Telecom News - איך תיראנה רשתות התקשורת שלנו בשנת 2020? הכל נייד ופרסונלי

איך תיראנה רשתות התקשורת שלנו בשנת 2020? הכל נייד ופרסונלי

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> איך תיראנה רשתות התקשורת שלנו בשנת 2020? הכל נייד ופרסונלי
תכנית Network 2020 נועדה להכין את הכלים, ההכשרות והתשתיות להתפתחות רשתות התקשורת וה-Data Centers לעבר חזון, שב-2020 על כל אדם על פני כדור הארץ, שיהיה מחובר לרשת (האינטרנט), יהיו לפחות 20 סנסורים ומכשירים מחוברים. 
מאת: אבי וייס, 18.11.14, 23:30מרכוס וולדון

ביום 1.12.14 בערב, ייערך טכס חנוכת מעבדות בל (Bell Labs סניף ישראל) בכפר-סבא, בנוכחות אורחים ונכבדים רבים, ובראשם מרכוס וולדון, (בתמונה), נשיא מעבדות בל וה-CTO של אלקטל-לוסנט.
 
לאחר הביקור שלי במעבדות בל בארה"ב, כמפורט כאן, שמעתי ממנו את החזון העתידי לעולם ה-ICT תחת השם: Networks 2020, מונח, שהומצא ע"י ה-GSMA, ארגון ספקי התקשורת ויצרני ציוד התקשורת הניידת בעולם.  

מרכוס וולדון: "מהפכת Networks 2020 היא מהפכה, שאנו כבר נמצאים בתוך המהלך שלה. זה כבר החל, זה בלתי נשלט ובלתי ניתן לעצירה. בשנת 2020, עפ"י התחזיות, יותר מ-70 מיליארד מכשירים וסנסורים, מה שמכונה כיום IoT, יהיו מחוברים לרשת האינטרנט העולמית. לא כל המכשירים יהיו IoT, אבל זה יהיה הרוב. כמות בני האדם על פני כדור הארץ ידועה, ולא לכל בני האדם, גם ב-2020, יהיה חיבור לאינטרנט. כך, שכמות המכשירים המחוברת מול בני האדם המחוברים תהיה לפחות ביחס של 20:1. החלק המעניין הוא: כולם (גם בני האדם) יהיו מחוברים לעננים.

מכאן, אנו מאמינים בסלוגן: The Network is the Next Big Thing. "הרשת היא הדבר הגדול הבא". חשוב להבהיר, שמדובר ברשת ניידת ולא נייחת.

אם תסתכל על ההיסטוריה האנושית, בני אדם תמיד אהבו לנדוד ולהיות מקושרים בתנועה. גם כיום ברור, שכל מי שמסתכל על ההתנהגות האנושית רואה, שאנשים בוחרים להיות צמודים למכשיר הנייד ולא למכשיר הנייח. משחר ההיסטוריה האנושית, הנדידה טבועה עמוק בגנים שלנו. זה גם מה שיהיה בעתיד. לכן, הטלפוניה על השולחן תיעלם גם במגזר העסקי.  

מכאן, שהצורך שלנו, כמי שמספקים פתרונות לצרכים האנושיים, להתמודד עם הבעיות של הרשת הניידת. זה לא אתגר פשוט. יש כאן אין סוף בעיות ובכללן: מחסור חמור בספקטרום, צורך בהגירת כל היישומים הנייחים ליישומים ניידים, העברת הרשתות ל-IPv6 (שזה תנאי מוקדם ליכולת יישום מוצלח של תופעת ה-IoT בהיקפים החזויים), אתגרי פריסה, כיסוי, אתגרי עיבוד מידע -Big Data, ציוד רשת מתאים, ציוד קצה מתאים ועוד.

מכאן אנו גוזרים את סדרי העדיפויות שלנו. המטרה שלנו היא לבנות רשתות ניידות עם ביצועים מיטביים, בעלויות כמה שיותר נמוכות לכל ביט, עם מכסימום פרסונליזציה. זה תמצית החזון של Networks 2020. רשת מהירה, ניידת ופרסונלית. מההגדרה הזו גוזרים את כל הצרכים של כל אדם ומספקים לו את רוחב הפס והשירותים, שהוא צריך, באופן שקוף ואוטומטי בכל רגע ובכל מקום, שבו הוא נמצא.

 כיום, אין יכולות כאלו. הרשתות לא מספיק גמישות להקצות רוחב פס ויישומים לפי צריכה משתנה - On-Demand ולפי הצרכים האישיים של כל משתמש קצה. על זה אנו עובדים קשה. אני מאמין, שזה כבר בדרך וזה יתגשם. 

