Telecom News - נחשפה Verse - סביבת עבודה שיתופית חדשה ברשת חברתית

נחשפה Verse - סביבת עבודה שיתופית חדשה ברשת חברתית

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> נחשפה Verse - סביבת עבודה שיתופית חדשה ברשת חברתית
נחשפה Verse - סביבת עבודה שיתופית חדשה ברשת חברתית
מאת: חיים חביב, 20.11.14, 13:46Verse

תפיסה חדשה בעולם הדוא"ל הארגוני בדמות מערכת חדשה בענן המשלבת ניתוח אנליטי ומספקת למשתמשים כלי חדש לשיחה ותקשורת, איתור האנשים הנכונים והמידע הנדרש להשלמת העבודה. המערכת תוצע גם כאפליקציה לאנדרואיד ו-iOS.

יבמ מציגה תפיסה חדשה בעולם הדוא"ל הארגוני וחושפת את Verse - סביבת עבודה שיתופית ברשת חברתית. המערכת החדשה משלבת ניתוח אנליטי ומספקת למשתמשים כלי חדש לשיחה ותקשורת, איתור האנשים הנכונים והמידע הנדרש להשלמת העבודה. הכלי החדש מוצע במתכונת freemium כאשר יכולות בסיסיות זמינות חינם, ועבור היכולות המתקדמות יותר נדרש תשלום.

המערכת מוצעת על גבי תשתיות ענן SoftLayer של IBM, בסביבת אבטחה הדוקה החיונית לארגון, ומספקת ללקוחות ארגוניים גדולים, כמו גם עסקים קטנים ומשתמשים פרטיים, כלי עבודה משותפת בסביבה חברתית המותאמים לעולם המובייל והרשת (Web).

גרסת ביתא של המערכת החדשה תהיה זמינה לשימוש לקוחות נבחרים ושותפים עסקיים כבר החודש. גרסת freemium תוצע ללקוחות פרטיים החל מהרבעון הראשון 2015. יבמ תציע את Verse גם כאפליקציה לסביבת iOS ואנדרואיד, באופן שיאפשר למשתמשים ניידים, גם בשטח, את אותה חוויית משתמש ממנה הם נהנים בעבודה מול מסך המחשב.

מערכת Verse היא תוצאה של השקעה בהיקף 100 מיליון דולרים בעיצוב חדשני ובשילוב מערכות. הסביבה החדשה מאחדת פלטפורמות ענן מחשוב, ניתוח אנליטי, רשת חברתית ואבטחה - בניסיון לשנות ולעצב את סביבת העבודה העתידית.

כל ערוצי התקשורת בכלי אחד
Verse מיישמת גישה חדשה לעולם הדואר האלקטרוני הארגוני, באמצעות שילוב מגוון רחב של אופני תקשורת יום-יומית: דוא"ל, פגישות פנים אל פנים, יומנים אישיים, שיתוף קבצים, הודעות מיידיות, עדכוני רשת חברתית, שיחות וידיאו וכד' לסביבת עבודה שיתופית אחת. זו מערכת ההודעות הראשונה, שמאפשרת חיפוש משולב, כדי למצוא את המידע הנדרש לעובד בתוך מגוון תכנים הזמינים במאגרי הדואר.

הכלי החדש משלב יכולות ניתוח אנליטי מובנה המאפשרות הצגת תמונה "במבט אחד", שמקיפה את מכלול הפעילויות היומיות. באמצעות לימוד מתמשך של העדפות אישיות ייחודיות לכל עובד וסדרי העדיפויות שלו, מציגה המערכת הקשרים מיידיים לפרויקט נתון, כמו גם את האנשים וצוותי הפעולה השותפים לביצועו. זאת, בניגוד לרוב שירותי הדוא"ל החינמי, שמבצעים תהליכי כריית נתונים בתיבת הדואר הנכנס, במגמה להרחיב את עוגת הפרסום ולנצל את הנתונים האלה בדרכים שונות. המתכונת החינמית מבוססת הפרסום אינה הולמת את צורכי המשתמשים העסקיים, שנדרשים להבטיח פרטיות, ופועלים בתחומי משק ותעשייה הנתונים לפיקוח והסדרה רגולטורית, דוגמת בנקאות ושירותי בריאות.

לקוחות המשתמשים ב- Verse ייהנו מאופציה עתידית לשילוב המערכת עם שירותי מחשוב קוגניטיבי וניתוח אנליטי המבוססים על ווטסון. כך, יוכלו המשתמשים להציב בפני ווטסון שאילתות בנושא מוגדר ולזכות בתשובות מהירות, ובצידן - רמת הוודאות אותה מייחס ווטסון לכל תשובה.

