתי לאחר ההרשמה לשירות והפעלת אפליקציית 4GTV, הוא מדידת המהירויות (רוחבי הפס) ב-LTE. כאן הייתה לי נפילה של ממש. רוחבי הפס של פרטנר היו סביב ה-5 עד 6 מגה בערוץ היורד ו-9-10 מגה בערוץ העולה. בדיוק כפי שניתחתי וחזיתי כאן, שהביצועים של ה-LTE יפלו מהר, בגלל שמשרד התקשורת הקצה רק 5 מגהרץ לכל חברת סלולר גדולה, לטובת תחילת ההפעלה של ה-LTE.

ניסיתי כמה טריקים לשיפור ביצועים, ובכלל זה החלפתי בתפריט הקונפיגורציה המתאים את ה-APN שנטען אוטומטית במכשיר והיה uwap.orange.co.il, ל- UINTERNET. אבל גם זה לא עזר. הביצועים של ה-LTE היו "על הפנים", בכמה אזורים שבדקתי זאת (בראשון לציון).  

אולם, ה-LTE האיטי בכלל לא הפריע לחווית הטלוויזיה. גם בחיבור בדור 3, החוויה הייתה טובה מאוד עד מעולה. דהיינו: פרטנר ביצעה כנראה אופטימיזציה לשידורים בסלולר ובאפליקציה, וניתן לקפוץ בין ערוצים בלי כל בעיה או עיכוב, לצפות בסרט גם באיכות HD והצפייה מתחילה ממש מיד לאחר הבחירה.

הכל זורם חלק ובלי עיכובים. בדיוק אותה חוויה כמו שיש בטלווייה רגילה המחוברת ל-HOT או YES. פשוט חוויית צפיה מעולה על מסך מעולה של הטאבלט הזה. 

בשלב הבא ביצעתי כמה מדידות לגבי צריכת ה-Data בשירות הזה. למשל צפייה בפרק של הסדרה פולישוק, שאורכו פחות משעה, צרכה כ-400 מגה לפרק אחד. דהיינו: את ה-5 ג'יגה של החבילה אפשר לגמור ביום אחד של צפייה רצופה, במיוחד אם צופים בתכני HD. צפייה בטלוויזיה היא "בור ללא תחתית" מבחינת היקף צריכת ה-Data. 

לכן, כיביתי
שדיורי ה- VODאת החיבור הסלולרי ובדקתי את השירות בגלישה ב-WiFi וגם כאן החוויה הייתה פשוט מושלמת. המסך הגיב היטב לכל בחירה וסרט התחיל מיד לרוץ על המסך לאחר בחירתו ורץ חלק עד סופו. לכן, אין מה להתרגש מהמגבלה של 5 ג'יגה לחודש לשירות הטלוויזיה, כי אפשר לראות טלוויזיה על המסך בלי כל הגבלה מה-WiFi או מכל חיבור קווי לאינטרנט.  

לא יכולתי לבחון את התכנים של שירות זה על מסך הטלוויזיה הביתית, כי לא היה לי מתאם או ממיר של אפל (AppleTV). בכל אופן, לא אמורה להיות בעיה להעביר את התכנים מהסמארטפון או הטאבלט היישר אל מסך הטלוויזה, דרך מתאם או ממיר מתאים. 

יש מתחרים? 

כמובן, המתחרה העיקרית היא YES עם שירות yesGO, שהוא שירות נוסף על השירות הרגיל של YES. שירות yesGO נמכר ב-24.90 ש"ח לחודש עם כל התכנים הקיימים למנוי בחבילת הטלוויזיה שלו. מתחרה נוסף הוא שירות של סמסונג בשם SmartVOD, שפועל על כל פלטפורמה תומכת אנדרואיד (סמארטפון, טאבלט, מחשב נייד, טלוויזיה חכמה של סמסונג) ועולה 29.99 ש"ח לחודש לצפייה ללא כל הגבלה לרבות בסרטים חדשים וסרטי HD ו-3D במכשירים שתומכים ברזולוציות הללו, (אבל אין ערוצים חיים), או חבילה חד-פעמית של 10 סרטים + 2 חינם עולה 149.99 ש"ח. סמסונג משקיעה רבות בשירות שלה העומד להשתדרג בקרוב ל- 4K. בעקבות תחרות, שערכה סמסונג בין סטארטאפים יוצרים ומפתחי תכנים בארץ, המערכת שלה תשודרג עם סדרות ישראליות מקוריות, שזכו לאחרונה בתחרות הזו.

יש עוד כמה מתחרים בתחום הזה של שידורי טלוויזיה משולבי VOD על רשת האינטרנט הקווי והסלולרי ובכללם: וואלה!, מאקו, נענע10, קרטינה טיוי, YNET, ועוד. אולם, חווית הצפייה ועושר התכנים ב-Oraneg 4GTV הוא לא פחות מהמתחרים. 


נקודות חולשה: 
המערכת של Orange 4GTV נראית כמערכת בתחילת דרכה. נדרשים, לעניות דעתי, כמה שיפורים משמעותיים במערכת:
א. חסרים מנוע המלצות צפייה + פרסונליזציה מלאה. כרגע יש בתפריטים: "התכנים הכי פופולריים" ו"מומלצי היום", כהמלצה על תכנים פופולריים. אולם זה לא מנוע המלצה אישי ואין פרסונליצה המסדרת את התכנים לפי סדר ההעדפה האישית של המשתמש. 
ב. חסר לוח שידורים מלא, שאפשרי שיהיה מחובר למנוע ההמלצות ולפרסונליזציה. 

בנוססרט באמצעף, הפריע לי, שאין אפשרות לבטל הזמנת סרט או פרק, אם הוא הוזמן בטעות או נראה משעמם לאחר תחילת הצפייה.

כפי שאפשר לראות מהתצלום כאן משמאל, פשוט אין כרגע אופציה כזו על המסך.

אם התחלתי לצפות בסרט והתחרטתי מיד לאחר תחילת הסרט או במהלכו. הסרט הזה פשוט המתין לי ברקע שאצפה בו, גם כשכבר לא רציתי בו. לחיצה על ה-X מצד שמאל למעלה רק סוגרת את חלון התזכורת ולא מבטלת את הבחירה בסרט. התזכורת קפצה לי למסך ברגע שנכנסתי שוב לשירות הטלוויזיוני. 

שורה תחתונה:  
שיירות Orannge 4GTV הוא לעניות דעתי "קלף מנצח" בארסנל השירותים של פרטנר.

פשוט שירות מעולה לטלוויזיה, באיכות מצוינת, פועל חלק, שירות, שעם מעט שיפורים יכול להיות שירות מושלם.

חוווית הצפיה על טאבלט של אפל היא פשוט מצויינת. האיכות פשוט מעולה, והשירות מגיב חלק לכל תנועת אצבע ובחירה בתפריט או בסרט. גם כשהסרט רץ, קל לעצור אותו או להניע אותו בקלות קדימה ואחורה. 

ניתן לצפות בשירות מעל לרשת האינטרנט הנייח והנייד. כך, שמגבלת ה-5 ג'יגה היא לא מגבלה של ממש כי יש WiFi בכל מקום.

מכאן, שעל פי מבחן הדרך שביצעתי, מדובר בשירות מעולה ומומלץ

ציון: 9 מתוך 10. 
 
תמונת משחקי כדירגל
תמונת סדרות
תכנים פופולריים



 
 
Bookmark and Share