Telecom News - הענן עובר לאקדמיה: מיקרוסופט תממן בחינם שירותי ענן למחקרים

הענן עובר לאקדמיה: מיקרוסופט תממן בחינם שירותי ענן למחקרים

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> הענן עובר לאקדמיה: מיקרוסופט תממן בחינם שירותי ענן למחקרים
הענן עובר לאקדמיה: מיקרוסופט תממן בחינם שירותי ענן למחקרים
 מאת: חיים חביב, 19.11.14, 12:15יורם יעקובי
 
מיקרוסופט תממן שירותי ענן למחקר מדעי באקדמיה הישראלית ותעמיד חינם עד 180,000 שעות עבודה בענן ו-20 טרה  בייט אחסון לכל מחקר, שייבחר לתוכנית. היא קוראת לחוקרים להגיש מועמדות.
 
חברת מיקרוסופט הכריזה על השקת תכנית Azure for Research בישראל. במסגרת התכנית תממן החברה שירותי ענן למחקרים מדעיים עתירי ביצועים. בימים אלה נערכות בחברה הדרכות לחוקרים ב-3 מוסדות מחקר במטרה לעודד הגשת מועמדויות לתכנית - בטכניון, אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת בן גוריון בנגב.
 
מיקרוסופט כבר קראה למאות מדענים, העוסקים בתחומי מחקר מגוונים - ביוטכנולוגיה, פיסיקה, כימיה, הנדסה אזרחית, אקלים, מדעים אורבאניים, אקולוגיה, טכנולוגיות רפואיות  ועוד - להגיש את מועמדותם וליהנות ממשאבי מחשוב גדולים הנדרשים למחקריהם - עד 180,000 שעות ענן ו-20 טרה בייט אחסון לכל מחקר, שיעמוד בקריטריונים של התוכנית ויאושר.
 
פלטפורמת הענן Azure מבית מיקרוסופט תספק לחוקרים יכולות עיבוד וניתוח עתירות עוצמה של כמויות נתונים אדירות הנצברות במחקריהם. כסביבה פתוחה, היא תאפשר לכל חוקר להשתמש במגוון שפות פיתוח, כולל: Java, PHP, Node.js, Python וכן Microsoft .NET. בנוסף, תומכתAzure  בסביבות כמו: Linux, Hadoop ועוד.
 
יורם יעקובי, (בתמונה למעלה), מנכ"ל מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל: "שירותי הענן עשויים לשדרג את יכולות המחקר של האקדמיה הישראלית, להאיץ מחקרים, לשפר איכויות ולהוזיל את עלותו של כל מחקר. יכולות עיבוד גבוהות הדרושות עבור ניתוח כמויות אדירות של מידע (ביג דאטה) או 'מחשוב עתיר ביצועים'  (HPC) הן כיום יקרות מאוד, מחייבות השקעה תשתיתית ואינן זמינות בכל רגע נתון. שירותי הענן מציעים חלופה רבת עוצמה, זולה, גמישה וזמינה לכל צורך. אני רואה בהשקת התוכנית בישראל נדבך חשוב בשיתוף הפעולה בין האקדמיה לתעשייה, שהוא רב ערך ל-2 הצדדים".
 
פרופ' דוד הורן, (בתמונה משמאל), אוניברסיטת תל אביב, יור הוועדה המייעצת לתשתיות מחקר מרכזיות לאקדמיה: "מפת הדרכיםדוד הורן לתשתיות מחקר מרכזיות, שות"ת פרסמה בתחילת 2014, כללה הקמת יחידת שירות למחשוב ענן. התרומה של מיקרוסופט מאפשרת פעילות אקדמית באותו כוון, שהוצע ע"י מפת הדרכים. מטרתנו היא לעודד שימוש בתשתיות ענן לצורך מחשוב עתיר ביצועים ואנחנו מברכים על כל תוספת משאבים, שתעזור להגשים מטרה זו. שימוש בתשתיות ענן עשוי להרחיב את טווח האפשרויות של חוקרים בישראל ולהעמיד לרשותם יכולות מחשוב הנמצאות מעבר לפוטנציאל של מרכזי המחשוב התוך- אוניברסיטאיים".
 
תכנית Microsoft Azure for Research היא גלובלית ועד היום אושרו במסגרתה 360 מחקרים במוסדות מחקר מובילים ברחבי העולם.       
 




אקדמיה ישראלית



 
 
Bookmark and Share