הצגת המערכת מגיעה פחות מחצי שנה לאחר ההכרזה על הסכם ראשון מסוגו לשיתוף פעולה בין יבמ ובין אפל, במסגרתו מפתחות 2 החברות אפליקציות ייעודיות חדשות למגוון תחומי תעשיה.

בספטמבר, חשפה יבמ את מערכת הכלים האנליטיים של ווטסון, המספקים יכולות ניתוח אנליטי נגישות מסמארטפונים וטאבלטים. באוקטובר, השיקה את ה-Navigator, כלי ניווט בנתונים המייעל עבודת יחידים וצוותים ומאפשר לגשת בקלות ובאופן מאובטח אל מסמכים עסקיים, לערוך אותם ולשתף אותם עם עובדים עמיתים. לאחרונה, הקימה יבמ גם מסגרת שיתוף פעולה חדשה עם טוויטר, שמיועדת לחולל שינוי מעמיק באופן שבו מבינים עסקים את הלך הרוח בקרב לקוחותיהם בשווקים בהם הם פועלים ומסוגלים לזהות מגמות מתפתחות בשוק. כל אלה, יחד עם Verse, יסייעו ללקוחות ארגוניים למצות את מלוא הפוטנציאל של אנשי המקצוע והלקוחות אותם הם משרתים.

למרות שהדואר האלקטרוני נחשב כאחד הכלים המשמעותיים ביותר בהעלאת פריון העבודה ב-30 השנים האחרונות, הופך ערוץ זה, בשנים האחרונות לנטל כבד בארגונים. מומחים מעריכים, שמידי יום נשלחות 108 מיליארד הודעות דוא"ל בנושאי עבודה ומחייבות עובדים לבדוק את תיבות הדואר שלהם בקצב ממוצע של 36 פעמים בשעה. ההערכה היא, שרק 14% מהודעות דואר אלה הן בעלות חשיבות קריטית. גם בעידן, שבו נאבק כל ארגון כדי לשפר את יעילותו, לפעול בסביבת רשתות חברתיות ולאפשר שיתוף פעולה נוח יותר, נוצרה דינמיקה, שבה נפח הדוא"ל גדול בהפרש מהותי מנפח הפעילות ברשתות חברתיות.

עפ"י נתוני חברת חקר השווקים IDC, שומר הדוא"ל על מעמדו ככלי העבודה השיתופית הנפוץ ביותר: ההכנסות מפתרונות דוא"ל ארגוני צפויות להגיע ל- 4.7 מיליארד דולרים בשנת 2017.

המערכת החדשה מבית יבמ פותחה בשיתוף פעולה בין צוותי המוצר הפועלים בחברה ובין יותר מ-50 לקוחות ושותפים עסקיים שלה. המערכת משלבת היזון חוזר, שהתקבל בתהליך הפיתוח ממגוון משתמשים עסקיים, בהם: מנהלי חשבונות, מנהלי מכירות, אנשי שיווק ומהנדסי תוכנה. המערכת מציגה מספר פריצות דרך טכנולוגיות:
  • תעדוף משימות חכם - מאפשר לאתר במהירות את המשימות החשובות ביותר. מנגנון חיפוש מידי מנתח ואף יודע לחזות את דפוסי ההתנהלות של המשתמש וההעדפות המיוחדות לו, כדי להציע התאמה אישית של חוויית הדוא"ל החברתית.
  • שיתוף אינטואטיבי לרוחב מגוון מכשירי קצה - הודות לממשק "הכל במבט אחד" המותאם לסביבת מובייל ולעולם ה-Web. המערכת מסייעת למשתמשים להתייחס באופן המהיר ביותר אל פריטי מידע ומשימות מרכזיות, שנחבאו עד כה בין כלים שונים דוגמת דוא"ל, יומן פגישות, רשימת מטלות, רשתות חברתיות, הודעות מידיות וצ'אטים, פגישות מקוונות ומסמכים. הקשת עכבר בודדת מאפשרת להעביר ולשתף דוא"ל כפוסט בבלוג במקום לשגר אותו הלאה כהודעת דואר או לשתף מסמכים במסגרת קהיליות מבוססות ענן.
  • תקשורת עם אנשים ולא עם דוא"ל - נשענת על הצגת ההקשר בו פועלים אנשים וצוותים במסגרת משימה מוגדרת כדי להפיק תועלת מרבית מכל חבר בצוות.
מערכת Verse מאפשרת למומחים בתחומי ידע מוגדרים לשתף תובנות ב-2 הקשות עכבר בלבד בכל סביבת רשת חברתית בתוך הארגון או מחוץ לו. במקום משלוח דואר אל רשימת נמענים יכול מנהל פרויקט לשתף את תובנותיו עם עובדיו באמצעות בלוג, להקצות משימות ולעקוב אחר ביצוען.
 
קרדיט תמונה עליונה: John Simon, Feature Photo Service for IBM


Verse



 
 
Bookmark and Share