Telecom News - אינטל חושפת קישוריות סופר מהירה: שרתי העתיד יעבירו 100 גיגה ביט לשנייה

אינטל חושפת קישוריות סופר מהירה: שרתי העתיד יעבירו 100 גיגה ביט לשנייה

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> אינטל חושפת קישוריות סופר מהירה: שרתי העתיד יעבירו 100 גיגה ביט לשנייה
אינטל חושפת קישוריות סופר מהירה: שרתי העתיד יעבירו 100 גיגה ביט לשנייה
מאת: מערכת Telecom News, 17.11.14, 19:50אינטל
 
ב-2015 תשלב אינטל בקו מוצריה טכנולוגיית קישוריות סופר מהירה בשם Intel Omni-Path, שתציע מהירות קו של 100 ג"ב לשנייה ושיהוי (latency) נמוך ב-56% בהשוואה לחלופות אינפיבנד.
 
אינטל חשפה היום פרטים אודות Intel Omni-Path - טכנולוגיית קישור חדשה ומהירה לשרתים. ארכיטקטורת Intel Omni-Path צפויה להציע מהירות קו של 100 ג"ב לשנייה ושיהוי (latency) נמוך ב-56% בהשוואה לתקן אינפיבנד הנפוץ.
 
ארכיטקטורת Intel Omni-Path תעשה שימוש בשבב מיתוג בעל 48 יציאות כדי לספק צפיפות יציאות ויכולות התרחבות גבוהות יותר של המערכת לעומת טכנולוגיית אינפיבנד, שמציעה 36 יציאות. כשמספר הצמתים למתג גבוה ב-33%, השבב צפוי להפחית את מספר המתגים הדרושים, לפשט את תכן המערכת ולהקטין את עלויות התשתית בכל היקף.

2 היתרונות הצפויים כתוצאה מהשימוש בטכנולוגיית אינטל Omni-Path:
  • צפיפות יציאות גדולה עד פי 1.3 בהשוואה לאינפיבנד, שתאפשר למרכזי מחשוב קטנים למקסם את ההשקעה במתג בודד.
  • שימוש בעד 50% פחות מתגים במרכזי מחשוב בינוניים עד גדולים  בהשוואה לאינפיבנד.
הכרזות נוספות של אינטל:
  • אינטל חשפה, שמשפחת המוצרים העתידית שלה, הדור השלישי של Intel Xeon, המוכר בשם הקוד Knights Hill, ייבנה בטכנולוגיית תהליכים 10 ננומטר של אינטל וישתלב בטכנולוגיית Intel Omni-Path Fabric. מעבדי Knights Hill יבואו בעקבות מעבדי Knights Landing, שעומדים לצאת לשוק, כאשר המערכות המסחריות הראשונות המבוססות עליהם תסופקנה מתחילת השנה הבאה.
  • יותר מ-50 ספקים צפויים להציע מערכות המבוססת על גרסת Knights Landing של המעבד החדש. עד היום, עסקאות סופיות שנחתמו עם לקוחות המשתמשים במעבד Knights Landing מייצגות כוח מחשוב של יותר מ-100 PFLOPS (מספר פעולות נקודה צפה לשנייה).
  • עסקאות בולטות שנחתמו לאחרונה לשימוש ב- Knights Landing כוללות את ההסכם עם מחשב העל טריניטי, מיזם משותף בין המעבדות בלוס אלאמוס למעבדות הלאומיות Sandia ועם מחשב העל Cori, שעליה הכריז המרכז הלאומי למחשוב מדעי בחקר האנרגיה (NERSC) של מחלקת האנרגיה של ארה"ב. בנוסף, חברת DownUnder GeoSolution העוסקת במדעים גאולוגיים הכריזה לאחרונה על הפריסה המסחרית הגדולה ביותר של Intel Xeon Phi Coprocessors מהדור הנוכחי ו-National Supercomputing Center IT4Innovations  הכריז על מחשב-על חדש, שיהפוך לאשכול הגדול ביותר באירופה המבוסס על Intel Xeon Phi coprocessor.
 
הכרזות



 
 
Bookmark and Share