Telecom News - יבמ חשפה סל כלי אבטחה לסביבת ענן

יבמ חשפה סל כלי אבטחה לסביבת ענן

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> יבמ חשפה סל כלי אבטחה לסביבת ענן
יבמ חשפה סל כלי אבטחה לסביבת ענן
מאת: חיים חביב, 10.11.14, 21:15ענן

יבמ חשפה סל מוצרי אבטחה חכמים לתעשייה, שמספק מעטפת הגנה מקיפה לאנשים, מידע ויישומים בסביבת ענן.

האימוץ המהיר של טכנולוגיות ענן מחשוב מתחולל בעידן, שבו עסקים מתמודדים עם הצורך להגן על מערכות טכנולוגיות המידע הקיימות שלהם מפני תקיפות ההופכות יותר ויותר מתוחכמות וקשות לאיתור. ב-75% מכשלי האבטחה נדרשים כיום ימים, שבועות או אף חודשים עד לגילוי הראשוני - שיהוי המעצים את נזקי התקיפה.

ברנדן הניגן, מנהל כללי של תחום מערכות האבטחה ב-IBM: "לקוחות מעבירים כיום אל הענן עומסי עבודה אמתיים של יישומים קריטיים – ומצפים לאבטחה ברמות גבוהות, שתעבור יחד איתם אל הענן. הפכנו את הענן לציר המרכזי של כל סל מוצרי האבטחה שלנו, כדי לסייע ללקוחות לנעול גישה בפני משתמשים בלתי מורשים, לשלוט בנתונים ולשמור על נראות מלאה של תמונת האיומים. נראות מלאה של איומים, מאפשרת לארגונים לקשר אנשים, נתונים ותהליכים באמצעות הענן – במתכונת מאובטחת יותר".

כלי אבטחת הענן החדשים מסתייעים בטכנולוגיות אנליטיות מוכחות להצעת תמונת מצב אבטחה ברורה לכל רוחב הארגון, החל ממרכזי נתונים פרטיים, דרך הענן ועד למכשירים הניידים בהם משתמשים העובדים. התמונה האחידה והמקיפה מציגה את זהות המשתמשים בענן, הנתונים אליהם ניגש כל אחד מהם, מהיכן הוא מגיע והיכן הוא משתמש במידע זה.

המערכת תוכננה לתמיכה במגוון משתמשי קצה רחב בעלי דפוסי עבודה מרובים. היא כוללת כלים אנליטיים ויכולות בינת אבטחה לשירותי ענן ציבורי דוגמת SoftLayer של יבמ. בנוסף, כוללת חבילת הפתרונות החדשה גם את פלטפורמת שירותי האבטחה המנוהלים שלה, המסייעת באבטחת לקוחות הענן של יבמ ומשתמשים בעננים אחרים, דוגמת שירותי ה-Web של אמזון או Salesforce.

לקוחות יכולים להישען על הבינה המופקת בתהליכי ניתוח אנליטי של למעלה מ-20 מיליארד אירועי אבטחה המנוטרים ע"י שירותי האבטחה המנוהלים של החברה, בשירות הלקוחות שלה ב-130 מדינות. בעזרת תובנות אלה ניתן לזהות איומים בזמן אמת ולהתגונן במהלכים יזומים מפני התקפות מתוחכמות בכל החזיתות.

סקר עדכני של יבמ, בקרב כ-150 מנהלי אבטחה בארגונים מצא, ש-85% מהם דווחו על מעבר הארגון לסביבת ענן, אך יותר ממחציתם צופים, שספקי שירותי ענן יחוו כשלי אבטחה מהותיים. למרות דאגה זו, עדיין עוברים יישומים קריטיים, שמעבדים נתוני לקוחות ומידע רגיש, לעבודה בענן.

סל מוצרי האבטחה הדינאמיים לסביבת ענן מתמודד עם פערי האבטחה העלולים להתקיים בין מערכות הפועלות באתר הלקוח, ענני מחשוב, יישומים תוכנה כשירות (SaaS) ויישומי מובייל. סל המוצרים מתמקד בתהליכי אימות זיהוי וגישה, שליטה בנתונים, שיפור נראות תמונת האיומים ואופטימיזציה של פעילות האבטחה לסביבת ענן. ניתן להפעיל את המערכת על גבי הענן או באתר הלקוח, באופן התואם את מבנה הסביבה ההיברידית המנוהלת ע"י כל ארגון משתמש.

המערכת החדשה מרחיבה את יכולות הפלטפורמה האנליטית QRadar של יבמ בתחום הניתוח האנליטי של איומי אבטחה ומציעה יכולות אלה על גבי ענן SoftLayer, כמו גם בסביבות שירותי ענן אחרות דוגמת אמזון.

רכיבים אחרים בחבילת ההגנה לסביבת הענן מסייעים באבטחת גישת משתמשים לשירותי הענן, באופן הנדרש לנוכח הרחבת הכיסוי של יישומים ארגוניים ותפוצת המידע הארגוני, ממרכזי עיבוד פנים-ארגוניים אל תשתיות הענן. המערכת מנטרת ועוקבת אחר הגישה ליישומים ומוודאת את קיום הרמות הנדרשות של שליטה ואבטחה. כלי אחר מסייע למפתחים בבניית יכולות זיהוי אחיד (single-sign-on) למגוון רחב של יישומים בעזרת ממשק תכנות ייעודי (API).

רשימת מוצרי אבטחת הענן של החברה כוללת מעתה גם כלי המאפשר גילוי אוטומטי, סיווג וגישה למידע רגיש בענן, ובכלל זה ניטור פעילות במידע מובנה ובלתי מובנה כאחד. מינוף הכלים, שמשמשים גם במרכזי נתונים פרטיים, מאפשר עתה לנטר גם את הפעילות בענן, תוך יצירת מאגר משותף ומשולב של נתוני בקרת אבטחה.

ההגנה על נתונים כוללת גם כלים אוטומטיים לאיתור נקודות תורפה ביישומים הפועלים מול נתונים אלה. הכלי החדש מנתח יישומי Web  ומובייל ומצביע על נקודות התורפה באופן המאפשר למפתחים להתמודד עימן ולטפל בהן עוד לפני שהם מעלים את האפליקציה החדשה ומציגים אותה לשימוש כללי.

יבמ מציעה את חבילת הכלים והשירותים החדשים שלה לאבטחת ענן כפלטפורמת ענן מנוהל, שנשענת גם על ניטור מתמיד של מיליארדי אירועי אבטחה במסגרת שירותי האבטחה המנוהלים שלה.

בשנתיים החולפות רשמה יבמ צמיחה דו-ספרתית בהכנסות בתחום האבטחה, תוך שהיא ניצבת כספק הגדול בעולם לכלי ניהול אבטחה בארגונים. סל המוצרים שלה מתבסס על השקעה במו"פ בהיקף העולה על 2 מיליארד דולרים ועל תיק פטנטים רשומים (בתחום האבטחה) של יותר מ-3,000 פטנטים.
אבטחה בענן



 
 
Bookmark and Share