לתהליך הזה יש עוד כמה משמעויות חשובות. למשל: העננים יעברו לקצה, ממש למכשירי הקצה. קוראים לזה "מיחשוב ערפל". ה- Data Centers הגדולים והמפוזרים כיום ברחבי העולם, שבהם יש את העננים הגדולים, יבוזרו בתהליך איטי לקצוות עד שיגיעו לכל אחד, למכשיר הקצה שיש לו ביד. זה דורש רשתות אחרות ויכולות ניהול רשתות ברמה לגמרי אחרת. אין דרך לטפל בכמות כה גדולה של מכשירים בענן, אם הענן לא יהיה מבוזר עד לקצה.

גם הארגונים ישתנו. הם יהפכו לניידים. העובדים יהיו מחוברים באופן נייד לרשת כל זמן שהם עובדים. אין עתיד לטלפוניה ולרשת הנייחת. הטלפונים והמחשבים הנייחים פשוט ייעלמו. זה יהיה זיכרון היסטורי. הכל יהיה נייד. 

כדי לקיים בתוך הארגונים תקשורת ארגונית יעילה ומאובטחת ברמה יותר גבוהה מהרשת הניידת הציבורית, הארגונים יפרסו Small Cells ברחבי הארגון. ה-Small Cells הללו יחליפו את כל הרשתות הקיימות כיום בארגונים, לרבות רשתות ה-WiFi. בתוך כל Small Cell יהיה גם LTE וגם WiFi בקופסה קטנה ביותר. רק בעסקים קטנים ייקח יותר זמן עד שהם ייפטרו מרשתות ה-WiFi העצמאיות ויעברו לרשתות סלולר ו-WiFi מאוחדות. 

השיטה של התקשורת בארגונים ובעסקים תהיה מבוססת על הרעיון של SD-VPN (ר"ת: Software Defined Virtual Private Network). הרעיון הוא לחבר כל אחד לכל אחד בכל מקום באופן שקוף ומאובטח ברמה הגבוהה ביותר. 

בגלל שהעננים יהיו בקצה ולא במרכז, עננים מבוזרים, יש לבנות רשת מטרו לעננים מבוזרים. רשת כזו יכולה להיות בנויה רק על תשתית סיבים אופטיים,שבקצה שלהם יש Small Cells. רשת העתיד תהיה כזו והיא תחדור בתצורה הזו גם לכל בית.

ברגע שאנו מחברים את הבתים בסיבים, ניתן יהיה לחבר בקצה הסיב Small Cell ולכסות את כל הבית באלחוט משולב סלולר. זה חיבור שייתן הכל, גם טלוויזיה. כמעט בכל בית בעולם, שיש לו חיבור לאינטרנט, יהיה בתוכו Small Cell. לא יהיה יותר צורך בהעברת חוטים ברחבי הבית אל מכשירי הקצה. זה ברור לי כשמש.

כרגע הביקוש בשוק הוא לשלב 3G ,4G ו-WiFi. אני בטוח, שדי מהר תדעך הדרישה לשילוב 3G בבסיסי השידור הקטנים של ה- Small Cells. במקביל, לקראת 2020, תגבר הדרישה להכניס את ה-5G לתוך בסיסי השידור הקטנים הללו אפילו בבתים. זה כיוון ההתפתחות בעשור הקרוב. הרשת הציבורית הניידת תהיה מבוססת על HetNet. רשתות הסיבים שתחוברנה לאנטנות השידור תהיינה מבוססת על NG-PON2

כדי לנהל את הרשת החדשה הזו אנו מפתחים מערכת ניהול, שאנו קוראים לה: SDN Controller. זה חלק חיוני ומרכזי בתצורה של הרשת העתידית, כמודגם בדיאגרמה כאן:
SDN Controller

החיבור בין העננים המבוזרים דורש פיתוחים חדשים של תקשורת ומוצרי רשת חדשים, שאנו עובדים על הפיתוח שלהם ביחד עם Freescale. יש לנו שכבה שלמה של שותפים למהלך הזה, החל מאינטל, דרך קוואלקום, JCDecaux ,HP ועוד. אני מאמין, שנוכל לעמוד באתגרים, שתכנית Netwoks 2020 מעמידה בפנינו". 

הכותב היה אורח אלקטל-לוסנט בניו-ג'רסי. 
לוגו אלקטל-לוסנט



 
 
Bookmark and Share