Telecom News - "יזמות על הבר" מגיעה לראשון לציון, לא צריך יותר לנסוע לת"א או להרצליה

"יזמות על הבר" מגיעה לראשון לציון, לא צריך יותר לנסוע לת"א או להרצליה

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> "יזמות על הבר" מגיעה לראשון לציון, לא צריך יותר לנסוע לת"א או להרצליה
במפגש הראשון של "יזמות על הבר" בראשל"צ, שהתקיים ב"גוטה בר", נחשפו 2 מיזמים מדליקים ומצליחים בפני עשרות הסטארטאפיסטים, היזמים והמשקיעים, שהגיעו כדי להיפגש בראשון לציון ולא בת"א. זאת, ביוזמה משותפת של TechUp Meetings ו-GDG Rashlatz. 
מאת: אבי וייס, 22.11.14, 16:50נדב סמט ועדי אשכנזי

ראשון לציון היא העיר הרביעית בגודלה בישראל, אך סצנת הסטארטאפים הייתה עד כה נחלת ת"א וערים נוספות דוגמת: הרצליה, רעננה, ירושלים ואף חיפה.

אמנם, ביוזמת העיריה הוקם Hub לסטארטאפים במערב ראשון לציון, ובמכללה האקדמית למנהל נפתח מסלול לסטארטאפים, אך מפגשים בין סטארטאפים, בינם לבין עצמם, בינם לבין משקיעים ואנשי מקצוע מהקהילה מקיפה את עולם היזמות נעשו בת"א. 

ביוזמה של אוהד הורנשטיין, יזם בפני עצמו ומייסד הקבוצה TechUp Meetings ובשת"פ עם קבוצת GDG Rashlatz מיוזמתו של שי רזניק ועוד חברים, הוחלט לשנות את המתכונת התל-אביבית של "יוזמות על הבר" ולקיים מפגש ראשון בראשון לציון (המפגש התקיים בי--17.11.14 ב"גוטה בר" בראשל"צ).

באירוע, בהשתתפות של עשרות סטארטאפיסטים וחברי קהילת היזמות מ-2 הקבוצות, כנראה מרביתם תושבי ראשון לציון, נחשפו 2 סטארטאפיסטים מצליחים (בתמונה למעלה משמאל): נדב סמט (משמאל) ועדי אשכנזי (מימין). האירוע התקיים תחת הכותרת: "יזמות על הבר בראשון לציון - החוויות והאתגרים, שבבניית מיזם, גיוס הון וגדילה".

אוהד הורנשטיין: "לסטארטאפיסט צעיר, בניית חברת סטארטאפ, שמכילה תמהיל של רעיונר עם מפתח טכנולוגי, היא התמהיל הטוב ביותר עבור החברה החדשה שלו. בראשון לציון אנו יכולים למצא את 2 סוגי האנשים הללו. זו בדיוק הסיבה מדוע יזמתי את האירוע הראשון הזה כאן בראשון לציון ולא בת"א.

יש לנו קהילה חמה, גדולה ומצליחה, שהגיעה העת לאגד אותה תחת קורת גג אחת כאן בראשון לציון. אנו יצאנו למסע מרתק כאן בראשון, וזו רק ההתחלה שלו". 

עדי אשכנזי, מייסד ו-CTO, חברת MyRoll: "עבורי זה מפגש ראשון, שאני מופיע בו עם ידיד ותיק שלי, נדב סמט, שנינו יוצאי 8200, למרות ששנינו פועלים במסגרות שונות לגמרי בתחום היזמות. אני שמח, שיש קהילה של יזמים כה גדולה בעיר ראשון לציון, כי זה מאפשר לנו למצוא שותפים ועובדים כאן בראשון ולחפש עצות, רעיונות ומשובים במעגלים הקרובים אלינו.

MyRoll הוא לא הסטארטאפ הראשון שלי. לכן, הגעתי למיזם הזה עם ניסיון מצטבר. את עיקר הניסיון צברתי ב-Modu, מיזם של דב מורן שכשל. אחרי כן הייתי בפרינג ומשם יצאתי והקמתי עם שותפים את MyRoll. 

המיזם הנוכחי הוא בתחום ה-B2C המיועד לכל מי שמעוניין לבנות לו אלבום בעולם המובייל. כיום אנו 10 עובדים. עברנו 2 סבבי גיוס: גיוס Seed ממשקיעים פרטיים וסיבוב A של 1.5 מיליון דולרים מ-VC וממשקיעים פרטיים. 

