Telecom News - בשביל מה צריך SDN? כדי להשתחרר מ"מלכודת העכברים" שנכפתה עלינו

בשביל מה צריך SDN? כדי להשתחרר מ"מלכודת העכברים" שנכפתה עלינו

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> בשביל מה צריך SDN? כדי להשתחרר מ"מלכודת העכברים" שנכפתה עלינו
סוניל חאנדקר, מנכ"ל Nuage Networks: "אין כל סיבה שלהתחבר עם מכשיר חדש לרשת סלולרית או להחליף ספק סלולר לוקח פחות מ- 10 שניות, אבל לחבר סניף של עסק למטה המרכזי שלו זה עניין של חודש ויותר, ולהחליף בין ספקי תקשורת קווית זה יכול לקחת זמן בלתי ידוע. הגיע העת לחסל את "מלכודת העכברים" הזו, שספקי התקשורת הקווית הכניסו את השוק הפרטי והעסקי גם יחד".
מאת: אבי וייס, 14.11.14, 01:00Sunil Khandekar

בלעדי: סוניל חאנדקר, (בתמונה), (Sunil Khandekar), מנכ"ל Nuage Networks, מקבוצת אלקטל-לוסנט: "בשנים האחרונות, התרגלנו לכך כשכל אחד מאתנו רוכש מכשיר נייד, סמארטפון או טאבלט סלולרי, הוא מכניס בו את ה- SIM, לוחץ על כפתור ההפעלה של המכשיר ואחרי פחות מ- 10 שניות הוא מחובר לספק הסלולר, על הרשת הסלולרית, עם רמת ההרשאות שלו, עם החבילה שלו, עם האפליקציות שלו וכל השירותים שרכש מהספק הסלולרי. גם לעבור בין ספקי סלולר, זה עניין של החלפת ה- SIM וזה לוקח פחות מ- 10 שניות.

אם לא ידוע, אז אני מזכיר לכולנו, שהרשת הסלולרית הרבה יותר מסובכת מהרשת הקווית. אז כמה זמן לוקח לחבר סניף של ארגון למטה המרכזי של הארגון? למה זה לוקח חודש וצריך שיגיעו לסניף שני טכנאים מומחים, אחד לרשת ה- Data ואחד לרשת הטלפוניה, כשכל אחד מהם צריך לדבר עם המומחה המקביל במרכז הארגון וצריך לבצע אין סוף קונפיגורציה עד שזה עובד? ולמה צריך להתקין ציוד יקר ומסובך בשני הצדדים, כדי שזה יתחבר?

למה כשלקוח פרטי רוצה להחליף בבית שלו ספק תקשורת, הוא יכול לחכות זמן בלתי ידוע, כי צריך להחליף אצלו את כל הציוד והתשתיות? למה זה עובד ככה? הרי זה ממש לא הגיוני. למה אי אפשר להחליף ספק אינטרנט קווי בלחיצת כפתור? הרי הלקוחות יודעים שלעבור בין רשתות סלולר זה עניין של שניות ולהתחבר לרשת סלולר כלקוח חדש זה עניין של שניות. אז למה זה לוקח כל כך הרבה זמן ברשת הקווית? מה כל כך מסובך כאן? 

התשובה שלי ברורה: הספקים של ציוד ושירותים ברשת הקווית רואים בלקוחות "שבויים" שלהם ושניתן לגבות מהם כסף בלי גבול ועל כל פעולה. הם מכניסים את הלקוחות למלכודת עכברים שלא ניתן להשתחרר ממנה. זה כמו חתונה קתולית שכובלים את הלקוח לנצח. 

לכן, אנו באים לשוק עם הגישה שזה לא יכול להמשיך בצורה כזו. חייבים גישה אחרת, שעונה לצרכים של הלקוחות, הפרטייים כמו העסקיים. לכן, הגישה של ה- SDN (ר"ת: Software Defined Network) תצליח. היא כבר מצליחה, בכל מקום שאנו מפעילים את הגישה הזו. ה-SDN משנה את כל העולם הישן, שלוכד את העסקים וארגונים בחיבורים יקרים, כבדים, מסורבלים ומסובכים. 

הפתרון של ה- SDN מבית אלקטל-לוסנט כבר עובד ב- 15 ארגונים ברחבי העולם ויש לנו עוד כ- 60 לקוחות שנמצאים בשלבי בטא והוכחת היתכנות (POC). רוב הלקוחות מבקשים את הפתרון הזה במערכת של קוד פתוח - OpenStack עם KVM. זאת, כדי להוזיל עלויות ולא להיות משועבד לספק פתרון אחד. 

הכרזנו על פתרון VNS (ר"ת: Virtual Network Services), שמאפשר חיבור של כל אפליקציה, על כל ענן, בכל רשת, לחבר כל סניף בכל מקום בעולם, להתקשר בין כל סניף בעולם, להתחבר למרכז הרשת הארגונית, הכל בצורה מהירה, שקופה, הכל אוטומטי.

כך, ניתן לחבר סניף של ארגון למטה של הארגון ולמשאבי הרשת והמחשוב הארגון בכמה שניות, בדיוק כמו שמתחברים היום לרשת סלולרית. אלו אותם עקרונות. הבסיס של המהירות מגיע ממוצר קטן ששמו NSG (ר"ת: Network Service Getway), שמבוסס על חומרה תקנית של אינטל. זו מערכת שניתן להתקין אותה על כל מחשב רגיל, הכי פשוט שיש בשוק. נגמר הצורך בחומרה ייעודית וקניינית, כדי לבצע תקשורת קווית. הגישה הזו עוברת מהעולם. על החומרה הפשוטה של המחשב טוענים מערכת הפעלה לינוקס ויוצרים בצורה מהירה ופשוטה Open CPE, מחשב רשת שמחובר בשיטת האימות הכפול לרשת הארגונית. 

כך, העלות של חיבור סניף יורדת מאלפי דולרים, לעלות של פחות מ- 100 דולרים ולפעולת חיבור שכל אחד יכול לבצע, בשניות. מדובר כאן במהפכה שהשוק עוד לא מכיר, אבל הוא יאהב את זה, אחרי שיראה איך זה עובד פשוט, חלק, אוטומטית, מאובטח ומהיר. כך מיישמים SDN בשניות. מעל זה אפשר להטמיע וירטואליזציה של כל היישומים בגישת ה- NFV. מה שחשוב זה שסיימנו אחת ולתמיד עם הסיוט והשיעבוד של עולם התקשורת הקווית. זה יעבוד בשקיפות ובמהירות בדיוק כמו התקשורת הסלולרית". 

הכותב היה אורח אלקטל-לוסנט בניו-ג'רסי.   

המצגת של סוניל חאנדקר:
 

תחזיות שוק ה- SDN וה- NFV (לחיצה על התמונה מגדילה אותה):
שווק ה- NFV
שוק ה- SDN



 
 
Bookmark and Share