היום, באווירה הקיימת בישראל, צעירים אחרי צבא ולפעמים גם לפני צבא מקימים סטארטאפ. זו תופעה, שלא הייתה בעבר. אולם, קשה להאמין כמה טעויות עשיתי ואני כבר בוגר כמה סטארטאפים. לכן, הסטארטאפיסטים הצעירים עושים כמות עצומה של טעויות. אחת הטעויות הבסיסיות היא הפחד, שיעתיקו מהם את הרעיון. זה ממש לא מציאותי. כי אין בפועל דבר כזה. זה לא יקרה בסביבה החברתית של היזם. אני לא מכיר דבר כזה בסביבה החברתית והעסקית של היזם. לכן, שיתוף מידע וחשיפה מביאים הרבה יותר ערך ליזם מאשר הסתרת מידע. 

בנוסף, יש טעות בהבנת גורם הזמן. טעות נוספת היא בתחום הערכת יכולת הגיוס (של מימון). סטארטאפ זה סיכון אישי בכל המובנים וחשוב להפנים ולחיות את הסיכון הזה. 

רבים מהיזמים, שאני שומע, מאבדים את החושים ואת הדבר החשוב ביותר ליזם בתחילת דרכו: האם הפיתוח של היוזמה שלו בכלל מעניין את מישהו? האם יהיה לזה ביקוש ממשי? זה לא דבר תיאורטי. זה לא דבר, שמנחשים אותו או מוצאים אותו בחיפוש בגוגל. צריך לבדוק את זה ממש עם לקוחות פוטנציאליים. לכן, זה גם לא יכול להיות חשאי. זה לא סותר את התהליך לרישום פטנטים במקום שיש במיזם גם פטנטים. 

נקודה נוספת היא הצורך באיזון בין השותפים בסטארטאפ. אסור שכולם יהיו מוטים טכנולוגית. הסטארטאפ חייב לנוע כל הזמן מהר, להחליט מהר ולראות מה עובד ומה לא. הרעיון הבסיסי יכול להשתנות. אין סיבה להישאר עם רעיון שלא עובד. אולם, שותפים קשה לשנות. לכן, זו תמיד תהיה החלטה לא חפוזה ולא מהירה.

רבים חושבים, שהרעיון שלהם הוא ייחודי בעולם. אולם, רעיון ייחודי זה דבר יוצא דופן. יחד עם זאת, ניתן למצא את הנישה שבה יש לרעיון מסוים ייתרון יחסי מול מתחרים.

כדאי להיות פתוחים מול העולם במה שאתם עושים כי קבלת פידבקים נותנת הבנה לגבי הכיוון, שעליו עובדים ומפתחים.

יכולת הביצוע היא אלמנט מאוד חשוב להצלחה. רעיון יפה בלי ביצוע אינו שווה. לכן, לא תמיד זה שהביא את הרעיון יכול לבצע אותו. מכאן, שחשוב לרתום שותפים ולהתחלק איתם באחוזים בחברה בלי תלות מי היה היוזם הראשון. זאת, מאחר שחשוב לא פחות הנושא של כושר הביצוע. הסכם מייסדים הוא שלב חשוב ברתימת השותפים ואסור לדלג עליו.

אני ממליץ לכל יזם ללמוד כמה דברים, שהוא יכול ללמוד לבד, למשל, Lean Startup. זה קונספט של סטארטאפ רזה, של בנייה הדרגתית. אני ממליץ לראות אם כל שלב עובד ונדרש בשוק ולבצע איטרציות כל הזמן בפיתוח".

נדב סמט, שותף מייסד, CTO, חברת TrueAccord: "מניסיוני, חיבור בין סטארטאפים, כמו במפגש הזה, זה המשוב הטוב ביותר עבור כל יזם. זה מאפשר לקבל פידבק אמיתי וכנה, למצוא חברים, למצוא שותפים, למצוא מנטורים, למצוא משקיעים. אני מאמין, שסטארטאפים צריכים לשתף את הקהילה בחוויות שלהם. ככה מתקדמים ומצליחים.

המיזם, שאני עוסק בו כיום, ממוקד בארה"ב ונמצא בתחום ה-B2B, בתחום גביית חובות אוטומטיים לחברות. בארה"ב, זה שוק גדול מאוד, אך אין חברות המבצעות זאת בצורה מקוונת ואוטומטית. לכן, נכנסנו לתחום הזה. עשינו 2 סבבי גיוס. סה"כ גייסנו קרוב ל-6 מיליון דולרים בעיקר מחברת הון סיכון וגם ממשקיעים פרטיים.

אנו כבר כ-20 עובדים, רובם בארה"ב, 2 בשבדיה ואני בישראל. הגענו להקמת הסטארטאפ אחרי מחקר שוק מעמיק ובדיקת ההזדמנויות העסקיות בתחום, שבו אנו מפתחים. המעבר לסטארטאפ זו קפיצה נחשונית בחיים והכי חשוב בה למצוא את השותפים הנכונים". 
 
Techup Meetings



 
 
Bookmark and Share